Silmänympärysihottuma. Apua!?
Mitähän hittoa tää oikein on? Lähtee pois sen ajaksi, kun käyttää kortisonia, mutta palaa samantien takaisin kun kuuri loppuu.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Puhdistus on tärkeää, jos kyseessä on Hiivasienipohjainen ihottuma (Malassezia yeast). Apteteekista voi kysyä voidetta, jos sitä sa käyttää silmänympärysiholla. Kysy Farmaseutilta. En tiedä saako käyttää silmänympärysiholla.
Reilusti hanavedellä laimennettua ketokonazolia sisältävää shampoovettä kippoon ja sitten pyyhkii pumpulilla hilseilevää alueen ja pumpulipuikolla ripsirajatkin mahdollisimman tarkkaan. Noin siis kahdesti päivässä. Esim. Nizoral sisältää ketokonatsolia.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. tämmönen firma kuin Saaren taika. On tehnyt voiteen.. Lainaus yrityksen sivulta.
"30ml Kamomilla Sheavoide, ihoa rauhoittava, sopii mm. psoriasis-, akne- ja ekseema ihoille - Saaren Taika"
Voi toimia tai sitten ei.
Kamomilla allergisoi siinä missä muutkin yrtit. Nyt pitäisi yksinkertaistaa eikä tehdä oikean hoidon etsimistä monimutkaisemmaksi. Jos sekoittaa monia aineita, ei pääse ikinä jyvälle sen suhteen mistä on loppujen lopuksi kyse.
Minulla on helposti ongelmia myös silmäluomien kanssa. Jos oikein ärhäkkä, niin laitan hysrokortisonia. Parempi on kuitenkin käyttää Protopic-rasvaa reseptiltä. Kallista, mutta sen arvoista.
sitten, kun iho on hyvä, niin Louis Widmerin eye contour cream on hyvää talvella. Se on riittävän rasvaista. Toinenen on Eucerin-sarjan silmänympärysvoide, joka riittää kesällä.
Älä enää käytä kortisonipohjaisia voiteita. Ne kyllä tilapäisesti parantaa mutta ongelma palaa, ja lisäksi ihosi ohentuu kortisonin takia. Älä siis käytä.
Osta apteekista Rosazol. Ilman reseptiä saa.
Auttoi minulla periorbitaalidermatiittiin.
Nää ihottumat on vielä siitä ärsyttäviä kun ovat niin yksilöllisiä. Mulla toimii omegojen lisääminen ruokavalioon, ilmankosteuttajan käyttö patterilämmityskaudella, Lumene-valo -sarjan seerumi ja Ceraven perusvoide siihen päälle aamuisin ja iltaisin, ja keskitalvella saa laittaa useamminkin. Muksulle toimii ruusunmarjansiemenöljy iholle. No pääasia tietysti, ettei tarvi kortisonien kanssa enää lotrata.
Vierailija kirjoitti:
Älä enää käytä kortisonipohjaisia voiteita. Ne kyllä tilapäisesti parantaa mutta ongelma palaa, ja lisäksi ihosi ohentuu kortisonin takia. Älä siis käytä.
Osta apteekista Rosazol. Ilman reseptiä saa.
Auttoi minulla periorbitaalidermatiittiin.
Enpä tiennytkään että orbitaalin ympärillä voi olla ihottumaa :D
Kokele pimekrolimuusia!
Kallis voide, mutta auttaa. Saattaa vaatia reseptin, en muista enää. Mulle tuli yhtäkkisiä ihottumareaktiota nimenomaan silmänympäryksiin. Silmät turposivat ja iho loisti kirkkaanpunaisena. Syy ei ikinä ole selvinnyt, mutta pimekrolimuusi on aina auttanut.
Harmi, että on niin kallis, mutta sitä kannattaa pitää varalla. Alkuun sain Epipenin, mutta sitä en ole tarvinut, ja se vasta kallis onkin.
Älytöntä suositella allergiselle kamomillaa ja eteerisiä öljyjä sisältävää Saaren Taikaa. Hyvin allergisoivia ainesosia
Vierailija kirjoitti:
Kokele pimekrolimuusia!
Kallis voide, mutta auttaa. Saattaa vaatia reseptin, en muista enää. Mulle tuli yhtäkkisiä ihottumareaktiota nimenomaan silmänympäryksiin. Silmät turposivat ja iho loisti kirkkaanpunaisena. Syy ei ikinä ole selvinnyt, mutta pimekrolimuusi on aina auttanut.
Harmi, että on niin kallis, mutta sitä kannattaa pitää varalla. Alkuun sain Epipenin, mutta sitä en ole tarvinut, ja se vasta kallis onkin.
Ei auttanut tämäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä suositella allergiselle kamomillaa ja eteerisiä öljyjä sisältävää Saaren Taikaa. Hyvin allergisoivia ainesosia
Ja kun firma on nyt muutenkin julkisuudessa toiminnastaan.
Minulla on joskus silmäluomissa tulehdusta ja kortisoni auttaa, mutta meinaa uusiutua käytön lopettamisen jälkeen myöskin. Ostin Blepha Gel nimistä ainetta ja sen jälkeen ei ole ollut ihottumaa.
Tarviit puhdistusta ja kunnon kosteutusta, olipa aiheuttaja mikä hyvänsä. Pese saippualla, taputtele halutessasi antiseptisellä liuoksella ja levitä jotain kosteuttavaa voidetta ja sen päälle esimerkiksi risiiniöljyä.
Ei voi olla kumpikaan, kun kortisonivoide auttaa.
Ap