Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut työkokeilusta.

Vierailija
23.04.2024 |

Olen ollut työkokeilussa  9 eurolla päivässä ja 5 tuntia päivässä ja olisi pitänyt kuulemma jäädä ylitöihin kantamaan tavaraa mistä ei ole sovittu kenenkään kanssa. Sanoin että menen toisiin töihin josta tienaan oikeaa palkkaa. Eka tuli varoitus ja pian tuli lappu että en saa jatkaa työkokeilussa. Eihän ylitöistä saa edes rahaa et mitä vittua menin huutamaan sinne toimistoon. Sanoivat vaan että työ pitää hoitaa se mitä annetaan eikä niitä jätetä kesken. Okei vedän asian oikeuteen jos tulee karenssi.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ruuvi pomon auton renkaan alle 👍

+ raaka peruna pakoputkeen, tiivistä polyuretaanilla.

Vierailija
82/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluun ei ole pakko mennä. Eipä tule potkuja ilmaistyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjana yrittävät pitää. Ja miten työn voi jättää kesken jos sitä ei ole edes aloitettu. Hommatkoot potkut sitten. Jos he irtisanovat niin silloin et voi joutua karenssiin. Mutta jos itse lähet käveleen niin karenssi voi olla mahdollista. 

Jos saa potkut ja se katsotaan itseaiheutetuksi, niin tulee karenssi ja tässäkin tapauksessa on hyvä huomioida, että nyt puhuu vain tämä tekijä, joka ei vaikuta kovin luotettavalta, että kunhan siellä työkkärissä lukevat sen työnantajan lausunnon, niin sitä yleensä uskotaan vahvemmin.

Epäselvissä tapauksissa, sitä karenssia voidaan sitten lyhentään, yksi kaveri sain esimerkiksi 1kk karenssin, ei tullut 3kk.

Työkokeilusta ei voi saada potkuja koska kyseessä ei ole työsuhde, eikä täten karenssiakaan.

Vierailija
84/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkokeilussa valitettiin, että olen liian hidas ja hommat siksi seisoo muualla. Eli korvasin siellä ilmeisesti palkattua työvoimaa. Sama pomo valitti poissaoloista jotka johtui siitä sairaudesta jonka syystä olin koko kokeilussa. 

Mulle taas valitettiin siitä, että olisi pitänyt olla joustava = sanoa juu kyllä teen jokaiseen hemmetin hommaan. Vakituinen henkilökunta kantoi pskatöitään mulle siihen tahtiin etten ehtinyt edes yhtä saada valmiiksi kun oli jo neljäs jonossa.

Vierailija
85/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kommentoimassa "asiantuntijat" ja näin ne väärät puheet lähtevät elämään omaa elämäänsä.

Muutama huomio:

Työkokeilu ei ole työsuhde. Työkokeilijalla ei saa korvata palkattavaa henkilökuntaa. Työkokeilijan ottaminen ei saa vääristää kilpailua. Työkokeilijaa ei saa jättää yksin, etenkään vastaamaan mistään. Työkokeilija on vakuutettu työkokeilusopimuksessa sovittujen tuntien ja kellonaikojen puitteissa eli työkokeilu suoritetaan sopimuksessa sovittuina kellonaikoina.

Vierailija
86/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista sai jo 90-luvulla karenssia. Mä olin nuorten työpajalla, jossa nuorisotoimen johtaja ahdisteli seksuaalisesti,ahdisteli myös muita. Sanoin itseni irti ja työkkärissä tiesivät kaikki tuosta miehestä, silti sain 3 kuukauden karenssin. Hän sai olla vuosikymmeniä samassa työssä ja jäi vasta n 5 vuotta sitten eläkkeelle.

Kuinka tyhmiä pitää olla, että ei oikeusjuttua nosta ahdistelusta? Ai niin, jotain työpajalle päätyneitä raasuja, sori.

Vierailija
87/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työkokeilu sopimuksessa on 5 tuntia päivä niin turha yrityksen vinkua yksipuolisesti ylitöihin.

Itse lähdin välittömästi vetämään eräästä paikasta kun paljastui että siellä oli pomon asentama piilokamera. Ei tullut työkkärin puolelta mitään sanomista. En tiedä onko työntekijät tehneet rikosilmoitusta, olisin voinut itsekin tehdä, mutta annoin mennä kokemuksen piikkiin. Hoidin korvauksen itselleni toisella tavalla.

Kyllähän työtiloissa saa ja voi olla kamera. Pukuhuoneet tietty erikseen ja ei saa.

Kamerasta on ilmoitettava selkeästi jos sellainen on työtilassa. Ketään ei saa kuvata salaa.

Vierailija
88/88 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista sai jo 90-luvulla karenssia. Mä olin nuorten työpajalla, jossa nuorisotoimen johtaja ahdisteli seksuaalisesti,ahdisteli myös muita. Sanoin itseni irti ja työkkärissä tiesivät kaikki tuosta miehestä, silti sain 3 kuukauden karenssin. Hän sai olla vuosikymmeniä samassa työssä ja jäi vasta n 5 vuotta sitten eläkkeelle.

Kuinka tyhmiä pitää olla, että ei oikeusjuttua nosta ahdistelusta? Ai niin, jotain työpajalle päätyneitä raasuja, sori.

Luuletko että ysärillä ahdistelusta ilmoittaminen olisi johtanut mihinkään.