Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo 4 työhakemusta per kuukausi velvoite.on aivan naurettavan vähän

Vierailija
21.04.2024 |

Pitäisi olla vähintään 4 hakemusta per vuorokausi. Nythän nuo työttömät loikoilee 29 päivää kuukaudesta ja tekee sen 4 hakemusta yhden päivän aikana. 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan laatu.

Täytyy sanoa. Että niinä kuukausina, kun löytyi duuneja joita pystyn tekemään. Laitoin 15 hakemusta.

Ja niinä kuukausina kun oli suurimmaksi osakseen samat samojen rekryfirmojen vakiohaut päällä. Hakuaikaa vain oli siirretty.

Klikkasin 3 kertaa ja hain yhteen uuteen.

Luulisi olevan listat täynnä sopivia hakijoita rekryfirmoilla. Ei ole samat duunit laitetaan uudelleen hakuun. Toi 4 hakemusta kestää minuutin sen jälkeen kun on kirjannut itsensä kaikkiin henkilöstövuokrausfirmoihin.

Eli ei määrä vaan laatu.

Vierailija
22/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kukaan työllisty 4:llä, kun pitää vähintään 40 lähettää, että pääsee edes haistatteluun.

Mä olen päässyt haastatteluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten työnantajat valittaa työvoimapulaa? Jos on varaa heittää haut roskiin, ihmettelen kovasti

Vierailija
24/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖTTÖMYYSHULLU IN DA HOUSE!

Vierailija
25/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kukaan työllisty 4:llä, kun pitää vähintään 40 lähettää, että pääsee edes haistatteluun.

Anteeks vaan, minä olen työllistynyt ihan sillä että olen lähettänyt yhden hakemuksen. Ja työnantaja oli sellainen, joka todellakin haki työntekijää, oli halukas ottamaan työntekijä, ja minä satuin olemaan oikeaan aikaan omalla hakemuksellani aktiivinen. Työkkäri ei ollut velvoittamassa, eikä osallistunut millään lailla prosessiin.

Se siitä.

Mut siis, jo olis niin, että pitäisi päivässä joka tunti lähettää yksi hakemus (siis kahdeksan tunnin työpäivä), niin kohtahan loppuis paikat mihin lähettää!

Sitten kun nää nykyään neuvovat, että kun olet lähettänyt hakemuksen tai tehnyt jonkin muun kirjallisen lähetystymisyrityksen, niin sitten pitää päivän parin sisään soittaa... 

No, tästä soittelustahan eräät eivät kyllä yhtään tykkää...

Tai sitten voi vain soitella eikä tee yhtäkään hakemusta. 

Ja mitäs te niistä sitten sanotte, kun julkisuudessa on jatkuvasti vähän väliä esillä henkilöitä, jotka kertovat että he lähettävät hakemuksia satamäärin eivätkä sittenkään työllisty.

No?

Sitä paitsi: Sellaiset tyypit, jotka itse ovat toimeentulotuella, ovat jollain syyllä työkkärin ulkopuolella, tai yrittävät jollain kepulikonstilla tulla toimeen ilman sitä toimeentulotukeakin, päihdetyypit, ne tässä ovat enimmäkseen soittamassa poskeaan työttömille.

Kateellisina, kun joku yrittää tulla toimeen sillä vähällä - työmarkkinatuella ja pienellä asumistuella, ilman toimeentulotukea - ja kyttäävät ja vahtaavat mitä se tekee, miten se käy kaupassa, ostaako se mitä verkkokaupoista, tulee taas joku paketti mukanaan... Nää tällaset tyypit ovat ne jotka sönköttävät kateellisina. 

Varastavat jos vain mahdollista, kun kuvittelevat että se mitä jollakulla on, on sossun kustantamaa... 

Vierailija
26/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteon kannustimia tulee lisätä.

Vierailija
27/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä jaksat, ap. Vedä ittes hirt teen jos on koko ajan noin paha olla.

Vierailija
28/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tuota velvoitetta toistaiseksi

Vierailija
29/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks vaan, minä olen työllistynyt ihan sillä että olen lähettänyt yhden hakemuksen. Ja työnantaja oli sellainen, joka todellakin haki työntekijää, oli halukas ottamaan työntekijä, ja minä satuin olemaan oikeaan aikaan omalla hakemuksellani aktiivinen. Työkkäri ei ollut velvoittamassa, eikä osallistunut millään lailla prosessiin.

Se siitä.

Mut siis, jo olis niin, että pitäisi päivässä joka tunti lähettää yksi hakemus (siis kahdeksan tunnin työpäivä), niin kohtahan loppuis paikat mihin lähettää!

Sitten kun nää nykyään neuvovat, että kun olet lähettänyt hakemuksen tai tehnyt jonkin muun kirjallisen lähetystymisyrityksen, niin sitten pitää päivän parin sisään soittaa... 

No, tästä soittelustahan eräät eivä

No, tietysti sellaisetkin soittavat poskeaan, joilla on jokin työ, mutta millään heitä ei se työnteko kiinnostais. Sitten soitetaan päätä jollekulle joka ei ole työssä vaan työtön. Yleensä nämäkin ovat kyllä alkoholisteja joita vituttaa kun hän  itse joutuu tekemään työtä ja toiset vaan makailee....

On se raskasta, se palkan saaminen! Ja helppo elämä kun on palkkatulo. Tosi raskasta!

Vierailija
30/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannusta sinä itses itsemu.rhaan

Vierailija
31/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kärsitkö peräsuolen laskeumasta?

Vierailija
32/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaan 2 työpaikkaa, koska puuttuu koulutus. Ei ole mitään tarpeeksi kiinnostavaa mitä lähtisi opiskelemaan. On mietitty että alennetaan yhteen paikkaan kuukaudessa koska ei ole ajokorttia ja se rajaa esimerkiksi monia siivoustöitä pois:)

Sulle pitäis määrätä pakkokouluttautuminen karenssin uhalla kuten kaikille niille joilla ei ole mitään käyty kouluja peruskoulun jälkeen. Miksi tämä vaatimus on vaan 25 v alle?? Sen jälkeen voi vaan elellä loisena loppuelämän kun ei kukaan palkkaa sellaista jolla ei ole koulut käyty

Vierailija
33/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinin kanssa laitettiin 2 kuukaudessa joku 25-30 hakemusta kesätöihin ja varmaan tammi- ja huhtikuussa vielä tuo 4 per päälle. Siihen nähden 4 kuukaudessa on vähän, mutta aika paljon samoja ihmevaatimusduuneja noissa kesätöissäkin pyörii vuodesta toiseen, ympäri vuoden tilanne lie huonompi.

Niin. Teinin kesätyöhakemukset ovat vähän eri juttu kuin aikuisen ihmisen haku oikeaan työpaikkaan.

Teini voi hakea vaikka naapuriavun paikkaan.. .leikkaamaan ruohikkoa ja niin edelleen. Teini hakee lähinnä taskurahoja... jotain jolla ostaa mopo.

Ihan ok hakea vaikka naapuriavuksi ruohoa leikkamaan, mattoja pesemään, ikkunoita pesemään..

Aikuinen hakee aikuisen töitä.

Teini voi laittaa fb-ryhmään ilmoituksen: Olen 15-vuotias reipas miehenalku, etsin kesätyötä, minä osaan maalta, leikata nurmea, korjata polkupyöriä, ulkoiluttaa koiria, pilkkoa puita, pienet remppahommatkin hoituu isän ohjeilla...

Ja siksi toisekseen. Nykyinen työministeri on antanut lausunnon että tuo pakkohaku ei ole nyt ihan hyvä systeemi, ja systeemeihin on tulossa muutoksia, sitä vaan ei ole vielä kertonut että mitä muutoksia, teidän riemuksenne (työkyvyttömyyseläkkeellä olevia päihdetyyppejähän taidatte olla kun täällä työttömiä parjaatte ja kadehditte) se jokin uusi on varmaankin sitten vaikka sitä yhdyskuntapalvelua oksia ja risuja keräten!

Vierailija
34/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin kanssa laitettiin 2 kuukaudessa joku 25-30 hakemusta kesätöihin ja varmaan tammi- ja huhtikuussa vielä tuo 4 per päälle. Siihen nähden 4 kuukaudessa on vähän, mutta aika paljon samoja ihmevaatimusduuneja noissa kesätöissäkin pyörii vuodesta toiseen, ympäri vuoden tilanne lie huonompi.

Niin. Teinin kesätyöhakemukset ovat vähän eri juttu kuin aikuisen ihmisen haku oikeaan työpaikkaan.

Teini voi hakea vaikka naapuriavun paikkaan.. .leikkaamaan ruohikkoa ja niin edelleen. Teini hakee lähinnä taskurahoja... jotain jolla ostaa mopo.

Ihan ok hakea vaikka naapuriavuksi ruohoa leikkamaan, mattoja pesemään, ikkunoita pesemään..

Aikuinen hakee aikuisen töitä.

Teini voi laittaa fb-ryhmään ilmoituksen: Olen 15-vuotias reipas miehenalku, etsin kesätyötä, minä osaan maalta, leikata nurmea, korjata polkupyöriä, ulkoiluttaa koiria, pilkkoa puit

Yhdyskuntapalvelua ja sitten vielä jokin kangasmerkki hihaan että kaikki näkevät että siinä se meidän verorahoja syövä loinen saa nyt sitten uurastaa!

Vierailija
35/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat että joku muu sanoo mitä sun pitää tehdä tai olla tekemättä. Haluatteko keskenänne velvoitella ja vatuloida. Vai olla aikuisia.

Vierailija
36/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mua tee nuoreksi ja terveeksi.

Vierailija
37/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se neljä hakemusta per kk on ihan sopiva määrä siihen korvaukseen nähden mitä siitä hakemisesta maksetaan.

Mietipä muuten sitäkin, että kun on riittävän kauan niitä teidän verorahojanne syönyt, niin sitten ruvetaan pakottamaan hakemaan palkkatukityötä, ja palkkatukea voi saada jopa 100 %. Mut aattele, vaikka ilmaseks saisivat, mahdollisesti jopa ihan tehokkaan työntekijän... jos työ sattuis olemaan sellaista, josta on jo kokemusta, ettei nyt ihan johonkin täysin mahdoottomaan laiteta.... niin ei sittenkään kelpaa!

On ne ronkeleita!

Ja palkkatuen suhteen, eräät saattavat käsittää, että se palkkatuki tarkoittaa sitä, että se joka on sillä palkattu, on jotenkin jonkin sosiaalitoimiston tai työvoimatoimiston holhouksessa ja kontrollissa... 

Ja jos oikein on niin kuin xxttumainen, niin sitten voidaan ihan millä syyllä tahansa, vaikka sillä ettei naama miellytä, niin voidaan hankkia sille palkkatukiloiselle karenssi... Eiks jeh! 

tää onkin muuten oiva keino, ainakin silloin, jos karenssi tarkoittaa sitä että ihminen joutuu toimeentuloluukulle eikä saa sitä toimeentulotukea sen vuoksi että hänellä on jokin pieni, minimaalisen pieni summa jossakin, niin just, siitä sitten niistetään sekin vähä, ja lopulta niistetään asunto ja ajetaan kadulle...

No, mut sitten on päihdetyyppi ja omaa työtään xxttumaisena pakkotyönä pitävä alkoholisti tyytyväinen, näin saatiin sekin tarina loppumaan!

NIISTÄÄ!

Vierailija
38/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50+. Halusin vaihtaa viime vuonna työpaikkaa. Tein 6 hakemusta, vähän eri duuneihin. Työnantajina kunta, valtio, hyvinvointialue ja yksityinen sotefirma. Kävin 3 haastattelussa, näistä yhdessä teimme suoraan sopimuksen. Ilmoitin loppuihin 3 paikkaan, etten ole enää käytettävissä. Silti kutsuivat 2 haastatteluun mutten mennyt.

Olenko jotenkin superhyvä? En, vaan mun 3 ammattia/duunia on kaikki työvoimapula-aloja eli erityisopetuksen, lastensuojelun ja terapia-alan hommia. Päteviä hakijoita yleensä nolla, hyvin harvoin useampia.

Jos taas on pätevyys ja kokemus alalla, jossa ei ole niitä töitä tai isot hakijmäärät, niin se on ihan tuuripeliä hakea. Joku 300 hakijaa per pesti niin saahan hakemuksia lingota, mutta ei tarvii olla huono jäädäkseen rannalle.

Ehkä näihin pitäis saada vertailut kuin opiskelupaikkoihin, jottei turhaan hakkaa päätä seinään porukka.

Vierailija
39/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, se neljä hakemusta per kk on ihan sopiva määrä siihen korvaukseen nähden mitä siitä hakemisesta maksetaan.

Mietipä muuten sitäkin, että kun on riittävän kauan niitä teidän verorahojanne syönyt, niin sitten ruvetaan pakottamaan hakemaan palkkatukityötä, ja palkkatukea voi saada jopa 100 %. Mut aattele, vaikka ilmaseks saisivat, mahdollisesti jopa ihan tehokkaan työntekijän... jos työ sattuis olemaan sellaista, josta on jo kokemusta, ettei nyt ihan johonkin täysin mahdoottomaan laiteta.... niin ei sittenkään kelpaa!

On ne ronkeleita!

Ja palkkatuen suhteen, eräät saattavat käsittää, että se palkkatuki tarkoittaa sitä, että se joka on sillä palkattu, on jotenkin jonkin sosiaalitoimiston tai työvoimatoimiston holhouksessa ja kontrollissa... 

Ja jos oikein on niin kuin xxttumainen, niin sitten voidaan ihan millä syyllä tahansa, vaikka sillä ettei naama miellytä, niin voidaan hankkia sille palkkatukilois

En mene enää palkkatuelle ellen saa tehdä itsenäistä työtä. Jo kaksi kertaa joutunut kiusaamisen kohteeksi koska saivat tietää että olen palkkatuella.

Vierailija
40/90 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs me teille mielenterveysongelmaisille keksittäisiin ap? Muuta kuin kokopäiväinen ja jokapäiväinen avohoito keskustelupalstoilla. Aloitapa muutama ketju siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi