Onko 75 kg keski-ikäiselle naiselle normaalihko paino?
Voiko tuohon jo olla tyytyväinen, jos on jo yli parikymmentä kiloa tiputtanut eikä tunnu tuosta enää alemmas menevän? Jos naisen pituus on jotain 160 ja 170 cm välillä. Kyllä siinä virallisesti ottaen varmasti lievästi ylipainoa on, mutta niin varmaan on useimmilla 50:ä lähestyvillä...
Kommentit (114)
Olen 163cm ja 55kg. En onnistu lihomaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa naiselle. Toisaalta eipä sillä painolla enää ole paljoakaan merkitystä keski-ikäiselle naiselle.
🤣😂😁 kohtelias ns herrasmies?
Tuo on ihan ok. Nyt pidä huoli lihaskunnosta ja jätä kaloreiden kyttääminen pois. Vanhana hyvä lihaskunto on elintärkeä.
35-37 kg. Braddpittentinenssoninenelävärumilus on kaunis 😬😬😬😬😬😬😬😬
Yli 50-vuotiaana, jos saa tuossa pidettyä niin hyvä.
MIksi sen läskin pitäis antaa kertyä vanhetessaan? Jos ylipaino on jo alunperin haitta niin eikö iän myötä käy vaan entistä suuremmaksi taakaksi?
60% suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, mutta ei se siitä terveellistä tee. Voi sitten miettiä kuinka monella prosentilla se ylipaino johtuu oikeasti lihaksista, kuten tässä keskustelussa on mainittu. Ei kovin monella.
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 40, joten olen keski-ikäinen. Pituus 171 ja paino tänään aamulla 86. Ihan hyvä paino tämäkin, lievää ylipainoa vain.
Ai lievää vai?? :DDDDDDDDDDDD
Ihan normipaino. Valitettavasti.
Alle 50 kg olisi paras paino naiselle.
Nainen pituus 200cm paino alle 50 kiloa,miltähän tuo mahtais näyttää?
Minä 159cm 63 kg 55v sain laihdutettua 10 kg ja olo on nyt parempi, vielä muutamasta kilosta luopuisin hitaasti liikunta tukena, ettei lähtisi lihaksista. Vaihdevuodet vielä päällä.
Heh, nyt pitkään hiipuneen suhteen jälkeen sinkkuna toivon että löydän alle 170 cm ja yli 100 kg naisen. Saisi uuden kipinän sänkyynkin. Pitää olla jotain mistä ottaa kiinni. Eikä tämä ole vitsi, sellaisia ei vaan treffipalstoilta juuri löydy.
Keski-ikäiset suomalaisnaiset ovat kaameita paksukaisia. Vyötäröä ja kaulaa ei ole kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
MIksi sen läskin pitäis antaa kertyä vanhetessaan? Jos ylipaino on jo alunperin haitta niin eikö iän myötä käy vaan entistä suuremmaksi taakaksi?
Noin vanhoilla akoilla ei ole mitään väliä miltä näyttävät tai mitä painavat. Eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normipaino. Valitettavasti.
Alle 50 kg olisi paras paino naiselle.
Ootko pedo? Useimmilla naisilla menkat loppuu jos paino laskee alle 50 kg. Olin laiha/ alipainoinen silloinkin, kun painoin 54 kg 25v sitten.
157 cm 48 kg. Omasta mielestäni juuri hyvä. Nuorena painoin monta kiloa vähemmänkin. Olen 51 v eikä vaihdevuosi-ikä tunnu tuovan kiloja. Monet naiset syövät aika paljon makeaa ja leivonnaisia. Ja syövät myös leipää ruuan kanssa, sen jättäisin pois, jos haluaisin painoa pudottaa.
Olen mies 178cm. Painoin aktiivisena lenkkeilyaikana n. 70kg. Sitten kun aloin lisätä siihen punttisalia, paino nousi n. 77 kiloon. Eli noilla tiedoilla, jos et ole raskasta lihastreeniä harrastava nainen, olet lihava.
Jos olet jo laihduttanut paljon ja olet vaihdevuosi-iässä, olisin tyytyväinen, kun BMI alle 30. Eli vain lievää ylipainoa. Keskity syömään terveellisesti ja liikkumaan ja pitämään paino tuossa.
Vierailija kirjoitti:
175 senttiselle naiselle hyvä paino vielä vanhempanakin. Lyhyemmälle ihan liikaa.
Itse olen 164cm ja painan 72kg, vaatekoko L/40, todella tanakka ja ylipainoinen mutta alaspäin menossa. Mulla lääkkeet nosti painon eikä se tahdo millään palautua ennalleen. Ihannepaino itsellä olisi n 65kg.
64v
Sinun iässä normaalipainoindeksi on 24-29 välillä (Käypä-hoito)
https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/ikaantyneen-painoindek…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vanhoilla akoilla ei ole mitään väliä miltä näyttävät tai mitä painavat. Eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Ai ei ketään? Plus miinus samanikäiset kyllä vilkkusilmäilevät kaupassa, et taitaa kuitenkin aina jotain muutakin kuin aviosiippaa kiinnostaa ;) Ja suotavaa onkin, ettei sinunlaisesti teini (=alle 35-vuotiaat) olekaan kiinnostunut, olis vaivaannuttavaa.