Mökkiläisen sirutettu Lutu-kissa lopetettiin villikissana - loukutettiin luvatta mökkiläisen omalta pihalta
Eivätkä lääkärit eivät tarkistaneet onko kissalla sirua. Ja ketään ei tuomittu mistään. WTF?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mokkilaisen-sirutettu-lutu-kissa-lo…
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina kiva lukea, että joku oikeasti loukuttaa jonkun vapaana juoksevan kissan. Kun ei ne tuppaa muuten nämä omistajat ymmärtävän, että se ei ole sallittua. Itku alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun sitä kissaa ei löydy tai pitää hakea maksua vastaan säilöstä. Ja sitten ollaan niin tuohtuneita kuinka joku meidän mirrille voi noin tehdä. Nimimerkillä kyllästynyt naapurin kissan kuseskeluun meidän tontilla.
Niinpä! Niin onnellinen olen, kun nykyään ei enää asuta rivarissa, jossa naapurin kissat kuseksivat meidän takapihan, lasten leikkipihan, hyppivät päällä ja naarmuttivat grilleistä autoihin kaiken mahdollisen. Keskustelin kyseisen naapurin kanssa, valitin isännöitsijälle ym., mutta ei mitään vaikutusta. Ainoa syy, miksi en loukuttanut oli astmani, joka ei kestäisi kissan kuljetusta autollani ja autoani en halunnut niiden kattien vuoksi tuhota.
Eli todellisuudessa, yhden kerran yksi kissa pääsi sisältä karkuun ja käveli hiukan nuuskimassa paikkoja kunnes pääsi takaisin kotiin. Kissanvihaajat näkee ja kokee kaiken satakertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei saa olla pihalla ja se näkyy. Helsingin Kallio on täynnä rottia ja tulevat kerrostaloihin ihmisten asuntoihin sisälle.
Jos tulevat asuntoihin sisälle, niin sisäkissahan riittää sellaisen hoiteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihapiiristä saa viedä näköjään syyttäjän mukaan eläimiä lopettavaksi ilman syytteitä.
Marjoja sieltä saa poimia. Ei koske jokamiehen oikeudet. Mutta perheen kissan sieltä voi varastaa ja viedä tapettavaksi.
Mistä voi tietää kissan olevan juuri omalla pihallaan? Kissoja ei saa pitää vapaana, etkö ymmärrä? Jos ei olisi loukutettu, olisi voinut jäädä vaikka auton alle. Lemmikkikissat kuuluvat nykyisin sisätiloihin, poikkeuksena maatilat tai mökit jossain hevon kuusessa.
Eikö tässä juuri ollut kyseessä mökki jossain hevon kuusessa?
Perkeleen viherpiiparit ovat suurimpia eläin rääkkääjiä. Tikka ja varikset ja oravat ovat tuholaisia.
Vierailija kirjoitti:
Se on aina kiva lukea, että joku oikeasti loukuttaa jonkun vapaana juoksevan kissan. Kun ei ne tuppaa muuten nämä omistajat ymmärtävän, että se ei ole sallittua. Itku alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun sitä kissaa ei löydy tai pitää hakea maksua vastaan säilöstä. Ja sitten ollaan niin tuohtuneita kuinka joku meidän mirrille voi noin tehdä. Nimimerkillä kyllästynyt naapurin kissan kuseskeluun meidän tontilla.
Mutta tässä tapauksessa se kissa loukutettiin ihan omalta mökkipihalta, ei kenenkään toisen tontilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs se kissa nyt tuolla tavalla oli vapaana ilman valvontaa?
Sehän oli peräkorvessa, mökin pihassa nukkumassa. Mutta tämähän on ikivanha juttu. Antakaa jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli peräkorvessa, mökin pihassa nukkumassa. Mutta tämähän on ikivanha juttu. Antakaa jo olla.
Aloitus ja uutislinkki on eiliseltä, tapahtuma kahden vuoden takaa. Ei kovin ikivanha tapaus.
Miksei syytetty kotirauhan rikkomisesta? Minä olisin tehnyt siitäkin rikosilmoituksen jos minun pihassani olisi touhuiltu ilman lupaa.
Oliko tämä muuten eri tapaus kuin se missä eläinsuojelijat nappasi kissan syliin jonkun pihalta ja veivät lopetettavaksi vaikka ihmiset olivat kotona ja ovet auki? Sehän oli joku hyvin harvinainen rotukissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei saa olla pihalla ja se näkyy. Helsingin Kallio on täynnä rottia ja tulevat kerrostaloihin ihmisten asuntoihin sisälle.
Jos tulevat asuntoihin sisälle, niin sisäkissahan riittää sellaisen hoiteluun :)
Mutta kun kaikilla ei ole omaa kissaa. Rotat tulevat vessanviemärien kautta, on käsketty laittaa pytyn kansi kiinni ja päälle painava esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun kaikilla ei ole omaa kissaa. Rotat tulevat vessanviemärien kautta, on käsketty laittaa pytyn kansi kiinni ja päälle painava esine.
Jollekin rotta oli tehnyt poikaset vaatekaappiin kerrostalossa. Netistä löytyy juttuja.
Rotat levittävät tauteja.
Kun ilmasto lämpenee rotta ongelma kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Niin onnellinen olen, kun nykyään ei enää asuta rivarissa, jossa naapurin kissat kuseksivat meidän takapihan, lasten leikkipihan, hyppivät päällä ja naarmuttivat grilleistä autoihin kaiken mahdollisen. Keskustelin kyseisen naapurin kanssa, valitin isännöitsijälle ym., mutta ei mitään vaikutusta. Ainoa syy, miksi en loukuttanut oli astmani, joka ei kestäisi kissan kuljetusta autollani ja autoani en hal
No yhtä lailla harnittaisi, jos koirat ulkoilisi yksinään vapaana päivittäin, kiipeäisivät metrisen aidan yli pihalle ja siellä esim. kukkia tuhoaisivat, kuten nämä kissat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihapiiristä saa viedä näköjään syyttäjän mukaan eläimiä lopettavaksi ilman syytteitä.
Marjoja sieltä saa poimia. Ei koske jokamiehen oikeudet. Mutta perheen kissan sieltä voi varastaa ja viedä tapettavaksi.
Mistä voi tietää kissan olevan juuri omalla pihallaan? Kissoja ei saa pitää vapaana, etkö ymmärrä? Jos ei olisi loukutettu, olisi voinut jäädä vaikka auton alle. Lemmikkikissat kuuluvat nykyisin sisätiloihin, poikkeuksena maatilat tai mökit jossain hevon kuusessa.
No ei ainakaan mun pihalleni tarvitse tulla kissoja loukuttamaan. Lupa pitää kysyä loukulle, jos aikoo laittaa sen yksityiseen pihaan. Johan tuossa loukataan ihmisten yksityisyyttä
Mulle on jäänyt mieleen että eläinlääkäri oli nuori nainen ja että toinen kissan ryöstäjistä Alkon myyjä. Nimetkin olen nähnyt mutta en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ja uutislinkki on eiliseltä, tapahtuma kahden vuoden takaa. Ei kovin ikivanha tapaus.
Joo tästä kohkattiin palstalla jo aikanaan kun tapaus oli tuore. Nyt se on uudestaan tapetilla, kun siitä on tullut oikeuden päätös.
Itsellä aiemmin maalla asuessa kissat ulkoilivat vapaasti enkä ajatellutkaan kaulapantaa niille riesaksi ja vaaraksi.. Ties mihin oksankäppyrään olisivat jääneet kiinni. Kissat olleet aina leikattuja +sirutettuja ja tulleet kutsumalla kauempaakin kotiin yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt mieleen että eläinlääkäri oli nuori nainen ja että toinen kissan ryöstäjistä Alkon myyjä. Nimetkin olen nähnyt mutta en muista.
Eikös tämä ole eri tapaus? Se oli se missä sirutettu rotukissa napattiin pihalta syliin ja vietiin lopetettavaksi. Silloin tuli kaikkien nimet ilmi ja lehdissä julkaistiin valvontakamerakuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole eri tapaus? Se oli se missä sirutettu rotukissa napattiin pihalta syliin ja vietiin lopetettavaksi. Silloin tuli kaikkien nimet ilmi ja lehdissä julkaistiin valvontakamerakuvat.
Ei kun se on just tämä tapaus. Tai sitten Suomessa on useampikin siepattu sirutettu ja nukutettu Lutu-kissa.
"Valitettavasti päivittäistä oli ja mikään ei auttanut, edes se, että systemaattisesti menin aina pihalle esim. suihkepullon tai katuharjan kanssa ajamaan kissoja pois, sinnikkäästi tulivat taas takaisin. Inhottavaa oli, kun esim. pihakalusteet menivät ihan kauheaan kuntoon, ikinä ei uskaltanut pitää pehmusteita niissä kun heti oli kissat siellä pyörimässä.
Et selvästikään ole kokenut vastaavaa terroria."
Selvästikään sun takapihallasi ei oikeasti kulje yksikään kissa.
Kissan saa poistettua sillä, että kävelet määrätietoisesti sitä kohti samalla puhisten. Lähtee
Eipä olisi pahitteeksi jos nytkin julkaistaisiin ne nimet
Vantaalla kouluissakin jännää toisinaan.