Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmänympärysihottuma. Apua!?

Vierailija
21.04.2024 |

Mitähän hittoa tää oikein on? Lähtee pois sen ajaksi, kun käyttää kortisonia, mutta palaa samantien takaisin kun kuuri loppuu.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan puhunut atooppisesta ekseemasta silmäluomissa?

Kyllä, mutta senkin pitäisi rauhoittua jollain.

Ap

Minä sain rauhoittumaan kuorimalla ihon kahdesti viikossa rasvalla - minä käytin jotakin lumenen peruskasvovoidetta (hyvin kevyt), poikani käytti jotakin apteekin perusvoidetta samaan tarkoitukseen. Rauhoittumisen jälkeen kuorinta kerran viikossa on riittänyt.  

Miten rasvalla voi kuoria ihoa?

Vierailija
22/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotaudit on yksi vaikeimmin diagnostoitavista. Olet käynyt lääkärillä, mutta oletko käynyt ihotautilääkärillä?

Verikokeita, onko otettu entä allergiatestejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa? Onko lemmikkieläimiä? Kuinka kauan jatkunut? Kuinka kauan olet käyttänyt kortisonia? 

Syön nyt allergialääkettä varmuudeksi. Ei ole lemmikkejä. On jatkunut n. 7 kk, kortisonia käytin yhden viikon kuurin ja heti perään kahden viikon kuurin, kuurin aikana iho oli täydellinen.

Ap

Muistatko mitään mikä olisi muuttunut n. 7 kk:ta sitten? Onko samat pesuaineet käytössä? Sama ruokavalio?

Ostin uusia meikkejä ja luulen, että se alkoi niistä. Olen vaihtanut ihan kaiken hammastahnaa myöten ja jättänyt ruokavaliosta pois esim. kananmunat, sitrushedelmät, tomaatit jne. Ainoa mitä en ole kokeillut, on gluteeniton ruokavalio.

Ap

Onko sinulla vielä ne meikit ja pystytkö lukemaan INCI listan raaka-aineista. Sieltä voi löytyä syy. Sama raaka-aine, jolle kerran allergisoituu aiheuttaa aina uuden reaktion, kun joudut sen kanssa kosketuksiin. Mascaroissa on todella paljon ärsyttäviä ainesosia.

Vierailija
24/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat pois. Helokkiölijyä

Vierailija
25/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin sinuna varmuudeksi lääkärissä, t. dermatomyosiittia sairastava

Vierailija
26/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa? Onko lemmikkieläimiä? Kuinka kauan jatkunut? Kuinka kauan olet käyttänyt kortisonia? 

Syön nyt allergialääkettä varmuudeksi. Ei ole lemmikkejä. On jatkunut n. 7 kk, kortisonia käytin yhden viikon kuurin ja heti perään kahden viikon kuurin, kuurin aikana iho oli täydellinen.

Ap

Muistatko mitään mikä olisi muuttunut n. 7 kk:ta sitten? Onko samat pesuaineet käytössä? Sama ruokavalio?

Ostin uusia meikkejä ja luulen, että se alkoi niistä. Olen vaihtanut ihan kaiken hammastahnaa myöten ja jättänyt ruokavaliosta pois esim. kananmunat, sitrushedelmät, tomaatit jne. Ainoa mitä en ole kokeillut, on gluteeniton ruokavalio.

Ap

Onko sinulla vielä ne meikit ja pystytkö lukemaan INCI listan raaka-aineista. Sieltä voi löytyä syy. Sama raaka-aine, jolle kerran allergisoituu aiheuttaa aina uuden reaktion, kun joudut sen kanssa kosketuksiin. Mascaroissa on todella paljon ärsyttäviä ainesosia.

On tallessa, mutta en ole käyttänyt enää meikkiä eikä mun ihonhoitotuotteissa ole mitään samoja aineita kuin niissä.

Ap

Vierailija
27/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotaudit on yksi vaikeimmin diagnostoitavista. Olet käynyt lääkärillä, mutta oletko käynyt ihotautilääkärillä?

Verikokeita, onko otettu entä allergiatestejä?

Ei ole vielä otettu mitään testejä, vasta kokeiltiin tuota kortisonivoidetta. Varmaan saan nyt lähetteen ihotautilääkärille.

Ap

Vierailija
28/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli c vitamiinia sisältävistä ihonhoitoaineista silmänympärysihottuma ja turvotus.

