Miesystävä suuttui kun pesin makaroonit keittämisen jälkeen nopeasti vesihanan alla
Olen aina tehnyt niin ja mummokin opetti, että makaroonit pitää pestä etteivät ne tartu kiinni. Miten se nyt on????
Kommentit (92)
Tärkkelysvettä ei heitetä mememään, se voidaan käyttää kastikkeeseen, niin ei tarvitse muuten suurustaa.
Vierailija kirjoitti:
Pasta sekoitetaan aina suoraan kastikkeen joukkoon. Ei huuhdella, eikä lisätä rasvaa (rasva estää kastikkeen imeytymisen ja tarttumisen pastaan).
Jos ei ole kastiketta, niin kyllä se sitten laitetaaN.,
Ei tuollaisesta asiasta tietenkään pidä suuttua, vaikka tosiaan ap:n toimintatapa oli aivan väärä pastan käsittelyyn.
Ei ne pastat tartu toisiinsa, kun ne sekoitetaan kastikkeeseen. Josta syystä Suomessa tarjotaan usein pastaa kuten perunaa ja riisiä, eli erikseen kastikkeen kanssa. Tämä ei sovi pastalle ollenkaan, ja tottakai pasta paakkuuntuu sillätavoin. Pastan kuuluu imeä makua kastikkeesta. Kokeilkaa ihan oikeasti sekoittaa se pasta heti keittämisen jälkeen sinne kastikkeen joukkoon, jos ette ennen ole tehneet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasta sekoitetaan aina suoraan kastikkeen joukkoon. Ei huuhdella, eikä lisätä rasvaa (rasva estää kastikkeen imeytymisen ja tarttumisen pastaan).
Pastan käyttö ilman kastiketta kuulostaa oudolta, en ole törmännyt sellaiseen muuten kuin lasten kohdalla, jotka haluavat pelkkää pastaa ketsupin kanssa. Meillä lapset joskus haluaa noin, ja silloin oon joo lisännyt pikkuisen öljyä tai voita joukkoon.
Keittämisen jälkeen? Siis mitä ihmettä? En ole kyllä ikinä tehnyt niin, ihan turhaa. Teitkö siitä sitten makaronilaatikkoa?
Mies olisi voinut ottaa pastaa omalle lautaselle ja lämmittää sen mikrossa, jos ei kylmä ruoka maita. Ihan turha huutaa naiselle, joka pesee ruokiaan. Pitää vain muistaa iltapalaa tehdessä, että ne pestyt leivät ja juustonpalat sekä huuhdeltu hummustahna on naisen ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastan käyttö ilman kastiketta kuulostaa oudolta, en ole törmännyt sellaiseen muuten kuin lasten kohdalla, jotka haluavat pelkkää pastaa ketsupin kanssa. Meillä lapset joskus haluaa noin, ja silloin oon joo lisännyt pikkuisen öljyä tai voita joukkoon.
Kyllä se kiireiselle aikuisellekin toimii. Klöntti voita ja ketsuppia. Oijoi. Ja juosten paltsuun.
Eikö ollut tapailumies joka suuttui?
Sillä tavalla niistä huuhtoutuu pois kaikki vitamiinit.
En itse huuhtele mutta en kyllä näe mitään syytä suuttua jos joku huuhtelee. Aika liioitellun vahva reaktio mieheltä. Onko muutenkin vihanhallintaongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet ovat kovia suuttumaan. Naapurin mies sanoi, että jos mun kissa tulee sen tontille niin se on entinen kissa.
Ei ihme, että Suomessa on paljon yksinäisiä iljettäviä miehiä.
Kissa voi syödä pikkulinnun.
Susi syö metsässä melkein mitä vaan, mutta se on eri juttu se.
Turkissa on kissoja vapaana pilvin pimein ja siellä miehet jopa ruokkii niitä.
Ihan samoin minä sanoisin ja olen nainen. Kissa ei kuulu Suomen luontoon ja sen päästäminen yksin ulos on vastuutonta ihan kaikin puolin, piittaamattomuutta sekä kissasta että ympäristöstä. Häpeä ja luovuta kissa välittävään, vastuulliseen kotiin.
Ap, heitä pihalle tuollainen mies. Jos suuttuu noin pienestä, ei ole ihmissuhteeseen sopiva tapaus ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuuluu huuhtaista kylmällä vedellä, että kypsymisprosessi loppuu.
t. Emäntä-Pro
Näin juuri.
T. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Makaronin huuhtojat sukua riisinhuuhtojahulluille?
(Suomessahan siis marketin riisi on pesty jo tehtaalla, joten se huuhtomisesta ei saa kuin isomman vesilaskun. Kehitysmaissa riisi tulee pesemättömänä jolloin se täytyy huuhdella huolellisesti itse ennen käyttöä.)
Jaa. Hyvä että kerroit että riisi tulee Suomessa tehtaalta. En tiennytkään että riisiä valmistetaan tehtaalla. Mistähän se riisi kehitysmaissa tulee?
Osaakko vielä sanoo miks ne valmistajat valehtelee pakettien ja pussien kyljessä huuhteluohjeen? Ihan selvällä Suomen kielellä on ohje, ne ei kyllä silloin ole kehitysmaalaisia riisejä!
Mitä se sille miehelle kuuluu huuhteletko vai et. Eikö ole tärkeintä,.että ruoka on hyvää .
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet ovat kovia suuttumaan. Naapurin mies sanoi, että jos mun kissa tulee sen tontille niin se on entinen kissa.
Ei ihme, että Suomessa on paljon yksinäisiä iljettäviä miehiä.
Kissa voi syödä pikkulinnun.
Susi syö metsässä melkein mitä vaan, mutta se on eri juttu se.
Turkissa on kissoja vapaana pilvin pimein ja siellä miehet jopa ruokkii niitä.
Kannattaa muuttaa Turkkiin sitten. Toivotan hyvää miesonnea ja kissanpäiviä. Tai päinvastoin.
Sulla on pipipäinen mies. Hankkiudu eroon asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketsuppi on eräänlainen tomaattikastike.
Vierailija kirjoitti:
Ei pestä!!!!!
EI NIIN!!! Laitetaan useampi köntsä meijerivoita ja härkitään veitsellä sekaan kun vähän sulaa.
Onko se joku hullu?Kehittäisin makaronini yksin jos tuollaisesta repii pelihousut.
Kylmällä vedellä huuhtaiset keittämisen jälkeen, niin jäähtyvät, jos meinaat laittaa esim salaattiin