Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuuden hyviä puolia?

Vierailija
21.04.2024 |

Entä miinukset ?

Kertokaas.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien pitää aina päästä pätemään. 

Itse en haluaisi olla äiti, en oo koskaan halunnut. Elämä on helpompaa ja saa nukkua tarpeeksi ja olla rauhassa. Lapsiin liittyy paljon huolta ja murhetta. Lapsellisten elämä ei vaikuta kovin onnelliselta vaikka muuta väittävät.

Vierailija
42/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rahaa säästyy... Ja paljon. Voit toki tuhlata ne johonki muuhun, mutta lapsiin menee rahaa ja paljon! 

2. Omaa aikaa. Sinulla on nyt  ehkä tilanne että ääääää ei tänään huvita siivota, tehdä ruokaa, viedä roskapussia - vien sen vasta aamulla. Kun on lapsia teet paljon kaikenlaista vaikka sinua ei huvita pätkääkään ja olet vaikka oksennustaudissa ja hyvä kun pysyt pystyssä, silti sinulle se lastenhoito kuuluu eikä auta vikinä. Silti vaihdat vaippaa, annat ruokaa, hoidat pesut jne.

3. Parisuhde muuttuu. Jatkoa edelliseen kohtaan. Tässä punnitaan parisuhdetta, kun se alkaa oikeasti ottamaan päähän jos toinen osapuoli ei hoida osuuttaan, ja kaikki työ jää itselle. Vaikka olisi kipeänä tai jos koko perheessä on tauti jylläämässä ja hommat täytyy silti hoitaa, tulee helposti vääntöä siitä kuinka paljon kukin on mitäkin tehnyt. Laiskoille, mukavuudenhaluisille piheille ihmisille lapset ei ole parhain yhtälö, vaan varmasti tulee parisuhdeongelmia.

4. Mahdolliset omat lapsuudentraumat nousevat esiin. 

5. Hyvä puoli vanhemmuudessa on, että se kasvattaa luonnetta aika lailla. Se on niin kova koettelemus ja lopulta sä muistat vain ne hyvät ihanat hetket. Ja mahdollisesti myös hetket jolloin et ollut parhaimmillasi mutta yritit. Lapset kasvavat isoiksi ja jossain vaiheessa tajuat että ne pikkuiset ovat nyt poissa, mutta silti he ovat aina sun pikkuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aikuinen lapsi ei soittele koko ajan. On itse se äidille soittaja. Tai jollekin.

-Saa ehkä lepoa, joskus. Vaikka kaikilla voi olla ollut nuorena unettomia kausia.

-Ei tarvitse raahata kamaa ja tavaraa kilokaupalla. Ei kroppa kestäisi sitä määrää. Ellei ole joku nostin ja pyöräkärry. Omissa on jo tekemistä.

-Ei ravausta tarhassa ja koulussa. Sun muussa. Ei myyjäisiä. Ei korvatulehduksia. 

-Ei lasten kavereita siellä sun täällä. Että pitäisi huolehtia ja miettiä.

-Jos ei olekaan äitityyppiä niin jipii.

Vierailija
44/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ On aikaa huolehtia itsestään, sillä kukaan muu ei sitä varmasti voi tehdä, kuin itse. Olen kotihoidossa töissä, ja huomaan, että harvat lapset välittävät, loput velvollisuudentunnosta hampaat irvessä.

+ Synnyttäminen tutkitusti vanhentaa kroppaa, synnyttämättömällä tämän lisäksi terveys usein muutoinkin parempi.

+Vähemmän taloushuolia

+Rahat voi käyttää kuten haluaa

+Vähemmän muutoinkin huolia

+Ajan saa käyttää kuten haluaa 

+Voi keskittyä uraan

+Ei tule laitettua omia traumoja ja haitallisia toimintamalleja kiertoon. Yllättävän moni tahattomasti traumatisoi lapsensa, ja lapsien elämänlaatu tulee olemaan surkea.

Vierailija
45/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jo kaksikymppisenä joutunut miettimään, että mitä tämä elämä minulle tarjoaa ja miten siihen suhtaudun. Lapsiperheelliset ystäväni ovat nyt kolmikymppisenä samoissa keloissa, kun joskus jo 10v sitten itse olin. (tässäkö tämä elämä oli, hautako vaan odottaa, mitä mä nyt teen, mitä mä haluan).

Kuuntelin toki kiltisti kun he kaikki vihjailivat, että olen vähän keskenkasvuisempi kuin he, kun ei ole lapsia. Joissain asioissa ehkä, mutta tässä asiassa he tulevat takamatkalla.

Tämäpä juuri. Itse oon nyt +40 vuotiaana huomannnut, että lapsia saaneet ystävät haaveilevat asioista, joita tein 20-30 vuotiaana. Jotenkin ne haaveet siitä, mitä tekevät, kun lapset ovat omillaan, kuulostavat todella lapselllisilta tuon ikäisen haaveisksi (tyylin lähdetään viikonlopuksi Roomaan, lähdetään viettämään tyttöjen viikonloppua jne. ). Itse on sen vaiheen elänyt eikä kiinnosta enää.

Vierailija
46/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi esimerkki:

Kun olet kirjaimellisesti kuolemanväsynyt ja tarvitsisit keskeytyksettömät yöunet, lapsi on kuitenkin hoidettava, vaikka tämä heräisi keskellä yötä oksentamaan monta kertaa tms.

Lapsettomana voit keskittyä pitämään huolta vain itseäsi. 

No saman joutuu tekeen myös lemmikin kanssa. Tai mummon omaishoitajana.

Vierailija
47/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin kuluu rahaa ja vapaa-aikaa ei enää ole. Saa nukkua vähemmän ja parisuhdeaika vähenee. Etenkään miehet eivät halua kuin yhden lapsen.

Raskaus buustaa naisen kehoa. Mitä useampi lapsi, sen hoikempana pysyt, kun koko ajan saa juosta lasten perässä, siivota sotkuja ja leikkiä heidän kanssaan. Mitä useampi lapsi sen pienempi riski saada rintasyöpä.

Vierailija
48/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+Olet vastuussa vain itsestäsi, saat keskittyä siihen mihin itse haluat ja käyttää energian itseesi, säästät rahaa ja vaivaa, säästyy yövalvomiselta ja turhilta tinttailuilta, kroppa ei rupsahda niin helposti, ei tarvi pelätä maailman muuttumista niin hirveästi kun ei jätä jälkeläisiä tai stressata että lapselle sattuu jotain

-Et koskaan koe vanhemmuutta, näe kun oma lapsi kasvaa, opettele todella pyytteetöntä rakkautta, koe miltä elämän luominen tuntuu, koe pieniä ja tärkeitä hetkiä kuten kun lapsi ensimmäistä kertaa sanoo että olet rakas, eräällä tapaa olemisesi päättyy sinuun koska kukaan ei jatka DNA:taisi

No tässä vastauksessa on kyllä äiti-ihmisen törkeys viety huippuunsa... huh mitkä jutut, voiko tuolla tavoin ajattelevaa ihmistä edes olla, uskomaton hirviö.

Vierailija
49/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaat ihmiset eivät tänä päivänä tee lapsia. Katsokaa ympärillenne sieltä kuplastanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän