En voi sietää puolisoni hemmoteltua lasta
Mitä pitäisi tehdä? Rakastan miestäni valtavasti ja tahdon viettää loppuelämäni hänen kanssaan, en vaan voi sille mitään etten kestä hänen vapaasti kasvatettuaan hemmoteltua lasta.
Olemme olleet uusperhe 3vuotta, minulla on 2 lasta ja miehelläni 1. Kaikki ovat kouluikäisiä. Lapseni ovat meillä 3vkl/kk mutta puolisoni lapsi käy meillä epäsäännöllisesti, viettää kuitenkin valtaosan ajasta meillä vaikka puolisoni on etävanhempi.
Se miksi suutun pienen ihmisen käytöksestä sekä myös mieheni kyvyttömyydestä puuttua asiaan on se kun meillä on arki ihan sekaisin kun lapsi on meillä, meidän täytyy tehdä kaikki hänen tahdon mukaan. Lapselle on laitettu tänne mukava sänky ja huone kauniisti missä voisi nukkua lasteni kanssa mutta minut häädetään pois aina sängystäni kun haluaa nukkua aina isänsä vieressä, kyseessä on kuitenkin jo 8v lapsi. Lisäksi hän määrää mitä syö ja isä tottelee, monesti tilaa lapselle ruokaa tai ostaa kaupasta herkkuja kun minin tekemä ruoka ei maistu ja äitikin aina ostaa roskaruokaa kun eihän lapsen tarvitse sellaista ruokaa syödä mistä ei tykkää. Hän pelaa päivät pitkät ollessaan meillä ja katsoo väkivaltaisia videoita, iltaisin lapsi käyttäytyy levottomasti tämän vuoksi mutta isä ei puutu siihenkään. Syö aina olohuoneessa, astiat ja roskat jätetään tasan siihen mihin haluaa. Vaatteet mytätään ja heitetään joka paikkaan. Hän haistattelee ja haukkuu meitä molempia. Hänellä ei ole ikäisiään kavereita vaan hengailee kaiken vapaajan isänsä kanssa koska tämä tekee niinkuin haluaa. Lasteni ollessa täällä määräilee ja haukkuu myös minun lapsiani, jos he eivät tottelee tai lapsi on tylsistynyt saattaa Hän tukistaa tai lyödä lapsiani, jos komennan nauraaa vain ja haukkuu eikä mies edelleenkään puutu tähän. Vanhemmat palvovat lasta, heidän mielestään Hän on täydellinen ja parempi kuin muut. Itse olen vahvasti sitä mieltä että voiko 8v olla jokin mielenterveyshäiriö eihän tuo voi olla normaalia käytöstä? Hän ei tunne yhtään empatiaa muita kohtaan vaan kaikki pyörii hänen ympärillään. Saa aina mitä haluaa ja mies on taloudellisesti vaikeuksissakin tämän takia kun ostaa kaiken mitä lapsi päähänsä saa, itse olen sanonut etten ala moista rahoittamaan. Lapsi ei myöskään koskaan kiitä vaan aina pitää olla lisää tai kuuluu Ai tämmöstä vaan. Hän on todella ilkeä lapsiani ja meitä kohtaan enkä siedä sitä. Minulla ei ole omassa kodissani tilaa sillä lapsi valtaa koko talon ollessaan täällä. Joskus on tehnyt tahallaan niinkin että kun olen makuuhuoneeseen mennyt päiväunille on tulkut komentamaan että pois siitä se on minun ja isän sänky. Jaksaa myös toitottaa että tämä on hänen ja isän koti ja kaikki tavarat on heidän vaikka omistan puolet. Eikä minun mielestä 8v tarvitse enää 24/7 aikuista viihdyttämään ja keksimään tekemistä, silloinkin kun katsoo videoita tai pelaa siinä täytyisi jonkun olla kokoajan vieressä seuraaamassa ja kehumassa. Eihän tämä lapsen vika ole vaan täysin vanhempien kun eivät kasvata lasta rakkaudella ja rajoilla. Mitä minä voin tehdä? Mies ei kuuntele tai suuttuu jos otan puheeksi että lapsen tulevaisuus on pilalla jos tilannetta ei korjaa nyt. Muutanko pois vaikka rakastan miestäni vai toivonko että lapsi muuttuu iän myötä/ tai muuttaa pois? (Ellei se vielä 20v tahdo nukkua joka yö isänsä vieressä)
Kommentit (101)
Oma syysi, kun et ole pitänyt ydinperhettä, mikä on paras lapselle. Sinun itsekkyytesi ja keskenkasvuisuutesi vuoksi kaikki kärsivät. Sinä olet syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Miks heti haetaan jotain adhd nepsy diagnooseja ku ne ei auta mitään kun selkeesti ongelma on KASVATUS, tai oikeestaan sen puute. Sulla on oikeus ojentaa penikkaa kotonas äläkä anna kakaran hyppiä silmille! Ukko on tyypillinen vellipers isä. Alat vaan kunnolla komentaa penikkaa ku hyppii silmille, ukko saa naukua mitä naukuu. Jos ei avaa silmiä niin muuta ihmeessä pois
Ei muuta pois, koska haluaa taloudellisesti hyötyä miehestä.
Et ilmeisesti ole mikään tähtikasvattaja itsekään, jos lapsesi ovat 3 viikonloppua kuukaudessa.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin hemmotellut ja kurittomat kakarat!!
Selvää kai on, että pojan käytös kertoo överiksi menneestä huomionhakuisuudesta. Viimeisien kuukausien aikana media on ollut täynnä juttuja mielenterveysongelmista kärsivistä lapsista ja hirveistä teoista, mitä ovat tehneet. Jonot hoitolaitoksiin pitkät. Herättäiskö tällaisen ohjelman katseleminen ap: n miehen, koska ratkaisun avaimet ovat hänellä, ei ap: llä. Tämä kai on ilmeistä. Ilman ammattiapua tilanne ei selviä. Aloittajan pitää ottaa asia vakavasti pöydälle miehen kanssa. Mitään salassa tehtyjä lasuja ei kannata edes ajatella, se tulee rikkomaan perheen lopullisesti.
Lapsen isällä vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vässykkää miestä en katselisi hetkeäkään. Etkö muka saa parempaa? Ole mieluummin ilman mistä.
Mutta jos sillä on ISO se, niin eihän se voi sitä jättää, hah hah!
Näin täytyy olla. On munankippee muija ja laittaa lapsensa kärsimään.
Entä jos lapsi käyttäytyy huonosti, koska toivoo isän eroavan nykyisestä puolisostaan?
Onko lapsen kanssa keskusteltu kunnolla asiasta? Että nyt hänellä on mahdollisuus kasvaa henkisesti ja oppia käyttäytymään oikein epämiellyttävissäkin tilanteissa.
Kysy mieheltä että onko tilanne hänen mielestään reilu sinua ja lapsiasi kohtaan. Teitä siis haukutaan ja lapsia tönitään jne omassa kodissa. Jos miehen mielestä tilanne on reilu niin voit kysyä että miehelle on sitten varmaan ok että jatkossa opetat lapsesi tönimään miehen lasta ja sinä sanot lapselle rumasti jos tämä käyttäytyy huonosti.
Sano miehelle suoraan että lapsen kasvattaminen helikopterivangempana aiheuttaa lapselle pahat ongelmat tulevaisuudessa. Jos mies ei ole valmis hakemaan apua ongelmiin ja muuttamaan käytöstään niin sinä joudut muuttamaan lastesi kanssa pois koska haluat turvata heille turvallisen kodin etkä halua itsekään olla mukana kasvattamassa noin väärin lasta kuin mies nyt kohtelee omaansa.
ja sitten muutto kun mies ei ole valmis muuttumaan.
Onko lapsella mitään diagnoosia?
Olen itse autistisen lapsen äiti, ja tuo käytös kuulostaa tutulta. Siihen voi kuitenkin puuttua ja sopia pelisäännöt. Mutta siihen tarvitaan apua ammattilaisilta. Me saatiin suurin apu autismia ymmärtävältä toimintaterapeutilta.
Omalla lapsella syöminen oli nuorempana niin suuri haaste, että paino oli merkittävän alipainon puolella pitkälle teini-ikään asti, vaikka ruokavalio suunniteltiin lääkärin ja ravintoterapeutin kanssa, ja se myös tarkistettiin useamman kerran.
Ensi kerralla kun miehen muksu tulee yöksi, niin sanot ettet osaa nukkua muualla kuin omassa sängyssäsi. Menet nukkumaan tai lukemaan kirjaa ajoissa sänkyysi ja katsot mitä siitä seuraa.
Tee sitten omat päätelmäsi, onko suhteellanne mitään mahdollisuutta jatkoon.
Lapsi voi mennä kotiin nukkumaan äitinsä viereen. Ehkä häneltä täytyy vain bossin asema perheessänne ottaa pois. Mieluummin nyt kuin teininä.
Pikku narsistinalku pitää saada ruotuun ja muiden tavoille opetettua. Muuten ei hommasta tule mitään. Ja se on lapsen isän tehtävä ja hyväksyttävä, ei ap:n.
Muussa tapauksessa kannattaa asua erillään, niin ikävää kuin se onkin.
Itsellä vastaavasta kokemusta, muutaman vuoden vääntämisen jälkeen ero tuli. Ja kuulemma pikkunarsku pyörittää nyt uutta vaimoketta ja koko uusioperhettä.
Vierailija kirjoitti:
Selvää kai on, että pojan käytös kertoo överiksi menneestä huomionhakuisuudesta. Viimeisien kuukausien aikana media on ollut täynnä juttuja mielenterveysongelmista kärsivistä lapsista ja hirveistä teoista, mitä ovat tehneet. Jonot hoitolaitoksiin pitkät. Herättäiskö tällaisen ohjelman katseleminen ap: n miehen, koska ratkaisun avaimet ovat hänellä, ei ap: llä. Tämä kai on ilmeistä. Ilman ammattiapua tilanne ei selviä. Aloittajan pitää ottaa asia vakavasti pöydälle miehen kanssa. Mitään salassa tehtyjä lasuja ei kannata edes ajatella, se tulee rikkomaan perheen lopullisesti.
Lapsen isällä vastuu.
Tohtori Zivago
Ei sitä (isää ja Ap:n miesystävää) mikään herätä. Se on pölö.
Kun se isä on tuota pentua joskus tuikannut alulle niin sillä on stondis siinä juuri kriittisellä hetkellä sen verran valahtanut, että venttiilli on ihan juuri täpärimmässä tilanteessa falskannut traagisesti niin että sieltä toiselta puolelta on päässyt lirahtamaan mällin sekaan puolet virtsaa ja nyt se lopputulos riehuu Ap:n kodissa.
Ja tuo pentu itse on paha. Ap:n kannattaa vain lopettaa suhde ja etsiä uusi miesystävä jolla ei ainakaan ole tuollaista paskiaispentua.
Toivotaan nyt kuitenkin, että kun tuo paha pentu siitä vähän kasvaa, se hakeutuu nistiporukoihin ja vetää jotkut sekaöverit jo ennen täysi-ikäistymistään, niin että yhteiskunta ja moni yksilöihminen varjeltuu paljolta pahalta.
Ikävää ettei Suomessa ole käytössä sähkötuolia tuollaisia tapauksia varten. Se on ainoa terapiamuoto jota tuollaisiin tapauksiin voitaisiin menestyksekkäästi soveltaa.
Lapsi käyttää valtaansa ja vie koko porukkaa kuin litran mittaa. Säälittävää, ettei aikuinen ihminen saa sekoilevaa kakaraa kuriin.
Tuntuu pahalta AP:n omien lasten puolesta. Kuinka kauan heidän mielenterveytensä kestää tilannetta. Jos heillä hyvä olla oman isänsä luona niin tuskin vanhempana käyvät viikonloppuisin äitinsä luona. Siis mies nauraa kun hänen lapsensa lyö toista lasta, joka itkee. AP:nä keskustelisin miehen kanssa vakavasti ja kertoisin lähteväni, jos tilanne ei muutu ja sit lähtisin, jos kaikki pysyy ennallaan.
Yritä käyttäytyä aikuismaisesti, niin yhteiselollanne on mahdollisuus olla edes siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Miten naapurusto on reagoinut teidän ongelmaan? Sitä vain, että jos käytös ei jää ainoastaan kodin sisälle, voisikohan ratkaisu olla nimetön lasu🤔
Tuo, että toivot lapsen rauhoittavan iän myötä on vain toiveajattelua, koska teini-iässä ongelmat vain paisuvat. On parempi, että huostaanotwtaan laitokseen
Huostaan otetaan? Vielä parempi kun kurittomalle muksulle kerrotaan säännöt ja edellytetään niiden noudattamista. Perseilystä rangaistus.
Olet valinnut miehen ja samalla lapsen, joten sinun on järkevintä rakastaa heitä parhaasi mukaan. Älä ota heidän suhdettaan uhkana äläkä mieti sen kontrollointia pakkokeinoin. Vaikka epätäydellisyyttä olisi vaikea sietää, muutos tulee vain ja ainoastaan hyvällä.
Jos ryhdyt lapselliseksi, ilkeäksi ja kostonhimoiseksi, tuhoat varmuudella perhe-elämänne. SINÄ, aikuisena.
Otsikko voisi myös hyvin olla: En voi sietää puolisoani, hemmoteltua lasta
Miks heti haetaan jotain adhd nepsy diagnooseja ku ne ei auta mitään kun selkeesti ongelma on KASVATUS, tai oikeestaan sen puute. Sulla on oikeus ojentaa penikkaa kotonas äläkä anna kakaran hyppiä silmille! Ukko on tyypillinen vellipers isä. Alat vaan kunnolla komentaa penikkaa ku hyppii silmille, ukko saa naukua mitä naukuu. Jos ei avaa silmiä niin muuta ihmeessä pois