Lähihoitaja-sairaanhoitaja -nokkapokka työpaikalla
Olen lähihoitaja osastolla jossa kaikki tekee samoja hommia titteliin katsomatta (psykiatria). Toki annan mielihyvin sairaanhoitajan olla lääkevastaavana ja hoitaa vaativampia tehtäviä jos samaan vuoroon satutaan. Ei se mulla käy luonnon päälle, että heillä on asteen verran korkeampi koulutus. Muut ovat aivan asiallisia ja hommat hoituvat ilman mainostamista omasta tittelistään. Mutta sitten on se yksi tai kaksi joiden on aivan pakko korostaa itseään joka välissä, miten lähihoitaja sitä ja lähihoitaja tätä. Ja kyllä se SAIRAANHOITAJA joka tietää ja osaa ja LÄHIHOITAJA EI TIEDÄ EIKÄ OSAA MITÄÄN. Teen hommani enkä sen kummemmin korvaa lotkauta, mutta siis mikä vaivaa näitä itsensä korostajia? Itselläni on yliopistotutkinto taustalla, en minä sitä mainosta joka välissä tai päde paremmalla ulosannillani tai kielitaidollani.
Kommentit (93)
Juuri tällaista haukkumista lähärit harjoittaa, jos sh ei kiltisti tee mitä lähäritkin, koska samaa työtähän me tehdään ja hoitajia ollaan eiks juu
"Ja se ero näkyy mm. yleissivistyksessä, kirjoitus- ja laskutaidossa, asenteessa ihan yleisesti, käytöstavoissa, työmoraalissa ja huolelisuudessa puhumattakaan ulkonäöstä, jolla tarkoitan lähinnä hygieniatasoa ja siisteyttä, mutta onhan se lähäritukkatyyli ihan yleisesti tiedossaJa siis hyviäkin ja kaikin puolin ihania lähäreitä olen tavannut, mutta traumat jäi heidän kanssaan työskentelystä. On paljon helpompi työskennellä vain sairaanhoitajien jalääkäreiden kanssa ja toivon, etteivät lääkärit koe työskentelyä kanssani yhtä epämiellyttäväksi, kuin minä koin lähäreiden kanssa työskentelyn ja koitan todellakin pysyä lestissäni ja osoittaa arvostusta itseäni korkeammin koulutettuja kohtaan."
Tirsk 😂. Missäköhän sinä sivistyksesi olet hankkinut? Olen lähihoitaja. Ennen kuin lähihoitajaksi kouluttauduin, olin jo kirjoittanut ylioppilaaksi ja lisäksi plakkarissa oli amk-tutkinto toiselta, tekniseltä alalta. Halusin hammashoitajaksi joten sen vuoksi en sairaanhoitajaksi edes hakenut. Nyt opiskelen uutta amk-tutkintoa, vielä reilu vuosi opintoja jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaista haukkumista lähärit harjoittaa, jos sh ei kiltisti tee mitä lähäritkin, koska samaa työtähän me tehdään ja hoitajia ollaan eiks juu
Kyllä tässä nyt joku muu lapsellisesti haukkuu ja solvaa kaikki lähihoitajat täysin paskoiksi.
Ja se ero näkyy mm. yleissivistyksessä, kirjoitus- ja laskutaidossa, asenteessa ihan yleisesti, käytöstavoissa, työmoraalissa ja huolelisuudessa puhumattakaan ulkonäöstä, jolla tarkoitan lähinnä hygieniatasoa ja siisteyttä, mutta onhan se lähäritukkatyyli ihan yleisesti tiedossaJa siis hyviäkin ja kaikin puolin ihania lähäreitä olen tavannut, mutta traumat jäi heidän kanssaan työskentelystä. On paljon helpompi työskennellä vain sairaanhoitajien jalääkäreiden kanssa ja toivon, etteivät lääkärit koe työskentelyä kanssani yhtä epämiellyttäväksi, kuin minä koin lähäreiden kanssa työskentelyn ja koitan todellakin pysyä lestissäni ja osoittaa arvostusta itseäni korkeammin koulutettuja kohtaan."
Vierailija kirjoitti:
Ja se ero näkyy mm. yleissivistyksessä, kirjoitus- ja laskutaidossa, asenteessa ihan yleisesti, käytöstavoissa, työmoraalissa ja huolelisuudessa puhumattakaan ulkonäöstä, jolla tarkoitan lähinnä hygieniatasoa ja siisteyttä, mutta onhan se lähäritukkatyyli ihan yleisesti tiedossa. Ja siis hyviäkin ja kaikin puolin ihania lähäreitä olen tavannut, mutta traumat jäi heidän kanssaan työskentelystä. On paljon helpompi työskennellä vain sairaanhoitajien ja lääkäreiden kanssa ja toivon, etteivät lääkärit koe työskentelyä kanssani yhtä epämiellyttäväksi, kuin minä koin lähäreiden kanssa työskentelyn ja koitan todellakin pysyä lestissäni ja osoittaa arvostusta itseäni korkeammin koulutettuja kohtaan."
Missään kohdassa paskoiksi en ole haukkunut vaan ihan vaan oman ja monen muun sh:n kokemuksen toin esiin. Koittakaa lähärit nyt asiallisesti kommentoida myös.
Sairaanhoitajien kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa, mutta ensihoitajien kanssa kyllä
Terveisin kotihoidon lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se ero näkyy mm. yleissivistyksessä, kirjoitus- ja laskutaidossa, asenteessa ihan yleisesti, käytöstavoissa, työmoraalissa ja huolelisuudessa puhumattakaan ulkonäöstä, jolla tarkoitan lähinnä hygieniatasoa ja siisteyttä, mutta onhan se lähäritukkatyyli ihan yleisesti tiedossa. Ja siis hyviäkin ja kaikin puolin ihania lähäreitä olen tavannut, mutta traumat jäi heidän kanssaan työskentelystä. On paljon helpompi työskennellä vain sairaanhoitajien ja lääkäreiden kanssa ja toivon, etteivät lääkärit koe työskentelyä kanssani yhtä epämiellyttäväksi, kuin minä koin lähäreiden kanssa työskentelyn ja koitan todellakin pysyä lestissäni ja osoittaa arvostusta itseäni korkeammin koulutettuja kohtaan."
Missään kohdassa paskoiksi en ole haukkunut vaan ihan vaan oman ja monen muun sh:n kokemuksen toin esiin. Koittakaa lähärit nyt asiallisesti kommentoida myös.
Niin sähän oletkin ollut itse niin asiallinen. Melkoista haukkumista, typerää ja lapsellista yleistämistä ja suoranaista halveksuntaa olet suoltanut. Kauhea tarve sulla päteä etkä huomaa omien tekstiesi ilkeää ja ylimielistä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ihan muuten vain arvostelit, jopa ulkonäköä.
t. Lh-sh, joka ei ilmeisesti osaa kirjoittaa tai lukea ja jolla kaiketi on myös ammattitaidoton kampaaja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa, mutta ensihoitajien kanssa kyllä
Terveisin kotihoidon lähihoitaja
Enskat ovatkin jumalasta seuraavia, ylöspäin.
Väärin arvattu. Tervehdin kaikkia. On vaikea selittää sellaiselle, joka ei vaan tajua, että on olemassa eritasoisia koulutuksia ja heillä sen vuoksi eri työtehtävät
Vierailija kirjoitti:
Väärin arvattu. Tervehdin kaikkia. On vaikea selittää sellaiselle, joka ei vaan tajua, että on olemassa eritasoisia koulutuksia ja heillä sen vuoksi eri työtehtävät
Niinpä, eri työtehtävät, ja kaikki ne ovat tärkeitä tehtäviä. Ja tehtävien tekijät ovat ihmisinä saman arvoisia, jopa lähärit.
Aika erikoista. Olen itse ollut pitkään psykiatrisella töissä ja tämä on ainoa työpaikka terveydenhuollossa jossa moniammatillinen yhteistyö toimii ilman muodollisia hierarkioita. Ei myöskään ole mitään kuppikuntia tai ikäviä sosiaalisia pelejä. Yleensä omaa arvoaan korostavat siirtyvät muualle töihin, koska sellaista pidetään ainakin meillä nolona.
Voi tuota lähärien alemmuudentunnetta ja siitä johtuvaa pahoinvointia ja tarvetta haukkua sh
Vierailija kirjoitti:
Voi tuota lähärien alemmuudentunnetta ja siitä johtuvaa pahoinvointia ja tarvetta haukkua sh
En mä ainakaan ole sairaanhoitajia haukkunut vaan moittinut sua ja sun asennetta lähihoitajia kohtaan.
Kun seuraava väkivaltainen tilanne tulee niin anna niiden mennä hoitamaan sitä keskenään kun ovat niin ammattitaitoisia. Siinä punnitaan onko sille pollealle puheelle katetta. Yleensä nämä toki ovat silloin kansliassa piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraava väkivaltainen tilanne tulee niin anna niiden mennä hoitamaan sitä keskenään kun ovat niin ammattitaitoisia. Siinä punnitaan onko sille pollealle puheelle katetta. Yleensä nämä toki ovat silloin kansliassa piilossa.
Väkivaltatilanteen selvittelyssä ei taida tittelillä olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltatilanteen selvittelyssä ei taida tittelillä olla merkitystä.
Sitäpä tarkoitinkin. Ja ainakin psykiatrisella niiden tilanteiden hyvä hoitaminen kuuluu ammattitaitoon. Ei kannata keulia millään titteleillä, jos alkaa tärisemään eikä pysty tekemään mitään kun tuolit lentelee ilmassa ja uhataan tappaa. Tämä koskee niin lähäreitä, sairaanhoitajia kuin lääkäreitäkin. Ja kaikki kyllä tietää tämän siellä. Siksi siellä pelataan yhteistyöllä eikä nokita toisia.
Onko kyseessä naisvaltainen työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on tuota samaa, vaikka olen röntgenhoitaja ja samassa työporukassa puolet on sairaanhoitajia. Muutama siellä jaksaa tuoda omaa tärkeyttään esille ja vähättelee meitä röntgenhoitajia. Ottaa vastuutehtäviä, joita ei sitten jaksakaan hoitaa ja ne jää meille muille. Osaston lähihoitajat haukutaan meille ja meidät sinne. En pysty enää olemaan sanomatta takaisin, vaikka ei se kannattaisi. Ehkä se on kuitenkin vähentänyt sitä vinkumista.
Tätä en ymmärrä, kun röntgenhoitaja ja sairaanhoitajahan ovat saman tasoisia koulutuksia.
Kaikki. Lapsellista ja typerää yleistämistä yhdestä ammattiryhmästä aivan kuin tuntisit kaikki tuon ammatin edustajat. Itse vaikutat todella ylimieliseltä ja ilkeältä ihmiseltä. Sun olisi parempi poistua kokonaan hoitoalalta koska olet myrkkyä.