Miesystävä suuttui kun pesin makaroonit keittämisen jälkeen nopeasti vesihanan alla
Olen aina tehnyt niin ja mummokin opetti, että makaroonit pitää pestä etteivät ne tartu kiinni. Miten se nyt on????
Kommentit (92)
Kyllä minäkin lähtisin ovet paukkuen, jos muija ei osaa edes makarooneja keittää.
t. Rami 40
Kyllä ne kuuluu huuhtaista kylmällä vedellä, että kypsymisprosessi loppuu.
t. Emäntä-Pro
Jos aiot syödä makaroonit kuumana jonkun kastikkeen kanssa, niin älä pese. Muuten anna mennä vaan.
Jäähdyttää turhaan ja mitä se haittaa, jos joku makaroni tarttuu toiseen.
Vierailija kirjoitti:
t. Emäntä-Pro
Ja samalla koko ruoka viilentyy?
Ei kai kukaan niitä syö ilman loppuhuuhontaa?
Kiukkupussimiehet on vihonviimeinen rasitus ihmisen elämässä. Miettisin valintojani uudelleen, ja pastan keittäisin ihan niin kuin haluan.
No todellakaan tee koskaan noin. Laitan vähän voita sekaan, että ei heti tartu kiinni toisiinsa.
Et pessyt vaan huuhtaisit, minäkin huuhtaisen jos teen pastasalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin lähtisin ovet paukkuen, jos muija ei osaa edes makarooneja keittää.
t. Rami 40
Ja ovien paukuttelu helpottaa jotenkin elämääsi?
Mies keittää makaronit seuraavalla kerralla itse.
Italiassa ei koskaan huuhdella pastaa kylmällä vedellä, silloin siihen ei imeydy kastike kunnolla. Salaatteihin käytettävät makaronit taas huuhdellaan.
Makaroni on parasta ruokaa ever! Jopa kebua parempaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niitä syö ilman loppuhuuhontaa?
Tärkkelys lähtee makarooneista huuhtomalla.
Palstalla tuntuu olevan useitakin makaroonin pesijöitä ja keitinveden hyötykäyttäjiä. 😂
Vierailija kirjoitti:
t. Emäntä-Pro
Ei kukaan syö kylmiä makaroneja. Parsoille tehdään noin.
Tärkkelys huuhdotaan näin tehdään tietääkseni ravintoloissakin. Mistä te haalitte näitä typeryksiä miesystäviksi? Aina suuttumassa pelkkää typeryyttään.
No enpä itse näe tarpeellisena huuhtaista, mutta oikeastiko suuttui noin vähäpätöisestä asiasta? Huh huh.