Mihin ne valtiolta irtisanottavat 4000 virkamiestä menevät töihin?
Mahtaako yksityinen sektori palkata valtiolla pitkiin lomiin ja löysiin työaikoihin tottuneita kahvinjuojia? Epäilen
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Potkut saaneet virkamiehet menevät työkkäriin työnhakijoiksi ja ottavat vastaan tarjottua työtä, kuten kaikki muutkin, eikö niin? Tai lähtevät opiskelemaan uudelle alalle tai täydentäviin koulutuksiin, joihin työkkäristä määrätään, kuten kaikki muutkin? EIKÖ NIIN?
Jep, kun on ollut puoli vuotta työttömänä työkkäri voi lähettää työtarjouksen, tosin siihen on satoja muitakin hakijoita, ne on samat työpaikat mitkä on työmarkkinatori sivuilla koko Suomen haettavana. Ainoa ero vaan, että tulee karenssi, jos ei hae.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuohon 4000 virkamieheen laskettu TE-toimiston virkailijat, jotka joka tapauksessa siirtyy kuntiin 1.1.2025 alkaen? Eli poistuvat valtion palveluksesta. Heistä tulee nimittäin jo yli 2000 työntekijää.
TE-toimiston virkailijat ei kuulu tuohon, siitä oli juttu.
Vierailija kirjoitti:
Perustavat konsulttifirmoja, ja tekevät laskutuksella samoja töitä kuin nykyisinkin. Kustannukset valtiolle ovat kylläkin kaksinkertaiset, mutta hallitus kyllä sopeutti oikein tomerasti!
Tuskin konsulttia tarvitaan pelaamaan pasianssia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut saaneet virkamiehet menevät työkkäriin työnhakijoiksi ja ottavat vastaan tarjottua työtä, kuten kaikki muutkin, eikö niin? Tai lähtevät opiskelemaan uudelle alalle tai täydentäviin koulutuksiin, joihin työkkäristä määrätään, kuten kaikki muutkin? EIKÖ NIIN?
Jep, kun on ollut puoli vuotta työttömänä työkkäri voi lähettää työtarjouksen, tosin siihen on satoja muitakin hakijoita, ne on samat työpaikat mitkä on työmarkkinatori sivuilla koko Suomen haettavana. Ainoa ero vaan, että tulee karenssi, jos ei hae.
Ei se ole mikään työtarjous vaan kehoitus hakea ko. työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuohon 4000 virkamieheen laskettu TE-toimiston virkailijat, jotka joka tapauksessa siirtyy kuntiin 1.1.2025 alkaen? Eli poistuvat valtion palveluksesta. Heistä tulee nimittäin jo yli 2000 työntekijää.
"Työnvälitys taas siirtyy työ- ja elinkeinotoimistoilta kuntien vastuulle, joten säästöt eivät koske sitäkään."
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää, asuntovaunua.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa.
Mä olen miettinyt samaa meidän virastosta. No IT-ihmiset löytää takuulla paikkansa, osa asiantuntijoista voi konsultoida, osa löytää "oikeita töitä", mutta entäs kaikki yli 50-vuotiaat marjatat ja reijot ketkä ovat tehneet yhtä hommaa sen 30 vuotta eivätkä ole pysyneet nykyajassa taitoineen ja tietoineen. He selviävät nykyisistä tehtävistään, mutta uusien opetteluun voi olla iso kynnys -- ja sitäpaitsi ei yli 50-vuotiaita kukaan muutenkaan Suomessa palkkaa. Kortistoon sieltä päädytään.
Eniten pelottaa se, että meillä on niin vähän porukkaa jo nytkin että joku kerta kun tulee joku uusi lakisääteinen tehtävä, niiden mukana ei saada uutta porukkaa ja työtaakka on melkoinen. Itse olen juuri nyt saikulla koska olen vuoden tehnyt 60-tuntista työviikkoa pelkän työmäärän vuoksi ja siksi, että minä satun osaamaan niin paljon. Pää on ns ylikunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tekeehän ne niiden työt joku kuitenkin eli jos työt ei vähene radikaalisti niin sitten siirtyvät niihin kuntien virkoihin. Kuntien työllistämistä on odoteltu ja mielenkiinnolla odotamme mitä sieltä ehkä tarjotaan. Avoimia työpaikkoja kun ei näy olevan tälläkään hetkellä kuin nuorille kesätyöntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeehän ne niiden työt joku kuitenkin eli jos työt ei vähene radikaalisti niin sitten siirtyvät niihin kuntien virkoihin. Kuntien työllistämistä on odoteltu ja mielenkiinnolla odotamme mitä sieltä ehkä tarjotaan. Avoimia työpaikkoja kun ei näy olevan tälläkään hetkellä kuin nuorille kesätyöntekijöille.
Häh? Siis kaikki TE-virkailijat siirtyy kuntiin ja ne työt hoidetaan sitten kunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole työtarjousta enää tipahtanut pariin vuoteen. Vai odottavatko että meikäläisestä tulee ns. pitkäaikaistyötön. Siihen mennee aikaa, työt loppui vuodenvaihteessa. Työkkärin etsimiin jatarjoamiin paikkoihin en ole ikinä päässyt, itse eli suhteilla ja pari kertaa on vuokrafirma töitä löytänyt. Tervetuloa joukkoon !
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta mikä hemmetti on kampaviineri?
Se on sellainen puolikkaan simpukankuoren (Shellin logo) tai kaarevan kamman muotoinen poimutettu leivonnainen, jossa omenahilloa (yleensä) sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ottaisin mieluimmin palkkojen alennuksen kuin irtisanomisen mutta liitot ei suostuisi.
No ei kyllä 😅 Tuohan johtaisi vain osaavien lähtemiseen ja epäpätevät jotka ei muualle pääse jäisi. Valtiolla ei oo mitenkään erityisen hyvät palkat nykyäänkään.
Te-toimiston virkailijoita ei ainakaan kannata vähentää. Heillä on tärkeä työ soitella työttömille että mitä kuuluu ja oletko hakenut töitä. He myös tulostavat ja lähettävät tärkeitä työtarjouksia työttömille. Tarjouksia työpaikoista jotka löytyvät heidän sivuilta ja työttömät kyllä ne sieltä näkee ihan ilman tuota typerää tarjoushärdelliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimiston virkailijoita ei ainakaan kannata vähentää. Heillä on tärkeä työ soitella työttömille että mitä kuuluu ja oletko hakenut töitä. He myös tulostavat ja lähettävät tärkeitä työtarjouksia työttömille. Tarjouksia työpaikoista jotka löytyvät heidän sivuilta ja työttömät kyllä ne sieltä näkee ihan ilman tuota typerää tarjoushärdelliäkin.
Tempputyöllistettyjä. Itsellä Omavalmentaja ja hän alkaa katsoa mol.fi sivuilta minulle töitä kun menen sinne. Olen ne yleensä ne kaikki työt sieltä mol.fistä jo löytänyt ja Omavalmentaja etsii ne minulle uudestaan.
Tekevät varmaankin näille uudet työsopimukset uusilla työnimikkeillä, näin ainakin ennen on toimittu valtiolla ja kunnissa.
Kortistoon ma mu jen kanssa, joita kuulemma tarvitaan paljon lisää.
4000 virkamiestä on siis ollut täysin turhaan valtiolla töissä.
Heitä ei siis ole tarvittu yhtään mihinkään...Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Menevät lähihhoitajakoulutukseen ja huutava hoitajapula ratkeaa sillä.
Hallituksen fantasioissa ehkä.