Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta tehty taidetta? Millaista?

Vierailija
21.04.2024 |

Minusta on tehty yksi biisi ja olen ollut erään elokuvan hahmona.

Biisi oli hieno ele, mutta en oikeastaan tykännyt biisistä, koska en pidä bluesista ja oli vähän vaivaannuttavaa se rakkaus. Leffahahmo taas oli hieno, oli järkyttävää tajuta, että se esitti minua kampausta ja vaatetusta myöten, vaikken edes tuntenut leffan käsikirjoittaja-ohjaajaa (oli nähty vain muutamia kertoja).

Minusta ei ole tehty kuvataidetta ainakaan tietääkseni, en ole koskaan edes piirrättänyt itsestäni karikatyyriä, minkä aion tehdä heti kun näen sellaista tarjoavan palvelun. Ystäväpariskunnalla on heistä tehty karikatyyri seinällä, se on todella hyvä ja osuva. Ja varmaan ovat sellaisen saaneet pikkurahalla jossain matkoillaan (en ole tullut kysyneeksi). 

Muusana oleminen on tietysti suuri kunnia, mutta myös vaivaannuttavaa. Muusahan voi olla sellainenkin, josta on erityisen huonoja kokemuksia, mutta sellaista ei itseeni liittyen ole tiedossani. Millaisia kokemuksia muilla on muusana olemisesta?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut erään suomalaisen kirjailijan fiktiivisen hahmon esikuva jo reilut 50 vuotta. Henkilöhahmo on vanhentunut mukanani. Henkilön  nimi on onneksi vaihtunut kirjasta toiseen. Muuten joku jo voisi tunnistaa.

Tuo onkin jo erikoinen tapahtuma, ellet sitten ole kirjoittaja itse tai hänen puolisonsa :)  Ap

Vierailija
62/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas, mä olen taidetta.

Onko tämä jostain sitaatti? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksitaiteilija saksi kartongista profiilin samalla, kun odotin kaveria. Antoi sen sitten ilmaiseksi, vaikka kyseessä oli hänen bisneksensä. Piti kuulemma saada päivä käyntiin.

Vierailija
64/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksitaiteilija saksi kartongista profiilin samalla, kun odotin kaveria. Antoi sen sitten ilmaiseksi, vaikka kyseessä oli hänen bisneksensä. Piti kuulemma saada päivä käyntiin.

Nuo ovat todella hienoja nuo silhuetit. Se on hyvin vanha taiteen muoto, rakastan silhuetteja! Jokin aika sitten oli Suomessakin silhuettitaiteen näyttely Sinkassa. Hienon lahjan sait, minulla ei ole myöskään silhuettia itsestäni. Ap

Vierailija
65/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyvärimaalaus jonka teki 15v tyttäreni. Tykkään siitä. Tyttö maalasi myös omakuvan. Minusta ne ovat kivat vierekkäin kun ollaan aika saman näköisiä mutta tyttö on ujo nuori ihminen ja minä vanha nainen joka näyttää maalauksessa enemmän sellaiselta että otan paikkani tyypiltä kun teini taas on enemmän anteeksi pyytävän oloinen. Jotenkin itselle konkretisoituu noissa malaauksissa se kuinka ajan kanssa muuttuu.

minusta on kirjoitettu myös runo. Ihan kiva. Tykkäsin. 

Vierailija
66/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolle kuvaa. Olen vain itsenäni. Ei mikään räjähtelevä toimintaelokuva.

Vierailija
67/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyvärimaalaus jonka teki 15v tyttäreni. Tykkään siitä. Tyttö maalasi myös omakuvan. Minusta ne ovat kivat vierekkäin kun ollaan aika saman näköisiä mutta tyttö on ujo nuori ihminen ja minä vanha nainen joka näyttää maalauksessa enemmän sellaiselta että otan paikkani tyypiltä kun teini taas on enemmän anteeksi pyytävän oloinen. Jotenkin itselle konkretisoituu noissa malaauksissa se kuinka ajan kanssa muuttuu.

minusta on kirjoitettu myös runo. Ihan kiva. Tykkäsin. 

Öljyvärimaalaus on aika vaativaa ja hän halusi tehdä teoksen sinusta eli käytti siihen paljon aikaa. Onpa hienoa. Ap

Vierailija
68/77 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videolle kuvaa. Olen vain itsenäni. Ei mikään räjähtelevä toimintaelokuva.

Kuulostaa nykytaiteelta, oletkohan ollut ihan Kiasmassa asti. Tuollaisia teoksia on aika paljon, missä ihmiset vain tekevät jotain yksinkertaista tai ovat. Sitten istutaan hämärässä salissa katsomassa tapahtuuko videossa jotain vai onko se vain yskäisyn tai nenän hipaisun odottamista. (Pidän nykytaiteesta ja käyn mielelläni näyttelyissä, mutta kaikissa ei aina ole mun makuun riittävästi substanssia.) Oliko teos sinusta hyvä? Ap

Vierailija
69/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilönä minut mainitaan muistaakseni 3 kaunokirjallisessa teoksessa. Vau.

Vierailija
70/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetin oman pyllynreikäni muotoisia suklaanappeja.

Tuohan on jo taidetta, parempi kuin Salvador Dalin talo. Siinähän on kultaisia kakkakiekuroita koristuksena.

Mutta muistaako joku vanhus Fazerin litteitä, pyöreitä suklaanappeja, jossa oli pieni kohouma keskellä ja viivat sen ympärillä säteittäin... Eivät olleet kauan tuotannossa 70-80- luvun vaihteessa ehkä. Ne olivat karkkilaatikossa, joka oli Fazerin sinisen värinen. Ap

Tämä 50-vuotias vanhus muistaa ne suklaanapit. Eipä koskaan tullut mieleen mitkään kikkareet niistä. Tosi hyviä olivat, parempia kuin sininen levy tai patukka. Karkkilaatikko oli pyöreä vai kartioksiko sitä muotoa sanotaan.

Vierailija
71/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on jo taidetta, parempi kuin Salvador Dalin talo. Siinähän on kultaisia kakkakiekuroita koristuksena.

Mutta muistaako joku vanhus Fazerin litteitä, pyöreitä suklaanappeja, jossa oli pieni kohouma keskellä ja viivat sen ympärillä säteittäin... Eivät olleet kauan tuotannossa 70-80- luvun vaihteessa ehkä. Ne olivat karkkilaatikossa, joka oli Fazerin sinisen värinen. Ap

Tämä 50-vuotias vanhus muistaa ne suklaanapit. Eipä koskaan tullut mieleen mitkään kikkareet niistä. Tosi hyviä olivat, parempia kuin sininen levy tai patukka. Karkkilaatikko oli pyöreä vai kartioksiko sitä muotoa sanotaan.

Säteittäisiä viivoja en muista mutta samapa se.

Vierailija
72/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minustakin ne oli hyviä. Ei siis kikkaretta muistuttaneet, vaan pyllyreikää, kun oli ne säteet siinä... Tuli mieleen kommentista, joka näkyy tuossa lainausten ekana: pyllyreiän muotoisia suklaanappeja eivät siis kuitenkaan olleet. Ap

Vierailija
73/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko maininta ammattisi johdosta? Ap

Vierailija
74/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni taulu maalattu ala-asteen luokkakuvasta ja nyt aikuisena karrikatyyri katutaitelijalta New Yorkissa.

Vierailija
75/77 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko maininta ammattisi johdosta? Ap

Tästä tuli mieleen, että mun mieheni tekemää työtä on puolen sivun verran kuvattu erään kuuluisan ja laadukkaan suomalaiskirjailijan romaanissa. Siitä tuli lähettyä sähköpostia miehen kollegoille myös, oli sen verran mainio tapaus. Ja ihan sattumalta tuli eteen, kirjailija sattuu kuulumaan suosikkeihini. Melkoinen yllätys, kun siihen törmäsin.

Miten sinä sait tietää tuosta, oliko kirjailijat tuttujasi, jonka takia luit kirjat? Me emme mieheni kanssa mitenkään tunne ko. kirjailijaa. Ap

Vierailija
76/77 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/77 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on maalaus, mutta en pidä sitä taiteena. Se on vain silloisen miesystäväni tekemä tuokiokuva. Hän on opiskellut nuorena taidekoulussa, pitänyt muutaman näyttelynkin, mutta tehnyt elämänuransa muissa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän