Asioita joita ihmettelen köyhien ruokakorissa
Seuraavaia asioita hasstattelemani henkilöt ostavat vähintään kerran viikossa ja saan heidän luvallaan julkaista nämä täällä:
Purkkihernekeitto
Säilykekala (esim tonnikala ja sardiini)
Valmisperunamuussi
Vaalealeipä/vehnäleipä
Kotimainen kurkku
Avokadot
Ulkomaiset tuonti hedelmät
Sipsipussi
Karkkipussi
Limpparit
Vessapapperi
Shampoo ja hoitoaine
Juusto/vegejuusto
Kauramaito
Härkis-/kauramuru
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tähän että aluksi odotin monen korista löytyvän myös kahvia, mutta kun haastattelin ihmisiä, monet kertoivat lopettameen kahvin juomisen säästääkseen rahaa.
Sinä ketään ole haastatellut. Omasta päästä keksit tämänkin aloituksen.
Niin mitä sinä nyt noista ihmettelet? Mitä olisi pitänyt olla?
Olet siis rikkonut yksityisyydensuojaa kyselemällä random ihmisiltä yksityisasioita. Se mihin joku käyttää rahansa ja mitä ostaa kaupasta ei kuulu kenellekään eikö sitä sovi kysyä. Kaltaisesi kuuluisi vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis rikkonut yksityisyydensuojaa kyselemällä random ihmisiltä yksityisasioita. Se mihin joku käyttää rahansa ja mitä ostaa kaupasta ei kuulu kenellekään eikö sitä sovi kysyä. Kaltaisesi kuuluisi vankilaan.
Ei tässä mitään ole rikottu jos vastaukset on saatu vapaaehtoisesti ja kerrottu mitä tiodoilla tehdään.
Ei ap.
Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia.
Lääkityksiä nolla. Olen kerran vuodessa kipeenä.
Haluatko vielä ihmetellä?
Minäkin ihmettelisin. Missä on ne asiat joihin täälläkin on väitetty työttömien tuhlaavan rahojaan sillä nuo on vain ihan tavallisia perusasioita?
Ihmettelet, että ihmiset tarvii shampoota köyhinäkin?
Rohkaisen opettelemaan ne yhdyssanat. Tuontihedelmät ei tuonti hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia.
Mä ihmettelen miksi joku ei satsaisi ruokavalioonsa?! Ja haluaisi nauttia monipuolisesta innostavasta ruokavaliosta?
Mun korissa olisi
Leipää, suklaata, kurkkua, tomaatteja, banaania, viinirypäleitä, makaronia, ketsuppia, oltermannia, kananmunia, talouspaperia, wc-paperia, saippuaa esim.
Vierailija kirjoitti:
Mihin en törsää? Alkoholi, tupakka, sokeriherkut ja einekset lukuunottamatta satunnaista laiskuutta laittaa ruokaa jolloin ostan vaikka valmissalaatin!
Ihmettelen tupakkaa ja kaljaa köyhien valittajien ruokakoreissa.
Typerä suomen kieli. Hämmästyä ei taivu hämmästellä vaan kieliopillnen ilmaisu on ihmetellä. Mutta ajattelin että jos jotakuta kiinnostaa AP:n sanavalinta.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sinä nyt noista ihmettelet? Mitä olisi pitänyt olla?
Olisi pitänyt olla: Makaroonia, perunoita, porkkanoita, papuja ja linssejä, Xtran maapähkinöitä, valio hyvä arki suomalainen 1.25kg juustopaketti..
Olen köyhä ja ostan listaamistasi asioista vain leipää, kurkkua, vessapaperia, shampoota, juustoa.
Hernarin teen itse herneistä, muusin perunoista, kalalle olen allerginen, avokadot ihan turhakkeita, ulkomaisia hedelmiä en osta ikinä, sipsit/karkit/limut on kuolintarvikkeita, hoitoainetta en käytä, vege-erityiset tuotteet on kallita ja epäterveellisiä.
Pidätkö noita siis kalliina ostoksina vai mistä on kysymys? Miten köyhä on tässä määritelty? Ei ole kalliita lihoja, kaloja susheja ja juustoja. Tosiaan kahveja ja leivoksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä ja ostan listaamistasi asioista vain leipää, kurkkua, vessapaperia, shampoota, juustoa.
Hernarin teen itse herneistä, muusin perunoista, kalalle olen allerginen, avokadot ihan turhakkeita, ulkomaisia hedelmiä en osta ikinä, sipsit/karkit/limut on kuolintarvikkeita, hoitoainetta en käytä, vege-erityiset tuotteet on kallita ja epäterveellisiä.
Muuten olet oikeassa, mutta avokaadot ei todellakaan ole turhakkeita.
Lisään vielä tähän että aluksi odotin monen korista löytyvän myös kahvia, mutta kun haastattelin ihmisiä, monet kertoivat lopettameen kahvin juomisen säästääkseen rahaa.