Onko 75 kg keski-ikäiselle naiselle normaalihko paino?
Voiko tuohon jo olla tyytyväinen, jos on jo yli parikymmentä kiloa tiputtanut eikä tunnu tuosta enää alemmas menevän? Jos naisen pituus on jotain 160 ja 170 cm välillä. Kyllä siinä virallisesti ottaen varmasti lievästi ylipainoa on, mutta niin varmaan on useimmilla 50:ä lähestyvillä...
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Olen 169 cm ja painan 63kg
Olen 169 cm pitkä ja paino 55 kg. Painoon vaikuttaa myös onko ihminen pieni tai suuri luinen.Ei mene yksi yhteen aina kaikilla. Ruumiin rakenteita on hyvin monen laisia.
Varmaan aika tavallinen, mutta kannattaa silti laihduttaa 10 kiloa ihan terveyden vuoksi.
olen 167/73 kg ja kyllä vielä pudotettavaa on. Minun pituiselle pitäisi saada vielä ainakin 5 kg pois. Lähtöpaino on ollut 93 eli täytyy olla tyytyväinen tähän saavutukseen, mutta vielä voisi vähän pudota.
On hyvä. Ihmiset turhaan panikoivat vaakoja ja painoa, ei kerro yleensä yksinään terveydestä, hyvästä olosta tai ulkonäöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi sen läskin pitäis antaa kertyä vanhetessaan? Jos ylipaino on jo alunperin haitta niin eikö iän myötä käy vaan entistä suuremmaksi taakaksi?
Suositeltava painoindeksi 60+ on 24-29 välillä, joka on normaali painoindeksin sisällä.
M60, BMI 22
olen nuorena painanut enemmän, mutta rasvaa oli vähemmän
Mä olen 165cm pitkä, painan miltei 70kg, ikää 48v ja olen auttamattoman läski.
Onhan se, jos normaalihkoa tarpeeksi venyttää.
Olen pitkä ja taipuvainen lihaksiin. Minulle sopiva paino tuo 75 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi sen läskin pitäis antaa kertyä vanhetessaan? Jos ylipaino on jo alunperin haitta niin eikö iän myötä käy vaan entistä suuremmaksi taakaksi?
Noin vanhoilla akoilla ei ole mitään väliä miltä näyttävät tai mitä painavat. Eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Mä olen 43v ja mulla on 10v nuorempi mies.
No ei helvetissä ole! Ylipainoinen on nainen tuolla painolla!
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 40, joten olen keski-ikäinen. Pituus 171 ja paino tänään aamulla 86. Ihan hyvä paino tämäkin, lievää ylipainoa vain.
Olet harhainen. BMI 29,5 on lihavuuden rajalla, ei lievää ylipainoa. Jos tulisit vastaan, pitäisin sinua läskinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normipaino. Valitettavasti.
Alle 50 kg olisi paras paino naiselle.
Luuranki tuollainen on.
Vierailija kirjoitti:
Olen 169 cm ja painan 63kg
163/62 ja olen normaalipainoinen, ei pömpötä vatsa. Ikää 53.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vanhoilla akoilla ei ole mitään väliä miltä näyttävät tai mitä painavat. Eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Eiköhän kiinnosta itse kantajaa. Miten muuten koet vanhenemisen niinkuin yleisesti, et itsekkään nuoremmaksi tule joten olisi hyvä tarkkailla ajatusmallia.
Kyllä, jos nainen on 175 cm tai pitempi.
Normaalin lihavan paino. Kymmenen kiloa pois, niin olet enää pullukka.
Onnea, olet saanut 20 kg poois eli voit olla todella tyytyväinen. Keskity nyt vain säilyttämään tämä ja timmiytä vain liikunnalla.
Itse olen 66 vee 167 cm ja 58 kg mutta meidän suku on sellasta läpipaskoa luonnostaan.
Suositeltava painoindeksi 60+ on 24-29 välillä, joka on normaali painoindeksin sisällä.