Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo 4 työhakemusta per kuukausi velvoite.on aivan naurettavan vähän

Vierailija
21.04.2024 |

Pitäisi olla vähintään 4 hakemusta per vuorokausi. Nythän nuo työttömät loikoilee 29 päivää kuukaudesta ja tekee sen 4 hakemusta yhden päivän aikana. 

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet? Sinä kirjoittelet päivät pitkät työttömiä halventavia mutukirjotuksias. Etkä edes tajua, että tällä hetkellä niitä töitä ei isommin ole tarjollakaan.

Yrityksiä menee nurin, yritykset sulkevat oviaan, vähentävät väkeään... Ei ole tarvetta työntekijöille siis.

MIKSI SINÄ KIUSAAT JA HAUKUT JA AJAT MUUTKIN TUOHON SUN ASENTEESEES TYÖTTÖMIÄ KOHTAAN!

Sinäkö muka työllinen?

Se on mt-ongelmien takia Kela Goldilla.

Vierailija
42/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusten määrän lisääminen ei paranna lainkaan työn saanti mahdollisuuksia. Teen avoimien sopivien paikkojen määrän mukaan 5-20 hakemusta kk ja aina on sama pyöreä 0 työsopimuksia taskussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 50+. Halusin vaihtaa viime vuonna työpaikkaa. Tein 6 hakemusta, vähän eri duuneihin. Työnantajina kunta, valtio, hyvinvointialue ja yksityinen sotefirma. Kävin 3 haastattelussa, näistä yhdessä teimme suoraan sopimuksen. Ilmoitin loppuihin 3 paikkaan, etten ole enää käytettävissä. Silti kutsuivat 2 haastatteluun mutten mennyt.

Olenko jotenkin superhyvä? En, vaan mun 3 ammattia/duunia on kaikki työvoimapula-aloja eli erityisopetuksen, lastensuojelun ja terapia-alan hommia. Päteviä hakijoita yleensä nolla, hyvin harvoin useampia.

Jos taas on pätevyys ja kokemus alalla, jossa ei ole niitä töitä tai isot hakijmäärät, niin se on ihan tuuripeliä hakea. Joku 300 hakijaa per pesti niin saahan hakemuksia lingota, mutta ei tarvii olla huono jäädäkseen rannalle.

Ehkä näihin pitäis saada vertailut kuin opiskelupaikkoihin, jottei turhaan hakkaa päätä seinään porukka.

Sun kohdalla merkitsevä seikka on se, että OLIT TYÖLLINEN KUN LÄHDIT HAKEMAAN!

Työllinen on aina parempi kuin työtön!

Vierailija
44/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 50+. Halusin vaihtaa viime vuonna työpaikkaa. Tein 6 hakemusta, vähän eri duuneihin. Työnantajina kunta, valtio, hyvinvointialue ja yksityinen sotefirma. Kävin 3 haastattelussa, näistä yhdessä teimme suoraan sopimuksen. Ilmoitin loppuihin 3 paikkaan, etten ole enää käytettävissä. Silti kutsuivat 2 haastatteluun mutten mennyt.

Olenko jotenkin superhyvä? En, vaan mun 3 ammattia/duunia on kaikki työvoimapula-aloja eli erityisopetuksen, lastensuojelun ja terapia-alan hommia. Päteviä hakijoita yleensä nolla, hyvin harvoin useampia.

Jos taas on pätevyys ja kokemus alalla, jossa ei ole niitä töitä tai isot hakijmäärät, niin se on ihan tuuripeliä hakea. Joku 300 hakijaa per pesti niin saahan hakemuksia lingota, mutta ei tarvii olla huono jäädäkseen rannalle.

Ehkä näihin pitäis saada vertailut kuin opiskelupaikkoihin, jottei turhaan hakkaa päätä seinään porukka.

Olin ollut neljä vuotta työtön ja kun menin työkokeiluun niin jatkoin työhakua tietenkin. Nyt laitoin tuon työkokeilupaikan CV:hen että olen siellä töissä. Johan tuli työpaikka! Muutuin heti työnantajien silmissä arvokkaaksi kun koska joku muu oli minut huolinut pitkän työttömyyden jälkeen. Eihän sitä tarvinnut kertoa että kyseessä työkokeilu, samoja hommia tein kuin muutkin.

Eli tämmöistäkin kannattaa kokeilla vaikka noilla työkokeiluilla onkin huono maine orjatyönä, mutta kannattaa niitä hyödyntää jos pystyy.

Vierailija
45/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näihin pitäis saada vertailut kuin opiskelupaikkoihin,

Olin ollut neljä vuotta työtön ja kun menin työkokeiluun niin jatkoin työhakua tietenkin. Nyt laitoin tuon työkokeilupaikan CV:hen että olen siellä töissä. Johan tuli työpaikka!

Minä olen ollut töissä vuosikausia. Eipä vaan uutta työtä löydy tämän tilalle. 

Vierailija
46/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näihin pitäis saada vertailut kuin opiskelupaikkoihin,

Minua katsottiin kieroon työhaastattelussa kun selvisi että ainoat työkokemukset oli kuntouttavaa ja työkokeilua:D Pyysivät siis työtodistuksia ja uravalmentaja oli kehoittanut laittamaan nämä normaaleiksi työsuhteiksi CV hen.

Kun näkivät todistukset niin tuli vaivaannuttava hiljaisuus ja köhi kurkkua ja kysyi Et siis palkkatöitä ole koskaan tehnyt..? Tiesin tuossa vaiheessa jo että en paikkaa saa. Tunsivat varmaan olonsa huijatuksi.

Myöhemmin kirjoitin rehellisen CV:n ja pääsin haastatteluun sekä sain työpaikan.

Vierailija
47/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, työnantajat kyllä tykkäis ku tulis 30 kertaa enemmän hakemuksia halveksutuilta työttömiltä työnhakijoilta 😂😂😂

Vierailija
48/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktiskt. Att skicka en CV per vecka är ingenting. För en som arbetar skulle lösningen på problemet vara att välja 4 arbetsplatser vecka 1, sända en CV till var och en, men med timer så att en CV skickas vareviga vecka. 1-2 h jobbliknande aktivitet och vilket jävla gnäll det har blivit av det. Undrar någon, varför de är arbetslösa?

Fint att Du kan skriva svenska. Du är så excellent människa.....bra. Var jobbar Du??

Vierailija
49/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainaukset toimi mutta tuohon ylempään liittyen työkokeiluihin.

Onhan se sikäli olennainen tieto onko kyseessä ollut oikea työsuhde ja palkallisena kuin työkokeilussa tai kuntouttavassa. Jälkimmäisissä yleensä töitä tehdään toisten kanssa ja ei ole niin suurta vastuuta kuin palkkatyössä. Itse työantajana arvostaisin rehellisyyttä.

Vierailija
50/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaiskohan ne hamppariketjuun huonosti liikkuvan selkävaivaisen 60 vuotiaan ? Kannattaako hakea ?

Vierailija
51/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet? Sinä kirjoittelet päivät pitkät työttömiä halventavia mutukirjotuksias. Etkä edes tajua, että tällä hetkellä niitä töitä ei isommin ole tarjollakaan.

Yrityksiä menee nurin, yritykset sulkevat oviaan, vähentävät väkeään... Ei ole tarvetta työntekijöille siis.

MIKSI SINÄ KIUSAAT JA HAUKUT JA AJAT MUUTKIN TUOHON SUN ASENTEESEES TYÖTTÖMIÄ KOHTAAN!

Sinäkö muka työllinen?

Osui ja upposi.

Vierailija
52/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain minimi. Minä lähettelin noin 50 hakemusta kuukaudessa.

Tiedän ihmisiä, joille sen neljänkin lähettäminen on ihan turhaa.

Vierailija
53/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mut siis mä kirjotan hakemuksia ja sitten joinakin päivinä käyn kyselemässä suoraan ovilta... Ootko tyytyväinen.

Näytäs meille sun tulonlähtees, todiste siitä, että olet työllinen. Minä en nimittäin usko että olet!

Ap on varmaan myös incel. Av avuttomien peruskuitit.

Vierailija
54/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuut! Kuvaan junia ja kerään pienoismalleja. Myös työssä pitää suoda siihen minulle omaa aikaa ja tilaa. Miksi en pääse töihin, olenhan juna-autisti erikoislapsi. En siedä kovia ääniä enkä voi soittaa kellekkään. Siispä oma hiljainen työhuone pitää olla. Viestin vain emailitse. Miksi ei löydy työtä? Näin työelämä syrjii!

Vierailija
55/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minulle ainakin. Ansioluettelo tyhjää täynnä mutta niin vaan pitää hakea. Oikeastaan todella noloa. Nyt viime aikoina olen "hakenut" koska alkoi hävettämään jo liikaa. Eli en oikeasti ole hakenut mihinkään enää. Luulen että työnantajatkin kiittää kun eivät saa tämmöisen turhan hakijan hakemuksia.

Vierailija
56/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha, minullapa on tehtävänä yksi hakemus kuukaudessa.

Jo nyt moni työnantaja jättää työpaikkailmoituksensa julkaisematta koska avoimiin paikkoihin tulvii suurilta osin aivan turhia työhakemuksia.  Olisihan se mielenkiintoista laittaa 120 työhakemusta kuukaudessa, aina samoihin paikkoihin...lopulta varmaan alkaisi tulla ilmoituksia että älkää enää hakeko meille....

En ymmärrä miksi näitä työttömien vihaajatrolleja julkaistaan. Tiedoksi että näillä on aivan päinvastainen vaikutus kuin esitätte. Täällä saa ns. ammattityöttömät hyviä vinkkejä miten luistellaan ulos työn uhasta.

Vierailija
57/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha ha, minullapa on tehtävänä yksi hakemus kuukaudessa.

Jo nyt moni työnantaja jättää työpaikkailmoituksensa julkaisematta koska avoimiin paikkoihin tulvii suurilta osin aivan turhia työhakemuksia.  Olisihan se mielenkiintoista laittaa 120 työhakemusta kuukaudessa, aina samoihin paikkoihin...lopulta varmaan alkaisi tulla ilmoituksia että älkää enää hakeko meille....

En ymmärrä miksi näitä työttömien vihaajatrolleja julkaistaan. Tiedoksi että näillä on aivan päinvastainen vaikutus kuin esitätte. Täällä saa ns. ammattityöttömät hyviä vinkkejä miten luistellaan ulos työn uhasta.

Jotkut vuokrafirmat ovat ottaneet avoimen hakemuksen pois kokonaan. Huomasin tämän kun yritin hakea. Saa nähdä seuraako muutkin vuokrafirmat perässä. Sitten on kai pakko alkaa soittelemaan heille...

Vierailija
58/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaan 2 työpaikkaa, koska puuttuu koulutus. Ei ole mitään tarpeeksi kiinnostavaa mitä lähtisi opiskelemaan. On mietitty että alennetaan yhteen paikkaan kuukaudessa koska ei ole ajokorttia ja se rajaa esimerkiksi monia siivoustöitä pois:)

Työnhakijalla ei ole mitään osaamista ja työkkärin toimenpide on laskea työnhakuvelvoitetta. Ja tällainen pummien elo me sitten maksetaan veroina. Jos ei ole koulutusta eikä halua opiskella, kaikkien tukien maksaminen pitäisi lopettaa.

Vierailija
59/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minulle ainakin. Ansioluettelo tyhjää täynnä mutta niin vaan pitää hakea. Oikeastaan todella noloa. Nyt viime aikoina olen "hakenut" koska alkoi hävettämään jo liikaa. Eli en oikeasti ole hakenut mihinkään enää. Luulen että työnantajatkin kiittää kun eivät saa tämmöisen turhan hakijan hakemuksia.

Minulla riittää ansioluetteloa ja ammattitaitoa mutta ikä, siinäpä se. Eikä ole lähiseudulla edes yhtään työpaikkaa tämän ikäiselle. No sen yhden hakemuksen aina keksin jonnekin laittaa. Onhan tässä nytkin viikko aikaa...  ei tämä vapaalla olo muutan hassumpaa ole.

Vierailija
60/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit toki miettiä... MIksi työntekijöitä vuokraava yritys ei ota yhteyttä, vaikka heille on tehty avoin hakemus?

Jos heillä on työtä tarjolla, miksi eivät ota yhteyttä?

Jos on iso kunnallinen toimija, jolla on rekrytointiosasto, ja sinne tekee avoimen hakemuksen, miksi eivät ota yhteyttä jos on sijaistarvetta esim.? Syyksi ei kelpaa se, että ei olisi kokemusta tai olisi ollut huonosti osaava aiemmissa paikoissa... sillä kirjallisten  todistusten mukaan kumpikaan em. väite olisi valhe... Hyvin on pärjätty ja hyvin on osattu... Mutta rekrytointi ei ota yhteyttä. Laiskottelevatko ne siellä?

Ottavat mieluummin jonkun nätin kakskymppisen...

Miksi siivousfirma ei palkkaa, vaikka kuinka hakis... 

Miksi?

Minä laitoin hakemuksen vuokrafirmalle kun neljää paikkaa piti hakea.Heti ottivat yhteyttä ja sanoivat että kyllä mulle töitä löytyy.Olin silloin melkein eläkeikäinen ja mainitsin sen myös hakemuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi