Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala ihminen työyhteisössä, miten suhtautua?

Vierailija
20.04.2024 |

-Hän kokee, että hänellä on eritysoikeuksia esimerkiksi lomien ja työtehtävien suhteen

-Hän huomauttelee toisten tekemistä virheistä

-Hän vaatii että muut tekevät työt samalla tavalla kuin hän, vaikka tapoja olisi useita (ei ole työnjohtoasemassa)

-Hän korostaa itselleen tulleita positiivisia palautteita

-Hän ei siedä yhtään sitä, että asiat eivät mene hänen mielensä mukaan, vaan tällöin raivostuu ja kiukuttelee kuin lapsi

-Esimiehen puhuttelu auttaa hetkeksi, mutta käytös palautuu aina ennalleen

Miten tämmöisen kanssa voi tehdä töitä? On lähin ja ainut samaa työtä tekevä kollega

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, ettet pääse eroon mitenkään.

Mihin tuollainen nyt muuttuisi?

Vierailija
2/89 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa kokeilla välttelyä.

Jos se ei ole mahdollista, niin asia on hoidettava päinvastoin eli avoimuudella. Tämä kannattaa tietenkin hoitaa esimiehen kautta, eikä alkaa itse suoraan kommunikoimaan tuollaisen kanssa. Esimiehelle perustelet, miten hän häiritsee sinun työntekoasi, ei anna työrauhaa, jne. Jos esimies on tossukka, niin tilanne ei parane. Mutta jos esimies haluaa pitää sinut tyytyväisenä, niin voit esittää esimiehelle toiveitakin, miten haluat asiaan puututtavan tiukasti ja hyvin selkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olet itse? 

Vierailija
4/89 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen olet itse? 

Olen ihan normaali työntekijä. Tulen toimeen normaalien ihmisten kanssa, mutta tuo kyseinen kollega on kaukana tavallisesta. Työelämää mulla takana 25 vuotta, joten kaikenlaisia ihmisiä olen nähnyt. Tämä kollega on jotan ihan kummallista, johon ei normaalit käyttäytymissäännöt eikä puhe tehoa

-ap

Vierailija
5/89 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tapaus löytyy lähes jokaisesta työyhteisöstä. Esimiehet eivät yleensä puutu siihen mitenkään, koska tuollaiset työntekijät onnistuvat usein puhumaan kaiken parhain päin esimiehelle.

Vierailija
6/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ihan tuleva viikko tämän työkaverin takia. Viikonloppu meni taas ajatellessa viime viikon yhteenottoja (joissa pomo oli myös mukana, joten on tietoinen tilanteesta). En haluaisi vaihtaa työpaikkaakaan, mutta en tiedä onko muuta vaihtoehtoa

ap

Vierailija
7/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kontrolloivalta kuulostat itsekin. Jospa kaikki vika ei olisikaan siinä toisessa. 

Vierailija
8/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa. Mulla oli tuollainen samanlainen kollega eikä häntä saatu koskaan kuriin ja myöhemmin sai jopa ylennyksen, joten nykyään pystyy määräilemään muita vielä paremmin. Itse en jaksanut sitä, että hän oli koko ajan mun niskassa ja mitätöimässä.

Vierailija
9/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan autisti kun on niin joustamaton 

Vierailija
10/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään. Toki voisit haukkua hänet päin naamaa mutta siitä luultavasti joudut puhutteluun. Eli sekään ei auta.

Vierailija
11/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö työparina töitä vai miksi noi lähekkäin olette, että pitäisi tehdä hänen pillinsä mukaan asiat? 

Vierailija
12/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kontrolloivalta kuulostat itsekin. Jospa kaikki vika ei olisikaan siinä toisessa. 

Jos ihminen toisensa jälkeen on lähtenyt paikaltani tämän työntekijän takia niin näkisin että vika on kylläkin enemmän hänessä. Jos viakseni katsotaan se, että en alistu tämän henkilön alistamiseen niin sitten mussakin on vikaa, mutta onko sinusta ok, että yksi henkilö saa terrorisoida koko tiimiä?

ap

Vierailija
13/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ärsyttävä tyyppi. 

Vierailija
14/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itsekin hankalaksi häntä kohtaan. Mieti, miten voisit tehdä sen niin, ettei työ tai muut työntekijät siitä kärsi.

Huijaa häntä luulemaan, että toimit niin kuin hän haluaa. Kun hän käskee sinun tehdä työt hänen tavallaan, myötäile: "Joo, kyllä, näin on", mutta tee sitten kuitenkin omalla tavallasi.

Onko työpaikan vaihtaminen sinulle vaihtoehto, tai firman sisällä toiseen yksikköön siirtyminen?

Vierailija
15/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset on patologisia tapauksia. Eivät todellakaan näe omassa toiminnassaan vikaa, eivätkä tule muuttumaan. Pahenee vain, jos saavat esimieheltä vähänkään siimaa.

Vierailija
16/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö työparina töitä vai miksi noi lähekkäin olette, että pitäisi tehdä hänen pillinsä mukaan asiat? 

Tehdään osittain työparina eli esim. tuurauksiin vaihtoehtoina on vain hän. Onneksi jos ollaan molemmat töissä niin saan tehdä ihan itsenäisesti, mutta tuurauksia on valitettavan paljon. Kaikki kehittäminen pitäisi tehdä hänen kanssaan yhdessä eli käytännössä sitä ei tehdä, koska ei ole mahdollista. 

ap

Vierailija
17/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töissä olekaan tarkoitus olla kivaa tai kaveerata. Keskity vaan siihen, että saat omat työsi tehtyä, siitähän sulle maksetaan. 

Vierailija
18/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että raivo ja huuto auttaa häntä vastaan. Otat asian liian rauhallisesti ja ammattimaisesti. m38

Vierailija
19/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että raivo ja huuto auttaa häntä vastaan. Otat asian liian rauhallisesti ja ammattimaisesti. m38

Mä ajattelen, että raivo ja huuto ei kuulu työelämään

ap

Vierailija
20/89 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hän kokee, että hänellä on eritysoikeuksia esimerkiksi lomien ja työtehtävien suhteen NO TOKKAKAI, ja niin koette te muutkin. Osalla teistä jopa on sellaisia. Deal with it, se on työnjohdon asia päättää nåistä, ei teidän.

-Hän huomauttelee toisten tekemistä virheistä NI NIINHÄN SÄKIN TÄSSÄ PARIKA TEET

-Hän vaatii että muut tekevät työt samalla tavalla kuin hän, vaikka tapoja olisi useita (ei ole työnjohtoasemassa) OOTKO tullut ajatelleeksi, että vaikka tapoja on useita, jotkut niistä ehkä olisivat muita parempia?

-Hän korostaa itselleen tulleita positiivisia palautteita NIIN PITÄÄKIN! Tehkää te muut samoin!

-Hän ei siedä yhtään sitä, että asiat eivät mene hänen mielensä mukaan, vaan tällöin raivostuu ja kiukuttelee kuin lapsi TÄMÄ ON OIKEASTI ONGELMA, mutta ihan samaan sinäkin näytät syyllistyvän.

-Esimiehen puhuttelu auttaa hetkeksi, mutta käytös palautuu aina ennalleen ESIMIEHEN ONGELMA. Muttei selvästi kovin iso, kun ei ole annettu oikeita varoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän