Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantajat eivät suostu vuokraamaan alle vuodeksi

Vierailija
22.04.2024 |

Tilanne on se, että olen muutaman kuukauden työsuhteen takia muuttamassa vieraalle paikkakunnalle ja olen etsinyt vuokra-asuntoa, mutta kukaan ei suostu vuokraamaan vain muutamaksi kuukaudeksi. Olen ottanut yhteyttä kaikkiin sopiviin vuokranantajiin, mutta joko he eivät vastaa ollenkaan tai sanovat etsivänsä pitäaikaista asukasta. Huvittavinta on että monet ilmoitukset on jätetty jo muutama kuukausi sitten, joten ilmeisesti ovat olleet jo jonkin aikaa tyhjillään, mutta eivät silti suostu harkitsemaan, että vuokraisivat minulle. Miten ihmiset yleensä pystyvät ottamaan lyhyitä sijaisuuksia ja määräaikaisia töitä vastaan, jos asunnon saantikin on näin mahdotonta? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten suomalainen työelämä, myös vuokra-asuntomarkkinat Suomessa ovat epäterveitä vain ja ainoastaan ahneuden takia.

Vierailija
82/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun välityspalkkio siirtyi vuokranantajan maksettavaksi, tuli tuo vuoden määräaikaisuus. Lupaa maksaa välityspalkkio niin etköhän saa kämpän haluamallesi ajalle.

Välityspalkkion maksaa toimeksiantaja, jos kiinteistönvälittäjä säätää vuokrauksessa vuokranantajan ja vuokralaisen välissä. Nämä vuoden pakolliset ajat ovat tulleet ihan muutaman viime vuoden aikana. Vielä viisi vuotta sitten kukaan ei puhunut niistä.

Mihin hemmettiin siinä kiinteistövälittäjää tarvitaan? 

Mä käytän välittäjää koska en jaksa säätää kaiken maailman omituisten otusten kanssa. Välittäjä esittää mulle muutaman parhaan vuokralaisvaihtoehdon ja kertoo niistä muista hiihtäjistä että sellanenkin kävi ta

Jokaiseen laittamaani vuokrailmoon on vastannut vähintään yksi sekopää. Myös no-showt tai 5min ennen peruutukset näytöillä nyppii. Ja se, että soppari jo allekirjoittanut henkilö ilmoittaakin, ettei ole varaa maksaa takuuvuokraa että mitäs nyt.

Välittäjä välissä ottaa toki palkkionsa, mutta toimii palomuurina välissä. Säästää hermoja ja aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun välityspalkkio siirtyi vuokranantajan maksettavaksi, tuli tuo vuoden määräaikaisuus. Lupaa maksaa välityspalkkio niin etköhän saa kämpän haluamallesi ajalle.

Välityspalkkion maksaa toimeksiantaja, jos kiinteistönvälittäjä säätää vuokrauksessa vuokranantajan ja vuokralaisen välissä. Nämä vuoden pakolliset ajat ovat tulleet ihan muutaman viime vuoden aikana. Vielä viisi vuotta sitten kukaan ei puhunut niistä.

Mä käytän välittäjää koska en jaksa säätää kaiken maailman omituisten otusten kanssa. Välittäjä esittää mulle muutaman parhaan vuokralaisvaihtoehdon ja kertoo nii

Kaikkiin muihin välittäjä auttaa paitsi tuohon kyvyttömyyteen maksaa takuuvuokraa. Tähän kyllä suosittelen muutenkin rahan sijasta esimerkiksi iggloa.

Vierailija
84/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokravälittäjää. Ei kiinteistön-

Vierailija
85/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"""Mikä tässä on se pointti kun vuokra-asunnosta voi aina lähteä kuukauden irtisanomisella, jos kyseessä ei ole määräaikainen? Jos vuokranantaja tuollaisen sopimuksen jälkeen yrittäisi väittää että loppuvuosi mennään jollakin määräaikaisella niin kyllä hän saisi oikeudessa turpaansa."""

Kuten jo sanoin vuoden soppari 2 kuukauden koeajalla.

Vierailija
86/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"""Mikä tässä on se pointti kun vuokra-asunnosta voi aina lähteä kuukauden irtisanomisella, jos kyseessä ei ole määräaikainen? Jos vuokranantaja tuollaisen sopimuksen jälkeen yrittäisi väittää että loppuvuosi mennään jollakin määräaikaisella niin kyllä hän saisi oikeudessa turpaansa."""

Kuten jo sanoin vuoden soppari 2 kuukauden koeajalla.

Niin, tällainen ei ole minkään lain mukaista. Toimii vain niin kauan kuin osapuolen ovat yksimielisiä. 

Vierailija
87/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokravälittäjää. Ei kiinteistön-

Sama ammattikunta on kyseessä. Vuokra-asuntoja välitetään niin vähän, että pelkästään niitä välittämällä ei elä kukaan.

Vierailija
88/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa maksaa 12kk vuokraa vastaava summa 6kk aikana. Ihmettelen jos vielä kieltäytyvät.

Jos minulla olisi varaa maksaa turhaan 12 kk vuokra tuskin edes tekisin töitä vaan makasin mieluummin kotona.

Mitähän töitä sä teet kun vähennyslaskukaan ei ole halussa?

Vierailija
89/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lopetin työn perässä ympäri maata kulkemisen ja olen mieluummin työtön, jos en löydä töitä kohtuullisen työmatkan päästä. Vuosia kuljin, mutta koko ajan meni vaikeammaksi asumisen suhteen ja vaikka sinänsä suvun ja eritasoisten tuttavien nurkissa ja jopa autossa majailukin sujui, siitäkin menee ennen pitkää maku, eikä sekään aina ratkaissut ongelmaa vaan silti saattoi joutua ajamaan sietokyvyn rajoilla olevaa työmatkaa.

Kerrotakoon vielä, että en todellakaan rikastunut noin vuosina, eivätkä työnantajatkaan pidä tuollaisesta työkokemuksesta. Sinänsä kokemus löytyy, mutta kun se on ripoteltu moneen eri paikkaan ympäri maata, välillä on melkein kuin sitä ei olisi ollenkaan. Pari on valittanut sitoutumisestani, mutta miten sitoutua, jos työnantajat eivät myöskään sitoudu. Minulle olisi kelvannut jo kauan sitten vähemmän hyväkin toistaiseksi voimassa oleva sopimus tämän kaiken muun sijaan. 

Vierailija
90/90 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ehtottaisin, että tarjoat vuokranantajille kerta maksua, että maksat vuokrasuhteen alussa koko vuokra-ajan vuokran pois. Sekä sen päälle vaikka 1 ylimääräisen kk vuokran.