En voi sietää puolisoni hemmoteltua lasta
Mitä pitäisi tehdä? Rakastan miestäni valtavasti ja tahdon viettää loppuelämäni hänen kanssaan, en vaan voi sille mitään etten kestä hänen vapaasti kasvatettuaan hemmoteltua lasta.
Olemme olleet uusperhe 3vuotta, minulla on 2 lasta ja miehelläni 1. Kaikki ovat kouluikäisiä. Lapseni ovat meillä 3vkl/kk mutta puolisoni lapsi käy meillä epäsäännöllisesti, viettää kuitenkin valtaosan ajasta meillä vaikka puolisoni on etävanhempi.
Se miksi suutun pienen ihmisen käytöksestä sekä myös mieheni kyvyttömyydestä puuttua asiaan on se kun meillä on arki ihan sekaisin kun lapsi on meillä, meidän täytyy tehdä kaikki hänen tahdon mukaan. Lapselle on laitettu tänne mukava sänky ja huone kauniisti missä voisi nukkua lasteni kanssa mutta minut häädetään pois aina sängystäni kun haluaa nukkua aina isänsä vieressä, kyseessä on kuitenkin jo 8v lapsi. Lisäksi hän määrää mitä syö ja isä tottelee, monesti tilaa lapselle ruokaa tai ostaa kaupasta herkkuja kun minin tekemä ruoka ei maistu ja äitikin aina ostaa roskaruokaa kun eihän lapsen tarvitse sellaista ruokaa syödä mistä ei tykkää. Hän pelaa päivät pitkät ollessaan meillä ja katsoo väkivaltaisia videoita, iltaisin lapsi käyttäytyy levottomasti tämän vuoksi mutta isä ei puutu siihenkään. Syö aina olohuoneessa, astiat ja roskat jätetään tasan siihen mihin haluaa. Vaatteet mytätään ja heitetään joka paikkaan. Hän haistattelee ja haukkuu meitä molempia. Hänellä ei ole ikäisiään kavereita vaan hengailee kaiken vapaajan isänsä kanssa koska tämä tekee niinkuin haluaa. Lasteni ollessa täällä määräilee ja haukkuu myös minun lapsiani, jos he eivät tottelee tai lapsi on tylsistynyt saattaa Hän tukistaa tai lyödä lapsiani, jos komennan nauraaa vain ja haukkuu eikä mies edelleenkään puutu tähän. Vanhemmat palvovat lasta, heidän mielestään Hän on täydellinen ja parempi kuin muut. Itse olen vahvasti sitä mieltä että voiko 8v olla jokin mielenterveyshäiriö eihän tuo voi olla normaalia käytöstä? Hän ei tunne yhtään empatiaa muita kohtaan vaan kaikki pyörii hänen ympärillään. Saa aina mitä haluaa ja mies on taloudellisesti vaikeuksissakin tämän takia kun ostaa kaiken mitä lapsi päähänsä saa, itse olen sanonut etten ala moista rahoittamaan. Lapsi ei myöskään koskaan kiitä vaan aina pitää olla lisää tai kuuluu Ai tämmöstä vaan. Hän on todella ilkeä lapsiani ja meitä kohtaan enkä siedä sitä. Minulla ei ole omassa kodissani tilaa sillä lapsi valtaa koko talon ollessaan täällä. Joskus on tehnyt tahallaan niinkin että kun olen makuuhuoneeseen mennyt päiväunille on tulkut komentamaan että pois siitä se on minun ja isän sänky. Jaksaa myös toitottaa että tämä on hänen ja isän koti ja kaikki tavarat on heidän vaikka omistan puolet. Eikä minun mielestä 8v tarvitse enää 24/7 aikuista viihdyttämään ja keksimään tekemistä, silloinkin kun katsoo videoita tai pelaa siinä täytyisi jonkun olla kokoajan vieressä seuraaamassa ja kehumassa. Eihän tämä lapsen vika ole vaan täysin vanhempien kun eivät kasvata lasta rakkaudella ja rajoilla. Mitä minä voin tehdä? Mies ei kuuntele tai suuttuu jos otan puheeksi että lapsen tulevaisuus on pilalla jos tilannetta ei korjaa nyt. Muutanko pois vaikka rakastan miestäni vai toivonko että lapsi muuttuu iän myötä/ tai muuttaa pois? (Ellei se vielä 20v tahdo nukkua joka yö isänsä vieressä)
Kommentit (101)
Taitaa aloitus olla POIKALAPSIHULLUN tekemä. Kun on noin vihamielinen asenne.
POIKALAPSIHULLU on kansakunnan mädättäjä.
Puhu miehellesi ensin. Muuttakaa erilleen. Jatkakaa seurustelua eri osoitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Yritä käyttäytyä aikuismaisesti, niin yhteiselollanne on mahdollisuus olla edes siedettävä.
Aikuisuus vaatii totuuden kohtaamista. Lasta on helppo syyttää ja ottaa hänet kilveksi ja mennä sen taakse piiloon. Totuus romahduttaa aloittajan parisuhteen ja sitähän hän ei halua.
Hyi hlvetti mikä tilanne. Minä lähtisin. Voittehan tapailla miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks heti haetaan jotain adhd nepsy diagnooseja ku ne ei auta mitään kun selkeesti ongelma on KASVATUS, tai oikeestaan sen puute. Sulla on oikeus ojentaa penikkaa kotonas äläkä anna kakaran hyppiä silmille! Ukko on tyypillinen vellipers isä. Alat vaan kunnolla komentaa penikkaa ku hyppii silmille, ukko saa naukua mitä naukuu. Jos ei avaa silmiä niin muuta ihmeessä pois
Ei muuta pois, koska haluaa taloudellisesti hyötyä miehestä.
Mitä hän nyt muka hyötyisi kun kaikki menee sekopää kakaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks heti haetaan jotain adhd nepsy diagnooseja ku ne ei auta mitään kun selkeesti ongelma on KASVATUS, tai oikeestaan sen puute. Sulla on oikeus ojentaa penikkaa kotonas äläkä anna kakaran hyppiä silmille! Ukko on tyypillinen vellipers isä. Alat vaan kunnolla komentaa penikkaa ku hyppii silmille, ukko saa naukua mitä naukuu. Jos ei avaa silmiä niin muuta ihmeessä pois
Ei muuta pois, koska haluaa taloudellisesti hyötyä miehestä.
Joo, nämähän on niitä kuuluisia lompakkoloisia.
Vierailija kirjoitti:
Muuta omaan asuntoon. Voittehan seurustella miehesi kanssa asumatta yhdessä.
Niin esim. puhelimen välityksellä.
Vähemmästäkin sitä menee pieni lapsi sekaisin tunne-elämältään ,kun isä onkin ottanut itselleen uuden vieraan perheen.
Miettikää omalle kohdalle. Kaikki sympatiani on tätä pientä poikaa kohtaan.Voi kulta parkaa.
Heti otsikosta ilmeni että on naisen kirjoittama. Ilmeisesti itse hemmoteltu kakarana.
Jos rakastaa valtavasti on kyettävä aiheesta keskustelemaan , jos se ei auta muutatte pois
Vierailija kirjoitti:
Oma syysi, kun et ole pitänyt ydinperhettä, mikä on paras lapselle. Sinun itsekkyytesi ja keskenkasvuisuutesi vuoksi kaikki kärsivät. Sinä olet syyllinen.
Eikä ole. Ap ei ole kasvattanut huonosti käyttäytyvää väkivaltaista kakaraa.
Vierailija kirjoitti:
Selvää kai on, että pojan käytös kertoo överiksi menneestä huomionhakuisuudesta. Viimeisien kuukausien aikana media on ollut täynnä juttuja mielenterveysongelmista kärsivistä lapsista ja hirveistä teoista, mitä ovat tehneet. Jonot hoitolaitoksiin pitkät. Herättäiskö tällaisen ohjelman katseleminen ap: n miehen, koska ratkaisun avaimet ovat hänellä, ei ap: llä. Tämä kai on ilmeistä. Ilman ammattiapua tilanne ei selviä. Aloittajan pitää ottaa asia vakavasti pöydälle miehen kanssa. Mitään salassa tehtyjä lasuja ei kannata edes ajatella, se tulee rikkomaan perheen lopullisesti.
Lapsen isällä vastuu.
Näissä vaan tuppaa olemaan niin, että se isä tai kuka lapsen onkaan kasvattanut, raivostuu kun hänen vanhemmuuttaan kritisoidaan. Mies ottaa ylpeyksissään varmaan mieluummin eron kuin lähtee vaikka perheneuvolaan.
Niin miten se on ap muutitko miehen asuntoon, jossa hänen mukulansa oli aiemmin asunut ydinperheessään? Mukula on oppinut siinä perheessä nuo tavat. Suvun mustalammas penskana on sitä lopun ikää. Muutosta ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olet valinnut miehen ja samalla lapsen, joten sinun on järkevintä rakastaa heitä parhaasi mukaan. Älä ota heidän suhdettaan uhkana äläkä mieti sen kontrollointia pakkokeinoin. Vaikka epätäydellisyyttä olisi vaikea sietää, muutos tulee vain ja ainoastaan hyvällä.
Ap:n omat lapset varmaan voi tosi hyvin tollasessa ympäristössä, missä joku pikkupiru määrää kaikesta.
Vanhempien ero saa pienet lapset sekaisin.Se on ikävä totuus.
Eli teinimäiset vanhemmat syyllisiä, kun eivät osaa elää ihmisiksi keskenään enää sen jälkeen kun on lapsia siitetty.
Jättäisitte ne lapset tekemättä, kun olette vielä itsekin niin lapsellisen itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja pelkään tosiaan miten tilanne vaikuttaa omiin lapsiini. He ovat jo huomanneet että perheessä ei yhteen ihmiseen mitkään lait tai säännöt päde ja kokevat katkeruutta tästä. Vaikka eivät haluaisi mennä ulos leikkimään kyseisen lapsen kanssa puolisoni käskee vain siksi että hänen lapsi haluaa että hänen kanssaan leikitään. Mietin että miten sellaisella lapsella voi olla kavereita tao hyvät kaveritaidot jos empatia ja rakentava vuorovaikutus puuttuu?
AP
Miksi sä huolit kumppaniksesi miehen, joka kasvattaa lastansa noin? Sä sanot inhoavasi lasta mutta samaan syssyyn sanot ettei käytös ole lapsen vika vaan vanhempien. Lakkaa syyttämästä ja halveksimasta siis lasta. Toisaalta et voi myöskään liiemmilti puuttua puolisosi ja hänen exänsä kasvatukseen joten suhteenne ja lastenne kannalta ehkä parempi asua eri osoitteissa. Miehesi tytär myös hakee isältään huomiota, ihan luonnollista kun hänellä on rikkonainen perhe ja silloin kun isäänsä näkee, joutuu kilpailemaan ajasta ja huomiosta sinun ja lastesi kanssa.
Jos mies on niin ihana kuten kerrot ollessanne kahden kesken, niin ihan ensiksi luovu lastesi tapaamisista. Heillä on mitä ilmeisemmin parempi olla isänsä luona, kuin teidän luona häiriintyneen lapsen hakattavana. Nyt pois itsekkyys ja ajattele lastesi etua.
Jos tuo pikkupomo oppii ihmisten tavoille, voivat lapsesi vierailla kodissanne. Toki yksi vaihtoehto on, että lapsesi ja pikkupomo ovat eri aikaan teillä, mutta sitten teillä on vähemmän ihanaa lapsivapaata kahdenkeskistä aikaa.
Ajatteleppas, että ydinperheessä lapset ovat aina läsnä, joten äläpäs kiukuttele tämän vaihtoehdon edessä Ap.
Vierailija kirjoitti:
Heti otsikosta ilmeni että on naisen kirjoittama. Ilmeisesti itse hemmoteltu kakarana.
Otsikko voisi olla: En voi sietää itseäni, hemmoteltua lasta.
Varo, ettei se 8-vuotias ihminen ole aikuisempi kuin sinä... Kaikki negatiivisuus johtaa tähän, siitä voit olla varma.