Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja-sairaanhoitaja -nokkapokka työpaikalla

Vierailija
22.04.2024 |

Olen lähihoitaja osastolla jossa kaikki tekee samoja hommia titteliin katsomatta (psykiatria). Toki annan mielihyvin sairaanhoitajan olla lääkevastaavana ja hoitaa vaativampia tehtäviä jos samaan vuoroon satutaan. Ei se mulla käy luonnon päälle, että heillä on asteen verran korkeampi koulutus. Muut ovat aivan asiallisia ja hommat hoituvat ilman mainostamista omasta tittelistään. Mutta sitten on se yksi tai kaksi joiden on aivan pakko korostaa itseään joka välissä, miten lähihoitaja sitä ja lähihoitaja tätä. Ja kyllä se SAIRAANHOITAJA  joka tietää ja osaa ja LÄHIHOITAJA EI TIEDÄ EIKÄ OSAA MITÄÄN. Teen hommani enkä sen kummemmin korvaa lotkauta, mutta siis mikä vaivaa näitä itsensä korostajia? Itselläni on yliopistotutkinto taustalla, en minä sitä mainosta joka välissä tai päde paremmalla ulosannillani tai kielitaidollani.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa eräältä Millalta.

Hän jaksaa jauhaa juuri näistä asioista ja lokeroi ihmisen koulutuksen mukaan.

Vierailija
22/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää tuollainen rehentely. Sh ei kuitenkaan ole edes mikään rakettitiedetutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Ei kannata välittää. Minä olen sh, ja ihan tasapuolisina työkavereina on lähihoitajia ja myös mielenterveyshoitajia. Samat on työtehtävät ja ihan yhtä hyvin osaavat työnsä. Ei ole niinkään koulutuksesta kiinni, vaan persoonasta ja työkokemuksesta.

Kiitos, ihana lukea tämmöistä tolkullista tekstiä. Kai se on joku epävarmuus tai itsetunto mikä pakottaa tuomaan omaa erinomaisuutta esille joka välissä. 

Ap

Olen sh. Olen sitä mieltä, että arvostelu kertoo aina enemmän arvostelijasta, kuin arvostelun kohteesta. Pidä tämä mielessä, ap. Huono itsetuntohan tuon tekee, sitähän tuolla pyritään pönkittämään.

Vierailija
24/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tehtaassa töissä, missä pääasiassa kaikki työntekijät olivat naisia. Ai kauhee mikä nokittelu siellä oli. Jos joku yleni vuorovastaavaksi, niin hän käyttäytyi kuin puolijumala.  Muut olivat tottakai tyhmempiä ja vuorovastaava tiesi kaiken, vaikka samaa työtä se teki kuin me muutkin. Huoh..

Vierailija
25/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, Sairaanhoitaja korostaa titteliään! :) Huomaa että akkavaltainen työpaikka.

Kertoo lähinnä näiden naisten aivokapasiteetista. Kun on lusikalla annettu, niin eipä voi kauhalla vaatia. Jostakin syystä tätä vajaakauhaisuutta on selvästi enemmän naisvaltaisilla aloilla.

Vierailija
26/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena tehtaassa töissä, missä pääasiassa kaikki työntekijät olivat naisia. Ai kauhee mikä nokittelu siellä oli. Jos joku yleni vuorovastaavaksi, niin hän käyttäytyi kuin puolijumala.  Muut olivat tottakai tyhmempiä ja vuorovastaava tiesi kaiken, vaikka samaa työtä se teki kuin me muutkin. Huoh..

Minulla taas kokemus siitä, että muut alkavat pitää vastaavaa jotenkin jalustalla ja sitten nälvivät kuitenkin omituisesti, vaikka tämä vastaava ei itse käyttäytyisi mitenkään eri tavalla kuin ennenkään. Nuoremmat ei tällaista niinkään harrasta, ehkä tietyn ikäluokan ominaisuus tuokin.

Vierailija
27/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista porukkaa

Vierailija
28/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä itsensä korostajia löytyy vähän joka alalta. Näitä löytyy myös varhaiskasvatuksesta ja koulu maailmasta.

Yksi erityisopettaja sanoi kerran, että hänhän ei auta lapsia pukemisessa koska hän on erityisopettaja. Samainen opettaja myöskään ei pystynyt ottamaan vastaan kritiikkiä, kun olin eri mieltä hänen kanssaan yhden lapsen asioista. Kuunteli kyllä, mutta sanoi sit että hän on erityisopettaja - kyllä hän tietää. Mielestäni hän ei tiennyt, hän näki lapsen 2 kertaa kuukaudessa, minä joka arkipäivä, mutta koska minä olin vaan koulunkäynninohjaaja niin enhän minä mitään tiedä... Oli kyllä koppava ja teennäinen akka muutenkin tämä opettaja.

Vierailija
29/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nokkapokkaa, mut joskus käyny niin, että lh:na  joutunu muistuttamaan sh:aa. Sh jättäny asiakkaan terv.tilan retuperälle. 

Vierailija
30/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei tarvitse enää lähihoitajien kanssa työskennellä. Ovat ihan järkyttäviä sairaanhoitajille kateellisia pätemisentarpeisia työpaikkakiusaajia.joo samaa työtä me tehdään ja hoitajia ollaan vmp. Miksi ihmeessä sh-koulutus on vähintään puolet pidempi? Lähärit ei tajuu, kun ne käy kolmivuotisen amiskoulutuksen, niin luulevat varmaan, että on samantasoinen koulutus, kuin 3-4-vuotiset sh-koulutukset. YO-pohjainen  tai muu aikuiskoulutus lähäriks kestää vain 1,5 vuotta. Mut ihanaa kun lähärit tietää ja osaa kaikki ihan samat, kuin sh ja lääkärit. Ei mulla muuta

Vierailija
31/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei tarvitse enää lähihoitajien kanssa työskennellä. Ovat ihan järkyttäviä sairaanhoitajille kateellisia pätemisentarpeisia työpaikkakiusaajia.joo samaa työtä me tehdään ja hoitajia ollaan vmp. Miksi ihmeessä sh-koulutus on vähintään puolet pidempi? Lähärit ei tajuu, kun ne käy kolmivuotisen amiskoulutuksen, niin luulevat varmaan, että on samantasoinen koulutus, kuin 3-4-vuotiset sh-koulutukset. YO-pohjainen  tai muu aikuiskoulutus lähäriks kestää vain 1,5 vuotta. Mut ihanaa kun lähärit tietää ja osaa kaikki ihan samat, kuin sh ja lääkärit. Ei mulla muuta

Ja nolottaa, kun lähihoitajat on niitä, jotka käyttäytyvät potilaita kohtaan huonosti tai lähihoitajataustaiset sh:t. Nämä lähihoitajataustaisethan käyvät ihan omille lähihoitajataustaisille suunnitellun sh-koulutuksen ja eron kyllä huomaa selkeästi. Hirvittäisi itse joutua lähäritaustaisen sh:n hoidettavaksi luoja minua siltä varjelkoon

Vierailija
32/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Ei kannata välittää. Minä olen sh, ja ihan tasapuolisina työkavereina on lähihoitajia ja myös mielenterveyshoitajia. Samat on työtehtävät ja ihan yhtä hyvin osaavat työnsä. Ei ole niinkään koulutuksesta kiinni, vaan persoonasta ja työkokemuksesta.

Juurikin noin. Psyk.sh.

Vierailija
33/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse mielenterveyspuolella toimintaterapeuttina ja mulla on aivan mahtavia ja osaavia työkavereita niin lähihoitajia kuin sairaanhoitajiakin. Riippuu mun mielestä enemmän henkilön persoonasta ja halusta kehittyä omassa työssä (vs mennä sieltä missä aita on matalin).

Itse puolestaan taas joutunut kokemaan ikävää asennetta kokeneemmilta suhteessa siihen, että olen itse nuori ja vasta uran alussa.. 

Vierailija
34/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nolottaa, kun lähihoitajat on niitä, jotka käyttäytyvät potilaita kohtaan huonosti tai lähihoitajataustaiset sh:t. Nämä lähihoitajataustaisethan käyvät ihan omille lähihoitajataustaisille suunnitellun sh-koulutuksen ja eron kyllä huomaa selkeästi. Hirvittäisi itse joutua lähäritaus

Älähän nyt viitsi jauhaa sontaa. Se, että ennen sh:n koulutusta on käynyt vaikkapa lukion ei tee sh:sta yhtään sen parempaa kuin lähihoitajataustaisesta. Mä opiskelen sairaanhoitajaksi ja meidän ryhmässä on monen taustaisia. Ei ole mitään omaa koulutusta lähihoitajataustaisille vaan sekaisin ollaan kaikki samassa ryhmässä. Mulla on taustalla lukio ja lähihoitajan koulutus ja lisäksi olen kokki.

Sun viestit ei ollut mitään muuta kuin taas lähihoitajan haukkumista ja valheiden levittämistä.

Vierailija
35/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei lähäreille enää järjestetä omia kursseja tai voi olla ollut koulukohtaista ja onhan sh-koulutukseen hakijoiden määrä romahtanut ja siten myös lukion käyneiden taso laskenut niin, että voitu yhdistää kaikki samaan, en tiedä. Hirvittää vaan nykyisten sairaanhoitajien/sh-opiskelijoiden taso ja itsekin kertovat, ettei lähiopetusta paljon enää oleja on mielestäni ero lukiotaustaisten ja lähäritaustaisten tasossa selkeästi nähtävissä toki poikkeuksiakin on, kuten ainaja hyvä lähäri on kullanarvoinen

Vierailija
36/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sh:na jouduin kokemaan työpaikkakiusaamista sekä lähihoitajien että parin luonnehäiriöisen sairaanhoitajan ja lääkärin taholta. Ei ole helppoa olla nuori sh.

Vierailija
37/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ihana lukea tämmöistä tolkullista tekstiä. Kai se on joku epävarmuus tai itsetunto mikä pakottaa tuomaan omaa erinomaisuutta esille joka välissä. 

Ap

Mikä ihmeen epävarmuus? En kyllä usko, osa ihmisistä nyt vaan haluaa olla parempia kuin moni muu. Näistä kannata mitään välittää. Ellei ihan supermulkkuina käyttäydy.

Vierailija
38/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei lähäreille enää järjestetä omia kursseja tai voi olla ollut koulukohtaista ja onhan sh-koulutukseen hakijoiden määrä romahtanut ja siten myös lukion käyneiden taso laskenut niin, että voitu yhdistää kaikki samaan, en tiedä. Hirvittää vaan nykyisten sairaanhoitajien/sh-opiskelijoiden taso ja itsekin kertovat, ettei lähiopetusta paljon enää oleja on mielestäni ero lukiotaustaisten ja lähäritaustaisten tasossa selkeästi nähtävissä toki poikkeuksiakin on, kuten ainaja hyvä lähäri on kullanarvoinen

Ja se ero näkyy mm. yleissivistyksessä, kirjoitus- ja laskutaidossa, asenteessa ihan yleisesti, käytöstavoissa, työmoraalissa ja huolelisuudessa puhumattakaan ulkonäöstä, jolla tarkoitan lähinnä hygieniatasoa ja siisteyttä, mutta onhan se lähäritukkatyyli ihan yleisesti tiedossaJa siis hyviäkin ja kaikin puolin ihania lähäreitä olen tavannut, mutta traumat

Voi luoja mitä soopaa sä jaksat suoltaa. :D Mikä on hätänä ihmisellä joka vihaa yhtä ammattiryhmää noin paljon, että pitää levittää suoranaisia valheita? 

Vierailija
39/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumat varmaan hätänä mulla. Mikä tuossa mielestäsi oli valhe? 

Vierailija
40/93 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumat varmaan hätänä mulla. Mikä tuossa mielestäsi oli valhe? 

Ja kyllä tuntuikin hyvältä saada avautua traumoista! Kiitos, kun jaksoit lukea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän