Miesystävä suuttui kun pesin makaroonit keittämisen jälkeen nopeasti vesihanan alla
Olen aina tehnyt niin ja mummokin opetti, että makaroonit pitää pestä etteivät ne tartu kiinni. Miten se nyt on????
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä makaroneja pestä, vaan huuhdellaan nopeasti vesihanan alla lävikössä.
No joo. Yäk, kaikki makarooni virukset jää jylläämään. Ne on kunnolla pestävä kuumalla vedellä, sitten pakastetaan ja seuraavana päivänä kuumennus mikrossa.
Millä sä pesit ne????? Kyllä sun miehesi on oikeassa, ei niitä pestä!
Vierailija kirjoitti:
En huuhtele. Nehän huuhtoutuu siinä keitettäessä. Irtonaisina ne pysyy, kun lisään ruokaöljyä siivilässä valutuksen jälkeen kattilaan, ja sekoitan.
Pelkäätte ilmeisen kovasti että niihin tarttuisi kastike.
Olen aina huuhtonut pastan ja niin teen jatkossakin. Päälle tulee kuuma kastike ja ääntä kohti. Kuumaa pastaa kastikkeella ei voi syödä polttamatta suuta ja jos pastan antaa jäähtyä, se on klönttinä.
Vierailija kirjoitti:
No enpä itse näe tarpeellisena huuhtaista, mutta oikeastiko suuttui noin vähäpätöisestä asiasta? Huh huh.
Minäkin olisin suuttunut tai ainakin suutahtanut. Ei niin pidä tehdä. Mistä moinen älyttömyys.
Vain jauhenliha kuuluu pestä - ja ennen paistamista tietenkin. Makaroonit on pesun jälkeen pilalla, pelkkää kylmää vetistä mössöä. Pitää olla Cucinata alla perfezione - è esattamente al dente, maccheroni al dente
Olisin kyllä minäkin suuttunut ja jättänyt makaronit syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet ovat kovia suuttumaan. Naapurin mies sanoi, että jos mun kissa tulee sen tontille niin se on entinen kissa.
Ei ihme, että Suomessa on paljon yksinäisiä iljettäviä miehiä.
Kissa voi syödä pikkulinnun.
Susi syö metsässä melkein mitä vaan, mutta se on eri juttu se.
Turkissa on kissoja vapaana pilvin pimein ja siellä miehet jopa ruokkii niitä.
Toimita siis naapuri Turkkiin oppimaan tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet ovat kovia suuttumaan. Naapurin mies sanoi, että jos mun kissa tulee sen tontille niin se on entinen kissa.
Kyllä, luonnonvaraiset eläimet todellakin on eri juttu. Kissat tuhoaa pikkulintupopulaation erittäin tehokkaasti mikä on haitallista luonnolle.
Entä mistä lähtien Turkista on kannattanut ottaa mallia yhtään missään asiassa??
Vierailija kirjoitti:
Makaronin huuhtojat sukua riisinhuuhtojahulluille?
(Suomessahan siis marketin riisi on pesty jo tehtaalla, joten se huuhtomisesta ei saa kuin isomman vesilaskun. Kehitysmaissa riisi tulee pesemättömänä jolloin se täytyy huuhdella huolellisesti itse ennen käyttöä.)
Missä on Suomen markettien riisiviljelmät ja tehtaat?
Vierailija kirjoitti:
Suolan maku lähtee jos huuhtelee loppuvaiheessa.
Käytät huonoa pastaa tai liian vähän suolaa, jos suolan saat huuhtelemalla pois.
Runsas gluteiinista pastaa merivedensuolaisessa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vain jauhenliha kuuluu pestä - ja ennen paistamista tietenkin. Makaroonit on pesun jälkeen pilalla, pelkkää kylmää vetistä mössöä. Pitää olla Cucinata alla perfezione - è esattamente al dente, maccheroni al dente
Kaikki ei halua pureskella pastaa.
Nyt mokasit ja pahasti. Se keitinliemi olisi ehdottomasti pitänyt pakastaa.
Haaskausta, mutta senhän te porvarit osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuuluu huuhtaista kylmällä vedellä, että kypsymisprosessi loppuu.
t. Emäntä-Pro
Ja samalla koko ruoka viilentyy?
Riippuu ruuasta, mutta yleensä ne laitetaan takaisin kattilaan jossa tujaus öljyä, että pysyvät sopivasti lämpiminä. Kyllä minä nämä hommat osaan, älä tule manspleinaamaan yhtään.
t. Emäntä-Pro
Eikä hyvänen aika laiteta, vaan kastikkeen joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, luonnonvaraiset eläimet todellakin on eri juttu. Kissat tuhoaa pikkulintupopulaation erittäin tehokkaasti mikä on haitallista luonnolle.
Entä mistä lähtien Turkista on kannattanut ottaa mallia yhtään missään asiassa??
Kissat ei tuhoa lintupopulaatiota. Niillä on siivet ja silmät. Ihminen ja yleensä juuri tietynlainen mies on suurin tuholainen oli populaatio mikä tahansa. Mun keittiööni ei tuollainen tulisi määräämään ja naukumaan joka saatanan liikkeestä.
Minäkin suuttuisin. Niitä ei pestä.
Pasta sekoitetaan aina suoraan kastikkeen joukkoon. Ei huuhdella, eikä lisätä rasvaa (rasva estää kastikkeen imeytymisen ja tarttumisen pastaan).
Onko sama AP, jonka mies suuttui, kun huuhtoo paistetun, rasvaisen jauhelihan lävikössä?
Mies oli kuulemma mammanpoika, kun ei ymmärtänyt tuota. Hänhän vain halusi ylimääräiset rasvat pois?
Samalla ihmetteli kun keittiön viemäri mennyt usein tukkoon, miksiköhän.
No, toivon totisesti että mies otti ja lähti.
Joku yrittää uutta jauhenlihan pesemisketjun syntyä.