Silmänympärysihottuma. Apua!?
Mitähän hittoa tää oikein on? Lähtee pois sen ajaksi, kun käyttää kortisonia, mutta palaa samantien takaisin kun kuuri loppuu.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Oisko lääkäri mitään
Olen käynyt jo kahdesti ja menossa kolmannenkin kerran.
Ap
Farmaseutti suositteli Avenen soothing eye contour cremia silmänympärysvoiteeksi. Maksaa vähän yli 20e.
Olen kiitollinen hänelle, ainoa voide joka on pitänyt silmäympärykset kunnossa jo muutaman vuoden ajan. Ennen jatkuvaa punoitusta, kutinaa ja pieniä haavoja ja välillä myös turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Kova stressi teki itelle, paksuni luomet ja turposi ja punottavaa kutiavaa ihottumaa, vähän karkeni se iho. Helpotti hitaasti stressin helpottaessa, ja se säikähdys siitä stressasi toki lisää, lääkäriltä ei löytynyt apua, hajusteettomat tavalliset voiteet oli paras.
Jos olisi stressin aiheuttama niin toimisiko kortisoni?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti suositteli Avenen soothing eye contour cremia silmänympärysvoiteeksi. Maksaa vähän yli 20e.
Olen kiitollinen hänelle, ainoa voide joka on pitänyt silmäympärykset kunnossa jo muutaman vuoden ajan. Ennen jatkuvaa punoitusta, kutinaa ja pieniä haavoja ja välillä myös turvotusta.
Ei auta.
Ap
Kokeile sisäisesti maitohappobakteerikuuria. Tämä auttoi minua nuorena. Voiteet eivät tehonneet.
Onko kukaan puhunut atooppisesta ekseemasta silmäluomissa?
Allergiaa? Onko lemmikkieläimiä? Kuinka kauan jatkunut? Kuinka kauan olet käyttänyt kortisonia?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sisäisesti maitohappobakteerikuuria. Tämä auttoi minua nuorena. Voiteet eivät tehonneet.
Ei auttanut tämäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta senkin pitäisi rauhoittua jollain.
Ap
Oletko allerginen jollekin joka aiheuttaa ihottuman? Kosmetiikka, pesuaine tai jotain ruokavaliossa? Voi myös olla että ravinnostasi puuttuu jotain. Kortisonivoide lähinnä peittää ongelmaa, koska ihottuma palaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut tämäkään.
Ap
No voihan. Sitten en osaa auttaa. Tarkastele ruokavaliotasi. Iho-ongelmilla ja suolistolla on usein yhteys toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Allergiaa? Onko lemmikkieläimiä? Kuinka kauan jatkunut? Kuinka kauan olet käyttänyt kortisonia?
Syön nyt allergialääkettä varmuudeksi. Ei ole lemmikkejä. On jatkunut n. 7 kk, kortisonia käytin yhden viikon kuurin ja heti perään kahden viikon kuurin, kuurin aikana iho oli täydellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko allerginen jollekin joka aiheuttaa ihottuman? Kosmetiikka, pesuaine tai jotain ruokavaliossa? Voi myös olla että ravinnostasi puuttuu jotain. Kortisonivoide lähinnä peittää ongelmaa, koska ihottuma palaa aina.
Olen kokeillut kaikkea ja poistanut kaikkea ja syönyt vitamiineja ja tehnyt ihan kaikki mahdolliset toimenpiteet enkä enää keksi mitä voisi kokeilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut tämäkään.
Ap
No voihan. Sitten en osaa auttaa. Tarkastele ruokavaliotasi. Iho-ongelmilla ja suolistolla on usein yhteys toisiinsa.
Niin minäkin ajattelin, että se vaikuttaa, mutta ei ole kyse siitäkään nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön nyt allergialääkettä varmuudeksi. Ei ole lemmikkejä. On jatkunut n. 7 kk, kortisonia käytin yhden viikon kuurin ja heti perään kahden viikon kuurin, kuurin aikana iho oli täydellinen.
Ap
Muistatko mitään mikä olisi muuttunut n. 7 kk:ta sitten? Onko samat pesuaineet käytössä? Sama ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta.
Ap
Tiedän ettei toi mitään auta. Jostain syystä olen päässyt vaivasta eroon. En tiedä miksi. Mutta joskus käytin lääkärin määräämää Protopic-voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta senkin pitäisi rauhoittua jollain.
Ap
Minä sain rauhoittumaan kuorimalla ihon kahdesti viikossa rasvalla - minä käytin jotakin lumenen peruskasvovoidetta (hyvin kevyt), poikani käytti jotakin apteekin perusvoidetta samaan tarkoitukseen. Rauhoittumisen jälkeen kuorinta kerran viikossa on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muistatko mitään mikä olisi muuttunut n. 7 kk:ta sitten? Onko samat pesuaineet käytössä? Sama ruokavalio?
Ostin uusia meikkejä ja luulen, että se alkoi niistä. Olen vaihtanut ihan kaiken hammastahnaa myöten ja jättänyt ruokavaliosta pois esim. kananmunat, sitrushedelmät, tomaatit jne. Ainoa mitä en ole kokeillut, on gluteeniton ruokavalio.
Ap
Kova stressi teki itelle, paksuni luomet ja turposi ja punottavaa kutiavaa ihottumaa, vähän karkeni se iho. Helpotti hitaasti stressin helpottaessa, ja se säikähdys siitä stressasi toki lisää, lääkäriltä ei löytynyt apua, hajusteettomat tavalliset voiteet oli paras.