Parani kun lopetin niiden käytön.

Kannattaa olla varovainen kosmetiikan kanssa.Minä käytin vauvalle tarkoitettuja voiteita ja pesuaineita jonkun aikaa,että sain ihoni jälleen tasapainoon.

Vierailija
29/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan puhunut atooppisesta ekseemasta silmäluomissa?

Kyllä, mutta senkin pitäisi rauhoittua jollain.

Ap

Minä sain rauhoittumaan kuorimalla ihon kahdesti viikossa rasvalla - minä käytin jotakin lumenen peruskasvovoidetta (hyvin kevyt), poikani käytti jotakin apteekin perusvoidetta samaan tarkoitukseen. Rauhoittumisen jälkeen kuorinta kerran viikossa on riittänyt.  

Miten rasvalla voi kuoria ihoa?

Levitä iholle kerros rasvaa, hetken kuluttua uusi kerros ja sitten kevyesti liikuttelet sormenpäillärasvakerrosta iholla. Voit joutua lisäämään rasvaa. Kuollut ihosolukko irtoaa rasvaan. Kokeile vaikka kämmenselkään ensin. Käsiä pesee päivässä vaikka kuinka monta kertaa, ja silti ainakin itselläni rasvakuorinnassa irtoaa kuollutta ihoa.Minulla rauhoittui parissa viikossa. 

Vierailija
30/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultracortenol  5 mg/g silmävoide, reseptillä. Muuta en edes uskaltais laittaa ihan lähelle silmää.

Mulla myös vastaava ongelma, johtunee tämän talven pakkasista, kovasta tuulesta, kuivasta huoneilmasta...

Itse pyöräilen talvellakin ja se pahentaa iho-oireita. 

Vierailija
31/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin sinuna varmuudeksi lääkärissä, t. dermatomyosiittia sairastava

Ei ois pitänyt mennä googlaamaan :( Miten sulla oireilee tuo sairaus?

Ap

Vierailija
32/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultracortenol  5 mg/g silmävoide, reseptillä. Muuta en edes uskaltais laittaa ihan lähelle silmää.

Mulla myös vastaava ongelma, johtunee tämän talven pakkasista, kovasta tuulesta, kuivasta huoneilmasta...

Itse pyöräilen talvellakin ja se pahentaa iho-oireita. 

Tätä just olen käyttänyt yhteensä kolme viikkoa ja oireet palaa, kun lopetan voiteen käyttämisen.

Ap

Vierailija
33/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova stressi teki itelle, paksuni luomet ja turposi ja punottavaa kutiavaa ihottumaa, vähän karkeni se iho. Helpotti hitaasti stressin helpottaessa, ja se säikähdys siitä stressasi toki lisää, lääkäriltä ei löytynyt apua, hajusteettomat tavalliset voiteet oli paras.

Jos olisi stressin aiheuttama niin toimisiko kortisoni?

Ap

Kyllä se toimi.

Ongelma vaan oli, että vaikka kuinka hentoa vahvuudeltaan laittoi, niin ohensi ja haurastutti ihon pysyvästi. Taisin jopa lantrata normivoiteisiin noita kortisonivoiteita.

Vuosi sitten tuli nuo iho-oireet, oli muutaman kk, ja nyt siis ollut rauhassa jo useamman kuukauden. Tuota ennen ei ollut ikinä oireillut iho noin, siis vaikea elämäntilanne ja uusi oire oli stressiin. Ja edelleen tuo iho on herkkä stressiin, että saattaa alkaa nousta tuo oire uudestaan pienestäkin stressistä. Siis jäänyt herkemmäksi.

Iho myös oheni niin, että tuon oireisen kauden aikana voimistui paljon alaluomen rypyt, jotka oli vasta naururyppyjä tms, oon 30+, niin ne rypyt jämähti niin, että nykyään näkyvät koko ajan. Iho siis samaan aikaan paksuuntui, vähän kuin karstaantuessa, mutta samalla on tosi hauras ja jo itkusta saattaa ärsyyntyä ja jäädä punoittamaan, ja jos tällöin hieraisee liian kovaa niin iho ärtyy ja menee hiekkapaperiksi. Ja kuivuu herkemmin. Eli reagoi voimakkaammin niin psyykeeseen, mutta myös mekaanisesti.

Tosin itse olin tosi herkkä monin tavoin ja varmaan reagoin tavanomaista voimakkaammin. Ja muutenkin reagoin voimakkaasti kropalla. Mutta tämä ihan vaan kun tuli itsellekin aihe tuolloin puun takaa, jos voisi liittyä tai olla avuksi. :)

Itse kävin ihan terkkareilla ja siellä se oli aina sitä samaa "perusihottumaa" minkä nimeä en muista, itse vaan aloin lueskella stressistä ja kehon immuunipuolustuksesta yms ja sitä kautta tuon ihan stressiin sain yhdistettyä ja nyt näen aina mikä korreloi ja ei tarvitse rampata näyttämässä tai käyttää sen kummempia kuin LV rasvoja ja keskittyä muuten hyvinvointiin ni iho palautuu perässä. Ehkä spesialistin kautta pääset kierteeseen nopeammin kiinni ja toivotaan että selviää sullakin tuo! Se oli inhottava kun niin keskeisellä paikalla naamassa.

Vierailija
34/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko lääkäri mitään 

Olen käynyt jo kahdesti ja menossa kolmannenkin kerran.

Ap

Eikö lääkäri osannut neuvoa, että apteekista saa kutinaa lievittävää Xyliderm-geeliä ja sitä voi laittaa silmien ympärille ja silmäluomille? Minulla on sama ongelma ja vielä pahenee iän myötä. Siksi käytän kolmekin kertaa Xylidermiä päivässä.

Teen kasvoveden ihan keittämällä tislattua vettä ja kaatamalla desin sitä ruokalusikalliseen kaupasta ostettavaan ksylitoliin sokerihyllyltä. Pullotan steriiliin lasipulloon ja säilytän jääkaapissa. Kasvovesi säilyy viikon. Pyyhin sillä silmien ympäriltä aamulla laitetut Xylidermin ja päivän aikaan ihoon tarttuneen lian ja laitan uuden kerroksen Xylidermin geeliä. Koska kasvotkin ovat sama kaliiberia, ei tarvi stressata osuuko geeliä väärään paikkaan. 

Vierailija
35/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa se naaman tunkeminen sinne toisen osapuolen jalkoväliin niin silmänympärykset rauhoittuu

Kannattaisiko etsiä elämääsi oikeaa sisältöä?

Vierailija
36/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko allerginen jollekin joka aiheuttaa ihottuman? Kosmetiikka, pesuaine tai jotain ruokavaliossa? Voi myös olla että ravinnostasi puuttuu jotain. Kortisonivoide lähinnä peittää ongelmaa, koska ihottuma palaa aina.

Hmm tämä hyvä huomio!

Kirjoitin tuon, et itsellä stressi aiheutti. Niin lisään, että tuon jälkeen olen myös herkistynyt monenlaiselle, eli aiemmin sopivat voiteet, yms. aiheuttaa nykyään tuota oireilua.

Vierailija
37/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova stressi teki itelle, paksuni luomet ja turposi ja punottavaa kutiavaa ihottumaa, vähän karkeni se iho. Helpotti hitaasti stressin helpottaessa, ja se säikähdys siitä stressasi toki lisää, lääkäriltä ei löytynyt apua, hajusteettomat tavalliset voiteet oli paras.

Ap

Kortisoni ohentaa ihoa. Siksi ongelma jatkuu muutama päivä sen jälkeen kun jättää kortisonin pois. Ihoa ei saa pestä Lacto Linea tai Lvtacydia vahvemmalla aineella. Hajusteet allergisoivat kosmetiikassa etenkin silmiä. Toki osa saa kynsissään olevasta lakasta kosketusallergian merkkejä muuallekin, minne kynnet sitten koskevatkin.

Vierailija
38/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kortisonia silmien lähelle? Ei kai.

Poista stressitekijöitä ja kokeile jotain hellempää voidetta.

Vierailija
39/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sieni-ihottuma poissuljettu vaihtoehto?

Vierailija
40/73 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko allerginen jollekin joka aiheuttaa ihottuman? Kosmetiikka, pesuaine tai jotain ruokavaliossa? Voi myös olla että ravinnostasi puuttuu jotain. Kortisonivoide lähinnä peittää ongelmaa, koska ihottuma palaa aina.

Ei kannata missään nimessä hankkia kosmetiikkaa tai kodinkemikaalia, jossa tuoteselosteessa lukenee Limolene tai Linalool. Ne ovat pahimmat allergisoijat lisäainesarjassa.