Asioita joita ihmettelen köyhien ruokakorissa
Seuraavaia asioita hasstattelemani henkilöt ostavat vähintään kerran viikossa ja saan heidän luvallaan julkaista nämä täällä:
Purkkihernekeitto
Säilykekala (esim tonnikala ja sardiini)
Valmisperunamuussi
Vaalealeipä/vehnäleipä
Kotimainen kurkku
Avokadot
Ulkomaiset tuonti hedelmät
Sipsipussi
Karkkipussi
Limpparit
Vessapapperi
Shampoo ja hoitoaine
Juusto/vegejuusto
Kauramaito
Härkis-/kauramuru
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä ja ostan listaamistasi asioista vain leipää, kurkkua, vessapaperia, shampoota, juustoa.
Hernarin teen itse herneistä, muusin perunoista, kalalle olen allerginen, avokadot ihan turhakkeita, ulkomaisia hedelmiä en osta ikinä, sipsit/karkit/limut on kuolintarvikkeita, hoitoainetta en käytä, vege-erityiset tuotteet on kallita ja epäterveellisiä.
Muuten olet oikeassa, mutta avokaadot ei todellakaan ole turhakkeita.
Avokaado, haista nyt paska. Se on avokado.
Tuontihedelmät? Ehkä tulevaisuudessa Suomessakin kasvaa appelsiineja ja banaaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä ja ostan listaamistasi asioista vain leipää, kurkkua, vessapaperia, shampoota, juustoa.
Hernarin teen itse herneistä, muusin perunoista, kalalle olen allerginen, avokadot ihan turhakkeita, ulkomaisia hedelmiä en osta ikinä, sipsit/karkit/limut on kuolintarvikkeita, hoitoainetta en käytä, vege-erityiset tuotteet on kallita ja epäterveellisiä.
On ne. Epäeettisiä ja epäekologisia. Hirveä vesijalanjälki ja kasvatetaan huumerikollisten toimesta maissa, joissa ihmiset kärsivät veden puutteesta. Ja kun ne vihdoin tänne pohjolaan saadaan, niin valtaosa päättyy kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, että apn kaltainen vajaamielinenääliö saa kirjoitella palstalle, eikö tuommoisilta pitäisi ottaa laitteet pois. Mieluummin henkikin, turhaa saastaa ihmiskunnan kiusana on ap.
Samaa mieltä, apn kaltaisilta va ja keilta pitäisi jo synnytyslaitoksella kiertää niskat nurin.
Tälle mahottoman iso peukku.
Ap. Et ole haastatellut ketään. Haluat muka viisaana aukoa päätäsi. Veetäkö kurkit ihmisten ostoksia se on ihan pimeetä. 👿
Vierailija kirjoitti:
Tuontihedelmät? Ehkä tulevaisuudessa Suomessakin kasvaa appelsiineja ja banaaneita.
Mihin niitä täällä tarvitaan? Meillä kasvaa omenoita, päärynöitä, kirsikoita, luumuja, kriikunoita, tyrniä. On metsä- ja puutarhamarjat. Siinä on riittävästi vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toiselta puolen maapalloa tänne rahdatut hedelmät ja "superfoodit" ovat turhakkeita. Samoin ovat mielestäni kotimaiset tomaatit ja kurkut talviaikaan.
Kyllä minäkin kovasti ihmettelin, kun köyhä ostaa vessapaperia...
Provohan tuo aloitus oli. Vessapapperi...
AP:n mielestä köyhät ei saa käyttää vessapaperia, vaan pitäisi pyyhkiä hihaansa, kuten AP itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadon viljely vie valtavasti vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelet, että ihmiset tarvii shampoota köyhinäkin?
Minä ihmettelen lähinnä sitä että miksi sitä pitää ap:n mukaan ostaa viikoittain, jopa useammankin kerran?
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, että apn kaltainen vajaamielinenääliö saa kirjoitella palstalle, eikö tuommoisilta pitäisi ottaa laitteet pois. Mieluummin henkikin, turhaa saastaa ihmiskunnan kiusana on ap.
Odotapa tovi, kun hän tekee aloituksen vuokrasta, joka on xxx euroa eikä ole rahaa eikä töitä eikä koulutusta ja liian iso asunto ja sähkötkin pitäisi maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadon viljely vie valtavasti vettä.
Niin. Suomessahan on niin ihmeellinen ilmasto että kaikki kasvaa ja kukoistaa täysin ilman vettä....
Mites ap olet hoitanut haastateltavien vastausten anonymiteetin ja miten säilytät vastauksia tietoturvallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö noita siis kalliina ostoksina vai mistä on kysymys? Miten köyhä on tässä määritelty? Ei ole kalliita lihoja, kaloja susheja ja juustoja. Tosiaan kahveja ja leivoksia jne.
Hankalaa tosiaan sanoa ihmetteleekö ap listaamiaan asioita vai niiden kalliimpien ostosten puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelet, että ihmiset tarvii shampoota köyhinäkin?
Ja vessapaperia. Kun oikeen on köyhä ei voi syödäkkään ja siitä seurausta on ettei tarvitse ulostaakkaan. Voimme päätellä että vessapaperi on täysi turhake. Köyhälle....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin kovasti ihmettelin, kun köyhä ostaa vessapaperia...
Provohan tuo aloitus oli. Vessapapperi...
Vessapaperi on täysin turhaa ja epähygienistä, jokaisesta suomalaisesta asunnosta löytyy bidee suihku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siinä on niitä suositeltuja hyviä rasvoja.
Mun ostoskorissa ei näe näitä:
Sipsipussi, karkkipussi, limpparit, vegejuusto, kauramaito ja härkis-/kauramuru.