Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuuden hyviä puolia?

Vierailija
21.04.2024 |

Entä miinukset ?

Kertokaas.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä puoli on oma rauha. Miinus on että kun vanhenee kukaan ei käy katsomassa.

Vierailija
2/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kotona rauhassa ilman että kukaan huutaa korvaan ja täytyy tehdä ruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla ystäviä ja sukulaisia on.

Vierailija
4/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu täysin siitä onko vapaaehtoisesti vai tahattomasti lapseton. Vapaaehtoisesti lapsettomalle lapsettomuudessa on vain hyviä puolia, mutta tahattomasti lapsettomalle ne kaikki mainitut hyvät puolet ovat lähinnä veitsen kääntämistä haavassa.

Vierailija
5/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat asiat ovat toiselle hyviä ja toiselle huonoja puolia. Ei tuohon voi vastata.

Vierailija
6/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo kaksikymppisenä joutunut miettimään, että mitä tämä elämä minulle tarjoaa ja miten siihen suhtaudun. Lapsiperheelliset ystäväni ovat nyt kolmikymppisenä samoissa keloissa, kun joskus jo 10v sitten itse olin. (tässäkö tämä elämä oli, hautako vaan odottaa, mitä mä nyt teen, mitä mä haluan).

Kuuntelin toki kiltisti kun he kaikki vihjailivat, että olen vähän keskenkasvuisempi kuin he, kun ei ole lapsia. Joissain asioissa ehkä, mutta tässä asiassa he tulevat takamatkalla.

Vierailija
7/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikilla ei ole

Vierailija
8/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle se, että on meteliä ja elämää ja se, että joku tarvitsee sinua jatkuvasti, on juuri sitä oikeaa elämää, toiselle kauhistus.

Vierailija
9/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan vanhempia kukaan käy katsomassa kuin kerran pari vuodessa, vaikka asuvat tuossa muutaman kilometrin päässä. Useammin tavattiin kun asuttiin parinsadan kilometrin päässä. Heidän lähin turvansa on naapureissa, ei omassa jälkikasvussa.

Vierailija
10/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähemmän rahaa, on vapaa tekemään mitä haluaa.

Vierailija
11/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin tälle. Jokainen vanhustenhoidossa töissä ollut ymmärtää miksi.

Vierailija
12/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla rauhassa lasten metelöinniltä, sotkemiselta, kiukuttelulta, ei tarvitse huolehtia kuin omista syömisistä ym. tarpeista, ei tarvitse huolehtia lasten sairauksista ym. vaikeuksista, kaikki rahat jää omaan käyttöön. Miinuksia en omalla kohdallani keksi.

Vierailija
13/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen äitinä sanoisin

- kaikki rahat menee

- kaikki aika menee kun ovat pieniä

+ vanhemmiten ovat ainakin minulle ainoita kavereita, joita jaksan ja siedän

+ heistä on aina apua kun tarvin

+ koska en tule saamaan mitään kunnon eläkettä, odotan heidän auttavan ylöspidossani

kolme viimeistä toteutuvat toki vain, jos on valmis uhraamaan kaksi ensimmäistä.

Vierailija
14/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki:

Kun olet kirjaimellisesti kuolemanväsynyt ja tarvitsisit keskeytyksettömät yöunet, lapsi on kuitenkin hoidettava, vaikka tämä heräisi keskellä yötä oksentamaan monta kertaa tms.

Lapsettomana voit keskittyä pitämään huolta vain itseäsi. 

Vierailija
15/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ap äidiltäsi olisiko kannattanut jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
16/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsellinen on joskus ollut lapseton. Mieti sitä.

Vierailija
17/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden lapsen äitinä sanoisin

- kaikki rahat menee

- kaikki aika menee kun ovat pieniä

+ vanhemmiten ovat ainakin minulle ainoita kavereita, joita jaksan ja siedän

+ heistä on aina apua kun tarvin

+ koska en tule saamaan mitään kunnon eläkettä, odotan heidän auttavan ylöspidossani

kolme viimeistä toteutuvat toki vain, jos on valmis uhraamaan kaksi ensimmäistä.

Ei voi laskea lasten avun varaan. Elämä voi viedä heidät kauas tai heillä ei ehkä ole halua tai mahdollisuutta auttaa. Itse olen työskennellyt vanhusten kanssa ja suoraan sanottuna ei se näy ainakaan lasten vierailujen määrässä, että vanhemmat ovat tehneet kaikkensa lastensa eteen. Kerran vuoteen saattavat käydä kukkasineen ja kehuvat, kuinka on ollut hyvä isä tai äiti ja sitten taas katoavat.

Vierailija
18/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinppi ei löysty. Tissit ei muutu riippareiksi.

Vierailija
19/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudessa on se hyvä puoli, että kun työt on vähissä, ei tarvitse olla lasten toimeentulosta huolissaan. Kun työkeikkoja on, ei tarvitse olla huolissaan lastenhoidosta.

Vierailija
20/49 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää kaikki rahat itselleen, ei ole lasten menoja, ruokia, vaatteita, leluja, urheiluvälineitä, lääkärikuluja. Ei tarvita isompaa asuntoa ja autoa Päivähoitomaksuja ei tarvitse maksaa. Voi elää täysin omien aikataulujensa mukaan. Ei tarvitse viedä aamulla päivähoitoon väsynyttä lasta. Voi matkustaa, koska huvittaa, ei tarvitse miettiä koulujen lomien ajankohtia. Ei tarvitse menettää yöunia lasten itkiessä. Saa nukkua aamulla myöhään, kun aamuvirkut lapset eivät tule herättelemään. Voi keskittyä omaan uraansa. Vartalo ei mene pilalle raskaudesta ja imetyksestä johtuen, ei tule raskausarpia eikä niin helposti suonikohjuja ja peräpukamia. Alapää ei repeä synnytyksessä. Voi mennä töistä suoraan kuntoilemaan, kun ei tarvitse hakea lapsia päiväkodista tai mennä laittamaan lapsille ruokaa.

Säästyy paljon rahaa ja jatkuva huoli lasten pärjäämisestä on poissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän