Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku selittää että mikä siinä on niin vaikeaa syödä ilman että lihoo huomattavan ylipainoiseksi?

Vierailija
20.04.2024 |

En halua haukkua ylipainoisia vaan kuulla syitä miksi normaali syöminen ei onnistu.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa näiden terveydenhuoltomenot 🤷 

Joku maksaa sinunkin terveydenhuoltomenosi. Vaikket olisi ylipainoinen, johonkin sinäkin sairastut.

Kyllä ja lopulta kuolee kuten kaikki. Sitä ennen useimmat sairastaa, toivottavasti häneltä evätään hoito.

Vierailija
22/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltomenot? Olen käynyt julkisessa terveydenhuollossa viimeksi 2009 eikä se liittynyt millään tavalla ylipainoon vaan oli synnytyksen jälkitarkastus. 

Työnantajan piikkiin kävin työterveystarkastuksessa yksityisellä kaksi vuotta sitten. Otettiin labrat ja kaikki arvot oli hyvät. Ikää yli 40v.

Mies on yli 50v, lääkkeetön. Vasta kävi työterveydessä ja labrassa. Sokerit, kolesterolit, maksa-arvot priimaa.

Ylipainoa meillä on reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos läskeiltä puuttuu henkinen selkäranka. Ovat turhasta vinkuvia uhriutujia jotka eivät osaa edes syödä kohtuudella. 

Onko sulla halua testata henkistä selkärankaasi valitsemaani lääkitystä vastaan vai huuteletko puskista?

Vierailija
24/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykenlääkkeillä on sellainen maine, että lisäävät ruokahalua. Varsinkin masennuslääkkeitä sanotaan, että paino saattaa nousta joten kysymys kuuluu; onko kyseessä yleinen sivuvaikutus vai ihan tarkoituksellista, koska masennuksesta sanotaan, että saattaa menettää ruokahalunsa🤔

Vierailija
25/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykenlääkkeillä on sellainen maine, että lisäävät ruokahalua. Varsinkin masennuslääkkeitä sanotaan, että paino saattaa nousta joten kysymys kuuluu; onko kyseessä yleinen sivuvaikutus vai ihan tarkoituksellista, koska masennuksesta sanotaan, että saattaa menettää ruokahalunsa🤔

Sekoitetaan koktailiin vielä tyreostaatteja ja beetasalpaajia.

Haluaako joku huutelija testata?

Vierailija
26/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa et osan on pakko johtua geeneistä ja osa ihan elintavoista. Tämä pohjautuen omaan nelihenkiseen perheeseen. Minä ja vanhempi lapsi ihan normipainoisia, isä ylipainoinen ja nuoremmalla lapsella selvästi taipumusta ylipainoisuuteen. Vielä nuorempi lapsi normimitoissa, mutta huomaan kropasta heti, jos hän ei ole vähään aikaan liikkunut. Tiedän tasan tarkkaan mitä syömme, normi kotona tehtyä ruokaa. Eli kaikkea ei voi laittaa osaamattomuuden/ liikkumattomuuden/ herkkujen piikkiin tms. Kyllä geeneillä on pakko olla oma osansa. Mutta se, että sen tunnistaa ajoissa... niin siinä vasta hyvä kysymys. Että myönnän suoraan vahtivani nuoremman liikkumista/liikkumattomuutta ja herkkujen määrää vähän enemmän kuin isomman. Mutta ihan normisti nuorempikin saa herkutella. Ja vielä tuohon vanhempien painoeroihin... ihan samalla tavalla molemmat vanhemmat mättää herkkuja ja alkoholia nassuun ja se ylipainoinen kyllä meillä liikkuu enemmän kuin minä.

Vierailija
27/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, että70- 80- luvulla oli vähän ylipainoisia. Mikä on muuttunut kun nyt on toisin?

Vierailija
28/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap saat tästä asiasta jota joku kokoajan kyselee ja tenttaa? Miten se vaikuttaa sun elämään ?

En ole kyllä yhtään ketjua nähnyt jossa keskusteltaisiin syistä miksi normaali syöminen ei onnistu. Kaikki ketjut joita olen nähnyt ovat olleet haukkumista ja uhriutumista.

Ei sellaista ketjua tulekaan jossa voisi asiallisesti keskustella. Ei kestänyt kauaa nytkään että alkoi haukkuminen ja yököttely. Miksi siis tätä samaa aihetta kyselet kun tiedät tuloksen.

Vierailija
29/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen voinut 20 vuotta sitten syödä mitä vaan, milloin vaan. 10 vuotta sitten aloin pikkuhiljaa lihoa. Nyt havahdun siihen tosiasiaan, että energian kulutus on pienempi. Eli heureka! Joudun syömään n.200-300 kcal vähemmän, jotta saan itseni niihin mittoihin, joissa olin 20v sitten.

ei ole ongelmaa enää! Jätin karkit ja suklaat pois. Pullat ym. jätin päiväkahvi nautinnoksi. 163/60

ikää 53 

Vierailija
30/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sekoitetaan koktailiin vielä tyreostaatteja ja beetasalpaajia.

Haluaako joku huutelija testata?"

Pakko kommentoida kilpirauhasvaivoista. Mulla on pitkä historia niistä. Mulla ollut muutamaan otteeseen liikatoiminta ja silloin ole aina LIHONNUT, vaikka p*ska lentänyt ihan urakalla, niin kuin liiketoiminnassa on tapana. Nykyään poistettu koko elin ja lääkityksellä loppuelämä, mutta lääkitys ei ollut ihan kohdillaan ja meni vajaatoiminnan puolelle ja LAIHDUIN. Eli mun kroppa ja mieli toimi ihan päinvastoin kuin oppikirjassa. Ihan omia yksilöitä ollaan kaikki, ei voi niputtaa.

Vierailija
31/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppoa. Ei mieti mitä syö ja kuinka paljon. Ei harrasta liikuntaa.

Ei todellakaan ole helppoa. Syön niin paljon ja epäterveellisesti kuin suinkin jaksan, mutta luuviuluna puhutellaan aina vain. En urheile.

m44

Vierailija
32/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se gramman painoinen mielialalääke lihottaa kymmeniä kiloja.

pitäisi jakaa afrikkaan niitä.

Minne sinne?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/most-obese-countries

Vierailija
33/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa näiden terveydenhuoltomenot 🤷 

Sä nyt et maksa edes omiasi 🙄

Vierailija
34/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppoa. Ei mieti mitä syö ja kuinka paljon. Ei harrasta liikuntaa.

Ei todellakaan ole helppoa. Syön niin paljon ja epäterveellisesti kuin suinkin jaksan, mutta luuviuluna puhutellaan aina vain. En urheile.

m44

Mä lihosin helposti.

Vierailija
35/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 20kg ylipainoinen. Liikun, en syö ruokaa paljon, ja viimeksi käynyt lääkärissä kolme vuotta sitten. Koronankin sairastin kuumeettomana ja lähes oireettomana.

Ongelma on yksinäisyys ja olen persu karkeille. Eli kun ahdistaa ja tuntuu yksinäiseltä turvaudun karkkipussiin.

Siinäpä se selitys. Alkoholia en käytä, enkä syö mielialalääkkeitä. Ahdistus on iso osa elämääni.

100 g irtokarkkia sisältää 350 kilokaloria. Sehän ei ole vielä paljon mitään, kun keskimääräisen ihmisen lepokulutus on jo jotain 2000-2500 kcal.

Olen aina ihmetellyt, että miten porukka saa ahdettua itseensä luokkaa 3000 kcal päivässä, jotta voisi lihoa? Sehän on aivan valtava ruokamäärä!

Vierailija
36/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut erottaa normaalipainoisista tavallista parempi ruokahalu. Voisin syödä tunnin välein!

Onneksi en ole sexiriippuvainen ;)

Vierailija
37/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa antaisi jokaisen painon olla rauhassa, koska ei voi kuitenknaan tietää mitä painon nousun takana on. Samoin rauha siinäkin mielessä, että silloin kun on pyrkimys muuttaa elämäntapojaan ei yritettäisi sabotoida ja houkutella lipeämäään suunnitelmista. 

Toisinaan toivoisi, että jokainen joka ilkkuu ylipainosta kokisi itsekin jonkain päivän saman. Silloin suu saattaisi pysyä huomattavasti supummassa seuraavan kerran, kun tekee mieli kommentoida painoa tai kertoa, kuinka helppoa on pysyä hoikkana.

Oma keho - oma päätäntävalta. 

Vierailija
38/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kansasta ei edes tiedä mitä ruoka on, luulevat kaiken maailman karkkipäivämättöä ruoaksi.

Vierailija
39/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 20kg ylipainoinen. Liikun, en syö ruokaa paljon, ja viimeksi käynyt lääkärissä kolme vuotta sitten. Koronankin sairastin kuumeettomana ja lähes oireettomana.

Ongelma on yksinäisyys ja olen persu karkeille. Eli kun ahdistaa ja tuntuu yksinäiseltä turvaudun karkkipussiin.

Siinäpä se selitys. Alkoholia en käytä, enkä syö mielialalääkkeitä. Ahdistus on iso osa elämääni.

"Olen persu karkeille"

Mitä hän tarkoitti tällä?

Vierailija
40/115 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen persu karkeille"

Mitä hän tarkoitti tällä?

Varmaankin, että perso karkeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän