Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja myöntää - hoitajilla on myös asennevika potilaita kohtaan

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minusta näkyy myös lastentarhanopettajien asenteesta 

tonni lisää palkkaa tai lapsesi vammautuu tai kuolee kun hoito on huonoa 

Vierailija
2/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ja empaattisena ihmisenä tunnen asiasta huonoa omaatuntoa. En nyt ketään jätä itkemään sanomatta mitään, mutta välillä on todella raskasta kohdata potilaita. Heitä on niin paljon, koko ajan vaihtuvia. Olisipa riittävästi hoitajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

👻

Vierailija
4/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservistä määrätävä lääkintämiehiksi koulutetut kertaamaan sairaaloihin. No, sitten on paljon hoitajia ja vaihtuvat usein.

Vierailija
5/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos olet asiallinen ja kohtelias asiakkaana niin saat samanlaista kohtelua takaisin. Se vanha sanonta: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tästä asiasta minulla on henkilökohtaista kokemusta (potilaana) ja samasta syystä olen nähnyt myös ikäviä potilaita.

Vierailija
6/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y

Vierailija
7/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on ihminen, jokainen Kaisa Juusoa lukuunottamatta ei ole täydellinen sairaanhoidon asiantuntija 1v työkokemuksella.

Olet pärjännyt hyvin koulussa, harjoittelussa sinusta on sanottu, että sinusta tulee hyvä sairaanhoitaja, hakeudut päivystykseen töihin ja huomaat ettet tiedä yhtään mitään, et ehdi, et osaa, potilas tulee hakemaan apua sairauteen, josta et ole koskaan edes kuullut, paha siinä on sanoa kyllä tämä tästä me autamme, vuosien kuluessa sitä huomaa, että se pelkää hymy ja kosketus, rauhallisuus ja ennen kaikkea rehellisyys, en tiedä mutta otan selvää ja olen tässä, auttaa hyvin paljon. Muka asiantunteva arvuuttelu toisen voinnista on kyllä hyvin loukkaavaa, ohjaajana muistutan aina et voi tietää miltä toisesta tuntuu.

Niin ja tosiaan ollaan ihmisiä, toiset ovat mlkkuja koko ikänsä, toiset eivät osaa peittää kiirettä, sitä että tuolla odottaa oikeasti pikaista apua tarvitseva ja sinulla on jano, tuhlaatko toiselta 10 sek ja ojennat vesilasin hymyillen, käveletkö tylysti ohi vai hymyilen, odota haen vettä ja pyytelet  anteeksi kun lopulta ehdit vettä viemään. 

Vierailija
8/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että välttelen hankalien potilaiden kohtaamista. Asialliset potilaat saavat parempaa hoitoa. 

Vierailija
9/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jos olet asiallinen ja kohtelias asiakkaana niin saat samanlaista kohtelua takaisin. Se vanha sanonta: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tästä asiasta minulla on henkilökohtaista kokemusta (potilaana) ja samasta syystä olen nähnyt myös ikäviä potilaita.

Voi Yrjö näitä suomalaisia sananlaskuja. Ne on kuin tehty toisten vähättelyyn.

Olen itse nähnyt sekä hoitajana että potilaana aivan asiallisten potilaiden huonoa kohtelua. Juuri tuollainen asenne että jos saat huonoa hoitoa olet varmasti ansainnut sen, on se joka mahdollistaa huonon hoidon. 

Vierailija
10/10 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä. Hoitajana mä tiedän kaiken potilaan hoidosta, potilaana mä en mitenkään voi ymmärtää mistään mitään.

Aika suuri osa mun tuntemista hoitajista pitää hoitajia jotenkin keskivertoa älykkäämpinä ja siten suhtautuvat alentuvasti muihin ihmisiin potilaina, kun eiväthän ne tajua.

Asennevamma on aika lievä ilmaus. Usein kyseessä on lain rikkominen. Yleisimmin potilaslain.