Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo 4 työhakemusta per kuukausi velvoite.on aivan naurettavan vähän

Vierailija
21.04.2024 |

Pitäisi olla vähintään 4 hakemusta per vuorokausi. Nythän nuo työttömät loikoilee 29 päivää kuukaudesta ja tekee sen 4 hakemusta yhden päivän aikana. 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pitäisi kannustaa työnantajaa palkkaamaan työtön. Joku työpaikka seisoo tyhjillään koska ei uskalleta palkata työtöntä vaan odotetaan työnvaihtajaa. Palkkatuki kai lähimpänä tätä. Mutta siihen ei kai kaikilla yrityksillä ole mahdollisuutta. Työkokeilu ei ole ratkaisu, koska tässä vaan käytetään hyväksi työtöntä ja otetaan toinen samanlainen perään. 

Vierailija
82/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se, mutta onneksi velvoitteen lisäksi ne jotka oikeasti haluavat työllistyä laittavat varmasti 10-20 hakemusta kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi eivät työnantajat itse ota selvää millaisia työntekijöitä työvoimaa tarjoavilla tahoilla on tarjota? Eihän tuo rakettitiedettä olisi? Sitten vain puhelin käteen ja soitto vapaana olevalle työntekijälle? Monella työnantajalla on HR-osasto joka voisi aktiivisesti etsiä ja kontaktoida? Varsinkin yritykset jotka saavat valtiolta tukea voisi velvoittaa etsimään ja palkkaamaan tukea vastaan sopivia työntekijöitä?? Tietenkin samaan aikaan työnhakijat tekisivät samaa omalta taholtaan. Miksi työtöntä työnhakijaa pitää syyllistää millään tavalla koska ei hän aina ole omasta tahdostaan työtön, tuskin koskaan. 

Tuo ei toimi, koska työnantaja arvostaa kovin erilaista ihmistä kuin työvoimavirkailija. Se, mikä on työvoimavirkailijalle hakala asiakas, voisi olla se työantajan hakema aktiivinen työntekijä. Se, mikä on työvoimavirkailijalle helppo asiakas ja mieluisa ihminen työllistettäväksi, saattaa olla työnantajalle liian saamaton.

Edelliseen lisäisin, että työvoimavirkailijoiden omaksuma työttömien rankaisuvelvollisuus aiheuttaa sen, että työtön ohjataan tasan tarkkaan siiihen työpaikkaan/toimintaan, jonne hän vähiten haluaa ja soveltuisi.

Vierailija
84/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse hakea. Eivät mitenkään voi tarkistaa asiaa.

Vierailija
85/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kyllä ole, kun ei ole paikkoja mitä hakea.

Palomies, poliisi, lääkäri, puheterapeutti, hammashoitaja, sähkömies, putkimies...

Vierailija
86/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei kyllä ole, kun ei ole paikkoja mitä hakea.

Palomies, poliisi, lääkäri, puheterapeutti, hammashoitaja, sähkömies, putkimies...

Pitäisi olla joku yleistutkinto, mikä kävisi kaikkiin.

Vierailija
87/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä turhat hakemukset hyödyttävät? Minä toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä. Yhteen paikkaa saattoi tulla 200 hakemusta, josta 180 oli aivan turhia, kun koulutus ja kokemus eivät vastanneet paikan vaatimuksia. Hakivat varmaan juurikin työkkärin pakottamina ja työllistivät minua turhaan.

Kun itse viimeksi vaihdoin työpaikkaa, sopivia paikkoja tuli vastaan noin kerran viikossa.

Tämä paikkakunta jossa nyt asuan on reilun 10 000 asukkaan kunta. Avoimia työpaikkoja on  tällä hetkellä noin 30. Yksikään ei ole lähelläkään omaa koulutustani ja koska ikää on jo kohta 64v en enää ehdi uutta ammattia opiskelemaan. Olen siis jäänyt työttömäksi kohta 2 vuotta sitten.  Jos hakisin 4 työpaikkaa per päivä, ei nuo työpaikat riittäisi alkuunkaan. Ja joutuisin hakemaan erityisopettaja/opettjan paikkoja, metallimiehen/hitsaajan paikkoja ja kaikkiin tarvitaan koulutus, jota minulla ei noihin töihin ole. Oma ammatti on katoava, eli kun joku jää eläkkeelle, ei uutta tällä nimikkellä oteta tilalle, vaan jo eri ammattinimikeellä olevia.  Työvuosia on takana lähes 40, mutta tuskin se paljoa auttaa, kun ei ole  työkokemusta muusta, kuin tuosta yhdestä ammatista. 

Vierailija
88/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole nyt työnhakupakkoa. Olin viikon työllistämistöissä. Nyt taas ansiosidonnainen jatkuu. En hae töitä koska en saa kun ikää jo yli 60v. Ihanaa kun ei mielipahaa: sinua ei valittu-viesteistä. 

Vierailija
89/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi eivät työnantajat itse ota selvää millaisia työntekijöitä työvoimaa tarjoavilla tahoilla on tarjota? Eihän tuo rakettitiedettä olisi? Sitten vain puhelin käteen ja soitto vapaana olevalle työntekijälle? Monella työnantajalla on HR-osasto joka voisi aktiivisesti etsiä ja kontaktoida? Varsinkin yritykset jotka saavat valtiolta tukea voisi velvoittaa etsimään ja palkkaamaan tukea vastaan sopivia työntekijöitä?? Tietenkin samaan aikaan työnhakijat tekisivät samaa omalta taholtaan. Miksi työtöntä työnhakijaa pitää syyllistää millään tavalla koska ei hän aina ole omasta tahdostaan työtön, tuskin koskaan. 

Tuo ei toimi, koska työnantaja arvostaa kovin erilaista ihmistä kuin työvoimavirkailija. Se, mikä on työvoimavirkailijalle hakala asiakas, voisi olla se työantajan hakema aktiivinen työntekijä. Se, mikä on työvoimavirkailijalle helppo asiakas ja mielui

Ehkä olet oikeassa, ehkä et. Käsittääkseni olisi kuitenkin kaikkien etu että työnhakija ja työnantaja kohtaisivat edes joillain kriteereillä. Onhan työnantajalla jokin lista työntekijän ominaisuuksista joita hän hakee. Työvoimaviranomaisella on tietenkin tiedot kaikista työnhakijoista. Jos viranomainen näkisi vaivaa ja ottaisi selvää työnhakijoista hänellä olisi helpompaa "vinkata" kummallekin osapuolelle että hei tuossa voisi olla ratkaisu. Olen tätä mallia tuonut esille kun olen ollut tekemisissä kyseisen viranomaisen kanssa ikään kuin kehitysideana ja se on saanut ihan hyvää vastakaikua. Yleisesti ajattelen että työttömien joukossa on vaikka kuinka paljon potentiaalia ja erilaisia ihmisiä. Suurin osa heistä haluaa tehdä töitä ja sitä pitäisin tärkeänä huomiona vaikka joidenkin mielestä työtön on kaikkea muuta kuin voimavara.

Vierailija
90/90 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

89, olisihan tuo ihanteellista, mutta kun työnantajien #1 kriteeri on, että hakija ei ole työtön...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän