Mihin ne valtiolta irtisanottavat 4000 virkamiestä menevät töihin?
Mahtaako yksityinen sektori palkata valtiolla pitkiin lomiin ja löysiin työaikoihin tottuneita kahvinjuojia? Epäilen
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Osa valtion virkamiehistä on tehnyt työaikansa käyttämisestä taidetta (olen nähnyt vierestä). Tullaan töihin, keitetään kahvit, luetaan sähköpostit, lähdetään syömään, selataan iltapäivälehdet ja lähdetään vähän aikaisemmin kotiin. Tulisin hulluksi työpaikasa jossa ei oikeasti tehdä mitään, pelkästään kulutetan aikaa.
Eli olet töissä ehtinyt seurata tarkasti mitä muut tekee eli et ole itse tehnyt töissä mitään mitä kuuluu.
No ne palkataan työntekijöinä tekemään samaa työtä jonku ulkomaisen vuokrafirman kautta. Jäljelle jääneet virkamiehet sitten vaan tarkastaa ja hyväksyy niiden tekeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni perustaa yrityksen ja tekee edelleen sitä, mitä tekee nytkin, mutta paremmalla palkalla. Valtiolla tarvitaan monessa tehtävässä sellaista erityisosaamista, jota ei saa kuin työkokemuksella ja 5-10 vuoden sisällä voikin sitten eläköityä.
Paljonko kampaviinereiden mussuttamisesta maksetaan yksityisellä?
Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta mikä hemmetti on kampaviineri?
Jotain boomereiden juttuja 70-lukujen suojatyöpaikoissa, kuten pitkät ja kosteat lounaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni perustaa yrityksen ja tekee edelleen sitä, mitä tekee nytkin, mutta paremmalla palkalla. Valtiolla tarvitaan monessa tehtävässä sellaista erityisosaamista, jota ei saa kuin työkokemuksella ja 5-10 vuoden sisällä voikin sitten eläköityä.
Epäilen näkemäni perusteella syvästi väitettä erityisosaamisen välttämättömyydestä. Pitkä aika kampaviinerihommissa varmaan vinouttaa maailmankuvaa ja käsitystä omista "töistä".
Lähdin kampaviinerihommista kaksi vuotta sitten ja tienaan konsulttina paljon paremmin kuin palkkatyössä. Kampaviinereiden ohessa oppi asioita, joita yritysmaailmassa arvostetaan, vaikka palstan työttömien mielestä se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Osa valtion virkamiehistä on tehnyt työaikansa käyttämisestä taidetta (olen nähnyt vierestä). Tullaan töihin, keitetään kahvit, luetaan sähköpostit, lähdetään syömään, selataan iltapäivälehdet ja lähdetään vähän aikaisemmin kotiin. Tulisin hulluksi työpaikasa jossa ei oikeasti tehdä mitään, pelkästään kulutetan aikaa.
Avaatko hiukan, näistä aina puhutaan mutta kukaan ei ole valmis kertomaan kuka ja missä näin voi toimia. Vai kuvailetko kenties omaa työpanostasi?
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä kateellista porukkaa. Olisitte itse hakeutuneet valtiolle töihin, niin ei tarvitsisi aukoa typerästi päätään.
Kateudesta ei ole kyse, vaan me maksetaan se pelleily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden alussa saadaan uudet pöytäalmanakat. Konkarit ovat anoneet tarvikevarastolta myös täyden setin huomiotusseja. Nyt se pöytäkalenteri customoidaan yliviivaustusseilla: Siihen merkitään symboliväreillä vapaapäivät, lomat, tykypäivät, kurssipäivät, kertymävapaat, osaston neuvottelupäivät, edellisen vuoden siirtyneet lomat, sekä virkaehtosopimuksen mukaiset kumuloituneet lisälomapäivät, sun muu tarpeellinen.
Valtiolla ei ole neljään vuoteen saanut pöytäalmanakkaa, kalenteri on outlookissa ja tiedot on tuhansille työkavereille nähtävissä. Yliviivaustussien sijaan joutuu käyttämään digitaalisia toimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä kateellista porukkaa. Olisitte itse hakeutuneet valtiolle töihin, niin ei tarvitsisi aukoa typerästi päätään.
Et sä maksa työttömyysetuuksistasi edes Kelan käsittelijöiden palkkoja.
Siellä uuninpankolla huudellaan ksmpsviinerihommista mutta sen vähän aikaa kun olin virastossa 9 euron työkokeilussa niin ammattitaitoista ja ahkeraa porukkaahan siellä oli, eikä tainnut yhtään talon tarjoamaa kampaviineriä olla tyrkyllä. Kahviautomaatti oli.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle töihin pääsemiseksi tarvitaan koulutusta, tyhjä rikosrekisteri ja puhdas huumetesti. Ymmärrän miksi näihin kolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat siitä pelleilystä tuplahinnan ensi vuonna, kun osa porukasta siirtyy konsulttifirmoihin ja jatkaa siellä samojen töiden tekemistä tilaustyönä ja vailla virkamiehen vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle töihin pääsemiseksi tarvitaan koulutusta, tyhjä rikosrekisteri ja puhdas huumetesti. Ymmärrän miksi näihin kolahtaa.
Kovat kriteerit. Vielä kun edellytettäisiin myös tuottavien töiden tekemistä niin yksityiseltä palkkansa saavat ja veronsa maksavat nostaisivat hattua.
eikö julkisella oo muutenkin liikaa työntekijöitä, oikia homma, eikö osa lomauteta ettei heti anneta fuduja, osa alkaa olla jo eläkeiässä tai lähellä sitä
Olisi kyllä luontevaa, että väen vähentyessä myös tehtäviä karsittaisiin. Ei sitten tarvittaisi niitä kalliita konsulttejakaan niin runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat kriteerit. Vielä kun edellytettäisiin myös tuottavien töiden tekemistä niin yksityiseltä palkkansa saavat ja veronsa maksavat nostaisivat hattua.
Tänäkin vuonna olen jo laittanut takaisinperintään yli 600 000 euroa yritystukia. Pidän tätä aika tuottavana työnä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiään heistä tulee, ainakin niin kauan kun starttiraha riittää.
Ei, noilla on juuri ne kaikki piirteet, joita yrittäjälle ei saa olla, eli näitä verkkaisuus, mietteliäisyys, varovaisuus, jne jne jne
Osaavina ihmisinä heillä on nyt mahdollistuus näyttää mihin pysytyvät. Perustavat firmoja, luovat työpaikkoja ja vaurautta maahan. Ei aina voi olla pelkästään saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Siinähä on 4000 huippuosaajaa ihan kotimaasta, ei tarvi toiselta puolelta maailmaa hakea niitä
Lähihoitajat mainittiin. Sen lisäksi yksityispuolella on aina tarvetta särmääjistä ja koneistajista.