Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optikkoliike "pakkomyy" monitehot, kokemuksia?

Vierailija
20.04.2024 |

Kävin uusimassa silmälasit ja sain monitehot, vaikka näen täydellisesti lähelle? Tähän asti ollut yksitehot, olen voimakkaasti likinäköinen mutta koskaan ei ole ollut ongelmia nähdä lähelle ilman laseja. Olen siis tähän asti ottanut lasit pois päästä esim. lukiessa, koska lasit päässä en näe niin tarkasti lähelle kuin paljain silmin.

No, nyt mulla on monitehot joilla en näe kunnilla lähelle enkö kauas, kaikki on kallellaan ja olo kuin olis ihan liikaa vahvuuksia. Menikö tämä nyt ihan oikein, itse en ymmärrä miksi tarviin monitehot kun ongelma lähelle näkemisessä on vain lasit päässä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikenlaisia helposti rikkoutuvia pintoja laseihini on lisätty vaikka olen tilannut ainoastaan kovapinnoitteen. Heijastamaton pinnoite on myös hankala pitää puhtaana.

Vierailija
22/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen lapanen pitää olla, että ostaa sellaiset lasit jotka ei itselle sovellu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se optikkoliike, missä myyjän on pakko pitää pientä, kireää nutturaa päälaella?

Vierailija
24/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi.

On asiatonta ilmoittaa asiallinen viesti asiattomaksi.

Vierailija
25/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheuttaa huimausta nuo monitehot.

Eli saikkua ja työkyvyttömyyseläkettä. Ei pysty olemaan niillä töissä.

Vierailija
26/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen oikein hyvin lähelle ei ongelmia vaikka ikänäkö pitäisi jo vaivata, monitehot siksi että silmälasit pienentää joten myös lähelle pienentää, enkä jaksa aina silmälaseja nostaa että näen sen pienen tekstin 

Vierailija
27/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle ei kuule sen takia pääse että silmälasit päässä huimaa, kun ei sinne pääse vaikka olisi menierin tauti. Monitehot aiheuttaa alussa huimausta mutta niihin tottuu, niin aiheuttaa yksi tehotkin alkuy huimausta, ainakin minulla aiheutti. 

Vierailija
28/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasit pitää ottaa pois lukiessa, niin silloin lähinäkö on alkanut jo heikentyä. Monitehot yleensä sopii lopulta kaikille, mutta niihin tottuminen vie aikaa. Itsellä meni parisin kuukautta ennen kuin silmä oppi kunnolla alueet. Jos aikaa on jo mennyt, niin ehkä pitäisi uudelleen katsoa voimakkuudet tai miettiä yksilöllisempiä säätöjä. 

Eikö lasit hankita korjaamaan niitä tilanteita kun ei näe? Jos näkee lukea hyvin ilman laseja, niin ei ole tarvetta monitehoille. Laseja tarvitaan silloin vain kauas näkemiseen.

Minulle meinasi käydä samoin kuin ap:lle. Painostus monitehoihin oli melkoinen mutta kieltäydyin. Lukiessa en tarvitse laseja.

Vierailija
29/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehot mullakin ja mitään valittamista. Totuin nopeasti seuraavatkin haluan monitehoisina. Ikänäkö teettää muutostarvetta. En edes huomaa että on monitehot kun tottunut pitämään. Pakottamista en kyllä ole kokenut koskaan valinnoissa.

Vierailija
30/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ap:lle olisi käydä leikkauttamassa likinäkö pois, ja pyytää jättämään toiseen silmään likinäköä sen verran että sitä voi käyttää lukusilmänä vanhempanakin. Minulle tehtiin 16 vuotta sitten tämä ja edelleen näen sekä kauas että lähelle hyvin. 

Leikkaus tulee ajan myötä halvemmaksikin kun ei tarvitse enää investoida kalliisiin laseihin. Ja lasien aiheuttama huimaus ja vääristymät näkökentän laidoilla jäävät historiaan.

Vierailija
31/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta ostin Silmäasemalta elämäni toiset monitehot enkä huomaa nytkään mitään eroa yksitehoihin kuten en ensimmäistenkään kanssa. Linssit ovat kyllä kalliit, n. 1300e, mutta ovat kyllä toimivat. Linssit ovat siis tuon liikkeen parhaimmat. Olen aina ollut esim. matkapahoinvoinnista kärsivä, joten en uskaltanut ajatellakaan mitään halvempia "peruslinssejä", koska tiedän niiden aiheuttavan herkästi keinumisen tunnetta jne. ainakin aluksi. Kallistahan tämä kaikkinensa on, kun linssien lisäksi vielä kehykset ja silmälääkärillä käynnin hinta.

Vierailija
32/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reippaasti miinusta. En halunnut monitehoja, kun otan lasit pois lukiessa. Otin kuitenkin erikseen ns. näyttöpäätelasit, joilla pitäisi nähdä myös lähelle. Lopputulos on se, että otan molemmat lasit pois lukiessa, sillä koen, että näen parhaiten lähelle ilman laseja. 

Vierailija
33/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en  monitehoja huolinut, opettele sanomaan EI.

Vierailija
34/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet käyttänyt uusia lasejasi, kun totutteluun voi siis mennä viikkoja. Minullekin yritettiin myydä nuorisomonitehoja, kun lisävahvuus oli 0,75. Kieltäydyin, koska en koe silmieni väsyvän näyttöpäätetyöskentelystä. 

Sain lasit jo tammikuussa, sinnikkäästi olen yrittänyt totutella näihin mutta yhä vaan olo on kuin olisi jonkun toisen silmälasit päässä. 

Vierailija
35/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä lasien peruusteella tk-eläkettä saa. Hyvä yritys kuitenkin.

Vierailija
36/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kokemusta myös siitä, että hiukan pelottelevalla tyylillä komentavat silmälääkärin vastaanotolle, vaikka silmissä ei ollut mitään muutosta edelliseen (Instru). Silmässäni on luomi, silmät kuvattiin optikolla kun tarvitsin vahvemmat lukulasit. Edellisestä lääkärikäynnistä oli 3v. Optikko soitti perään oikein napakalla äänensävyllä, että nyt pitää kyllä heti varata aika lääkärille, jotain pientä muutosta on luomessa. Säikähdin kamalasti että mikä siellä nyt on. Lääkäri tutki ja tutki ja totesi ettei mitään muutosta ole tapahtunut ja silmät ovat terveet. Siinä meni 130 €. 

Vierailija
37/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap?

Vierailija
38/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasit pitää ottaa pois lukiessa, niin silloin lähinäkö on alkanut jo heikentyä. Monitehot yleensä sopii lopulta kaikille, mutta niihin tottuminen vie aikaa. Itsellä meni parisin kuukautta ennen kuin silmä oppi kunnolla alueet. Jos aikaa on jo mennyt, niin ehkä pitäisi uudelleen katsoa voimakkuudet tai miettiä yksilöllisempiä säätöjä. 

Eikö lasit hankita korjaamaan niitä tilanteita kun ei näe? Jos näkee lukea hyvin ilman laseja, niin ei ole tarvetta monitehoille. Laseja tarvitaan silloin vain kauas näkemiseen.

Minulle meinasi käydä samoin kuin ap:lle. Painostus monitehoihin oli melkoinen mutta kieltäydyin. Lukiessa en tarvitse laseja.

Sama. Selkeää painostusta. Molemmilla käyntikerroilla. Luen paljon. Ilman laseja. Lähinäkö toimii moitteettomasti. Optikon tarkastuksessa arvo oli -merkkinen (lähinäkö). Minulla on yksitehot (kauko) siis vieläkin, jotka on ihan vaivatonta ottaa pois lukiessa, tai katsoa niiden yli kaupassa tuotetekstiä superpienellä fontilla lukiessa..

Vierailija
39/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä monitehot, jotka otan pois, kun pitää nähdä lähelle. Ei ole vielä tähän ikään mennessä tarvinnut lukea, olla puhelimella, työskennellä päätteellä tai tehdä käsitöitä lasien kanssa ja siksi tuo ominaisuus on kyllä täysin turha. Näen omalla silmällä lähelle hyvin, mutta telkkaria katson silmälaseilla, samoin autoa ajaessa tarvitsen ynnä muulloin kun pitää nähdä kauas hyvin. Miinusta on 1,5-1,75. 

Vierailija
40/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle möi vuosia sitten ja ongelmia näkemisessä siitä asti. Näen lähelle tosi tarkasti ilman laseja. Lasien lähinöllä en näe ja kauas heikko näkö. Ostin tuolloin vielä kahdet lasit kun oli kahdet yksienhinnalla tarjous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan