I-P: Äiti yllättyi AMKn ohjeistuksesta - Vauva ei sovi mukaan oppitunneille
Ei hyvänen aika, siis oikeasti ihmetellään miksei vauvaa voi ottaa mukaan oppitunneille? Uutisen facebook puolella heti heitetty esiin lapsivihamielisyys-kortti, mutta mielestäni tämä lukeutuu kyllä normaalin järjenkäyttöön ettei huutavaa vauvaa voi viedä muiden opiskelua häiritsemään.
Lapisvihamielisyyttä on se, ettei opiskeleville äideille tarjota riittävästi tukea pärjäämään vauvan kanssa. Esim rahallista tukea jos on vain opiskelija tai joustavuutta opintoihin.
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/%C3%A4iti-yll%C3%A4ttyi-seamkin-ohj…
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äidit aina - AINA - kuvittelevat, että koko universumi pyörii heidän ja heidän pimppipapaijansa ympärillä. Yksi syy miksi välttelen ja inhoan jo raskaana olevia sekä siitä eteenpäin lapsiperheitä kunnes lapset ovat aikuisia ja osaavat käyttäytyä.
Nykyään jopa vauvapalsta pyörii velojen ympärillä.
Noin juuri. Kun itse opiskelin amk:ssa, kyllä sinne mahtui mukaan äitejäkin, luennoilta muistan. Yksi opiskelija käytti jopa pyörätuolia eikä siitä mitään numeroa tehnyt kukaan, jos vähän joutuu avaamaan ovia hänelle, että pääsee kulkemaan. Tai jos hän joutui kesken oppitunnin poistumaan ottamaan insuliinipiilkin, ei se kenellekään ollut minun mielestäni ongelma, vaikka vähän ravaakin ovessa ja saattaapa joutua tarvitsemaan jopa apua oven avaamiseen, hui kauhistus. Asenteet ovat koventuneet, ja varmasti tuollainen pyörätuolilla kulkija joutuisi silmätikuksi. Kyllähän siinä ainakin minuutiksi häiriintyy jonkun lumihiutaleen opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun yhdellekkään miehelle ei koskaan tulisi mieleen ulvoa siitä, että vauvaa ei saa viedä parkumaan tilaan, jossa muut opiskelevat. Miehet ymmärtävät ilman erillisiä ohjeitakin, että vauvan paikka ei ole oppitunnilla.
Johan sinulla on luotto miessukupuoleen :-) Mitä sukupuolta itse edustat? Mikä on motiivisi naisvihaan?
Ihan faktaa tuo on. Ei miehet raahaa vauvoja luennoille. Naiset vain kuvittelevat, että vauva kuuluu kaikille. Eikä sillä ole mitään tekemistä naisvihan kanssa, että tämän sanoo ääneen.
ainakin yksi mies sanoi, että oli vienyt vauvan lääkiksen luennolle joskus kun molemmat opiskelivat, ja vauvan äidillä oli tentti, mutta huomattavasti harvinaisempaa tämä on.
itse ihmettelin tuossa artikkelissa sitä, että seamkin kokemusten mukaan vauvoja tuovat nimenomaan hoitoalan opiskelijat. miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä pystyisi itsekään keskittymään kunnolla, jos olisi vauva mukana luennolla. Osa huomiosta olisi koko ajan vauvassa ja siinä, että sillä on kaikki hyvin.
Nukkuva vauva
Ei se mitenkään automaationa nuku luennon aikana. Naiivia kuvitella niin. Ja kyllä normaali äiti sitä nukkuvaakin vauvaa tarkkailee välillä.
Miksi kukaan haluaisi tuoda metelöivät vauvan tunnille? Pienet vauvat nukkuvat paljon.
Kysy sitä näiltä äippyleiltä, jotka taivastelevat sitä, ettei vauva ole tervetullut oppitunnille. Kaikki vauvathan eivät ole hyviä nukkumaan, jos niin luulit.
Edel
Edelleen: Kysy sitä niiltä, jotka niin toimivat. Usko tai älä, sellaisia äitejä on aika paljonkin, joiden mielestä rääkyvä vauva on ok tuoda ihan minne vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äidit aina - AINA - kuvittelevat, että koko universumi pyörii heidän ja heidän pimppipapaijansa ympärillä. Yksi syy miksi välttelen ja inhoan jo raskaana olevia sekä siitä eteenpäin lapsiperheitä kunnes lapset ovat aikuisia ja osaavat käyttäytyä.
Noin juuri. Kun itse opiskelin amk:ssa, kyllä sinne mahtui mukaan äitejäkin, luennoilta muistan. Yksi opiskelija käytti jopa pyörätuolia eikä siitä mitään numeroa tehnyt kukaan, jos vähän joutuu avaamaan ovia hänelle, että pääsee kulkemaan. Tai jos hän joutui kesken oppitunnin poistumaan ottamaan insuliinipiilkin, ei se kenellekään ollut minun mielestäni ongelma, vaikka vähän ravaakin ovessa ja saattaapa joutua tarvitsemaan jopa apua oven avaamiseen, hui kauhistus. Asenteet ovat koventuneet,
Ei kukaan ole sanonut, etteikö äidit mahdu mukaan. Puhe on vain vauvoista. Pyörätuolia käyttävä on "hieman" eri asia kuin vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin juuri. Kun itse opiskelin amk:ssa, kyllä sinne mahtui mukaan äitejäkin, luennoilta muistan. Yksi opiskelija käytti jopa pyörätuolia eikä siitä mitään numeroa tehnyt kukaan, jos vähän joutuu avaamaan ovia hänelle, että pääsee kulkemaan. Tai jos hän joutui kesken oppitunnin poistumaan ottamaan insuliinipiilkin, ei se kenellekään ollut minun mielestäni ongelma, vaikka vähän ravaakin ovessa ja saattaapa joutua tarvitsemaan jopa apua oven avaamiseen, hui kauhistus. Asenteet ovat koventuneet,
Parkuiko se pyörätuolia käyttävä naama punaisena kesken luennon vai millä perusteella vertaat häntä vauvaan?
Minä minä minä! Mutta kun minä haluan! Pitäkää ne rumat sontakasanne kotona!
Outoa hankkia lapsi, jos edes vauvavuotta ei pysty rauhoittamaan sille, että joko isä tai äiti on lapsen kanssa kotona keskittyen vain siihen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopistolla ysärillä oli vauvoja luennoilla. Ei haitannut minua yhtään. Ei se nyt niin vaikeaa ole, jos vauva itkee niin äiti poistuu vauvan kanssa.
No siellä eteläsuomessa järki onkin usein hukassa.
Tämmöisissä asioissa on ihan hyvä esittää se kysymys, että mitä jos kaikki toimisivat samalla tavalla kuin sinä? Jokainen jatkuvasti tuo jonkun ylimääräisen äänekkään olennon luonnoille, pelittääkö homma silloin mutkattomasti?
Jepulis jepsistä.
Onhan tiedotusvälineissä kerrottu, kuinka lapsia voi tehdä opiskeluaikana ja vauvan voi ottaa luennolla. Eipä voikkaan.
Osa lapsen saaneista taantuu lisäännyttyään itsekin lapsen tasolle. "Kaikkien pitää huomioida MINUT ja jos maailma ei pyöri MINUN napani ympärillä kaikki muut on ihan tyhmiä!"
Vierailija kirjoitti:
Onhan tiedotusvälineissä kerrottu, kuinka lapsia voi tehdä opiskeluaikana ja vauvan voi ottaa luennolla. Eipä voikkaan.
Kyllä voi, jos kyse on etäluennosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä haluat viedä lapsen paikkaan, jossa hän altistuu vaarallisislle aineille jne? Kaikki opiskeluhan ei ole vain luentosalissa istumista.
Lapsen voi tuupata 10 tunniksi päiväkotiin jo 9kk iässä. Kyllä sen verran pystyy odottamaan opintojensa kanssa.
Ei yllätä. Suvaitsemattoman ja ahdasmielisen kurajunttikauppalan oppilaitos. Älkää ikinä muuttako Seinäjoelle tai muuallekaan Etelä-Pohjanmaalle. Vain poikavauvat merkkaavat ja sen tulevaisuus on sitten paini tai pesäpallo.
En nyt ota kantaa varsinaiseen asiaan, mutta on kyllä melkoisen ikävää kielenkäyttöä vauvoista: "rääkyvä kakara ja ruma sontakasa".
Minäkin ajattelin tuoda mäyräkoirapentuni mukaan luennoille. Eiväthän ne ketään häiritse!
Olen 88-vuotiaan papan omaishoitaja. Saako hänet ottaa mukaan luennoille? Ei hän ketään häiritse, kunhan torkkuu suurimman ajan ja välillä karjaisee "ampu tuleeeeee!!".
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Suvaitsemattoman ja ahdasmielisen kurajunttikauppalan oppilaitos. Älkää ikinä muuttako Seinäjoelle tai muuallekaan Etelä-Pohjanmaalle. Vain poikavauvat merkkaavat ja sen tulevaisuus on sitten paini tai pesäpallo.
..tai Kasperin Jesperi Pubi
Mulla oli AMKissa samalla luokalla nainen joka toi vauvansa välillä jopa tentteihin. Oli ihanaa yrittää keskittyä kun kakara rääkyy parin metrin päässä. Lasta hankkiessa kannattaa miettiä, miten töiden ja opiskelun yhdistäminen perhe-elämään onnistuu.