Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saikulla tehdä kotona kotitöitä?

Vierailija
07.11.2023 |

Tarkoitan siivousta, pyykinpesua ja ikkunoiden pesua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sen verran mikä on ehdottomasti pakollista. Saikulla kuuluu sairastaa ja levätä.

Vierailija
4/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ja sama se varmaan sitten olisi sitten mennä töihin. Kuulostaa aika työkuntoiselta.

Vierailija
5/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, ja sama se varmaan sitten olisi sitten mennä töihin. Kuulostaa aika työkuntoiselta.

Meillä ei ainakaan nyrkkipyykätä, kone täyttyy helposti, samoin apk. 

Vierailija
6/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma on tarkoitettu lepäämiseen ja parantumiseen. Ei silloin ole sopivaa nousta vuoteesta kotiaskareita tekemään. 

Vierailija
7/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairausloma on tarkoitettu lepäämiseen ja parantumiseen. Ei silloin ole sopivaa nousta vuoteesta kotiaskareita tekemään. 

Luuletko, että lintsarit lepäävät? Eivät oikeasti ole edes sairaita mutta onhan se kiva olla kotona ja palkka juoksee.

Vierailija
8/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi. Olen ollut kohta vuoden sairaslomalla ja todennäköisesti jään kohta työkyvyttömyyseläkkeelle. Koko aikana en ole käynyt kaupassa, en laittanut ruokaa, en siivonnut, en pyykännyt. Olen sinkku.

Vierailija
9/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran keuhkokuumeessa, mutta pakko oli silti taapero hoitaa. Vaihtaa vaippa, ruokkia ja lääkitä. Pakko oli myös laittaa tiskit koneeseen, kun ei muuten olisi ollut yhtään puhdasta astiaa. Otin tuolin tiskikoneen viereen ja istuin siinä, kun en pysynyt muuten tolpillani. Kuumetta oli parhaimmillaan päälle 40 itsellä ja lapsilla.

Vierailija
10/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kunnossa kämppä olisi ja missä kunnossa itse jos olisin tuon vuoden saikun vaan maannu sängyssä ja levänny?

Vierailija
11/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsileikkauksen jälkeisellä saikulla ei kyllä tullut tehtyä muuta kuin pärjättyä. Vahvasti oikeakätisenä oikeakäsi paketissa olin kuin täysin kädetön. Ei vasemmalla saanut kunnolla edes pyyhittyä persiettä.

Vasemman käden leikkauksen jälkeen elin normaalisti jo heti leikkauspäivän iltana.

Polvileikattuna koikkelehdin kyynärsauvoilla mustikkametsään. Istuin mättäälle, poimin mustikat kaulassani roikkuvaan ämpäriin ja siirryin taas mättäältä seuraavalle.

Noroviruksessa en kykene mihinkään, kun pelkkä tajuissaan pysyminen vie kaikki voimat. Flunssat ei haittaa kotitöiden tekemistä.

Vierailija
12/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta en tiedä kuka jaksaa. Pieni imurointi ja uuvuttaa?

Vierailija
13/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin kotona kuumeessa. Päätin, että en anna tilanteen ryöpsähtää, kukaan tuskin haluaa tulla auttamaan ja koronaa hankkimaan. Täytän siis vähitellen astianpesukonetta, ja kerran olen sen tyhjentänyt. Kaupasta tilasin ruokaa, ja täytin jääkaapin. Että pakkohan sitä jotain on tehdä. 

Ei oikein tule mieleen syytä, että ikkunoita voisi pestä, paitsi joku burn-out-saikku voisi olla eri asia. 

Vierailija
14/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin kotona kuumeessa. Päätin, että en anna tilanteen ryöpsähtää, kukaan tuskin haluaa tulla auttamaan ja koronaa hankkimaan. Täytän siis vähitellen astianpesukonetta, ja kerran olen sen tyhjentänyt. Kaupasta tilasin ruokaa, ja täytin jääkaapin. Että pakkohan sitä jotain on tehdä. 

Ei oikein tule mieleen syytä, että ikkunoita voisi pestä, paitsi joku burn-out-saikku voisi olla eri asia. 

Toki se pesukoneen tyhjentäminen ja ruokien jääkaappiin laitto sai pyörryttämään ja piti mennä makuulle. Että työkuntoinen? En oikein usko. Mutta syötävä on. Ja ennen kaikkea juotava. 

Vierailija
15/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö normi älyllä varustettu tuollaista? Onko sun työnantajalla sulle näköpuhelin jossa näkee mitä sä saikulla teet pahvipää. 

Vierailija
16/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kuumetta niin lähinnä istun tietokoneella tekemässä omia hommiani, käyn koiralenkillä, siivoan, teen ruokaa, ym. kotihommia. Otan tietysti finrexiniä, mikä laskee kuumeen, poistaa säryt ja tekee olosta normaalin ja sellaisen että voisin mennä töihinkin, jos ei olisi kuumetta.

Jos taas ei ole kuumetta vaan pientä lämpöä eli alle 38C, otan finrexinin ja menen töihin.

Vierailija
17/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekeminen kotona saikulla on KIELLETTY!! Mitään EI saa tehdä!!

Vierailija
18/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Kun ollaan saikulla niin silloin ei tehdä mitään töitä, vaan maataan sängyssä tikkusuorana kädet sivulla tiukasti vartalossa kiinni.

Vierailija
19/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaudesta, joissakin tapauksissa tuosta on jopa hyötyä, paranee nopeammin, esim masennuksesta.

Vierailija
20/20 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sairaudesta, joissakin tapauksissa tuosta on jopa hyötyä, paranee nopeammin, esim masennuksesta.

Flunssasta ei parane nopeammin, muttei hitaamminkaan jos tuollaista kevyttä puuhastelee, joten menen yleensä töihin, jos olo on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme