Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko alkaneet vihata koiria?

Vierailija
20.04.2024 |

Oletteko alkaneet vihata koiria koiraihmisten takia ja kissojen demonisoinnin takia? Itse olen ennen ajattelin koirista neutraalisti mutta en enää.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan koirahulluja enemmän. Sairasta ottaa lemmikki lohdutukseksi. Koira tarvitsee jämäkän ja kunnollisen kasvatuksen, eivätkä koirahullut käsitä tätä. Koira kärsii epävakaan ja epäjohdonmukaisen ihmisen seurassa.

Vierailija
42/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksulenkillä ja pyöräillessä koirista on muodostunut ongelmia. Koiranulkoiluttajat pitävät koiria, varsinkin yleensä pieniä mutta toisinaan myös isoja koiria, niin pitkässä liekassa, että koirat tulevat jalkoihin ja pyörän eteen. Monta vaaratilannetta on ollut tämän takia viime vuosina. Ei ole koirien syy, vaan omistajien.

Myös oikeasti pelottavia tilanteita on ollut isojen koirien kanssa sekä juoksu- että pyörälenkeillä.

Naapurustossa koira puri lasta, oli uutisissa silloin.

Kyllä toivoisin, että koiria olisi paljon vähemmän, ja koiranomistajiksi haluaville olisi "pääsykokeet" ja myös eläinsuojelutyöntekijät seuraisivat koiraperheitä, kuten lastensuojelu lapsiperheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 29 

Siitä tiedän että pururadalla ei saa ulkoiluttaa koiria, kun siellä on 50 metrin välein merkki, jossa on koiran kuva ja punainen rasti koiran päällä. 

Jotkut koiria vapaana pururadalla pitävät lienevät hyvin heikkonäköisiä?

Vierailija
44/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä puru- tai kuntoradoilla saa ulkoiluttaa koiraa. Mistä kummasta sulla on käsitys, ettei saisi 😂"

Käsitykseni on muodostunut siitä, että tuossa kotini lähellä olevalla pururadalla on merkkejä, jotka kieltävät koirat ja moottoriajoneuvot.

Siis siellä on merkkejä, joissa koiran päällä on rasti.

Kun radalle koiria alkoi ilmestymään, kysyin liikuntatoimistosta, että ovatko koirakieltomerkit vanhentuneita. Minulle vastattiin, että koirakielto pururadalla on yhä voimassa ympäri vuoden ja kaupungilla on koiranulkoiluttajille erilliset ulkoilupolut.

Jotkut koiranulkoiluttajat tuntuvat ymmärtävät merkin olevan voimassa vain latukautena, mutta näin ei siis ole. Koiranulkoiluttajat keksivät omat sääntönsä ja tämä voi aiheuttaa koiravihaa, vaikka kyseessä ovat vain vähän tyhmät koiranomistajat.

Vierailija
45/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän niiden vähä-älyisiä omistajia. Eivät osaa yhtään käsitellä tunteitaan ja keskustella asiallisesti jos huomauttaa ettei koira saa tehdä tarpeitaan jalkakäytävälle ja ne pitäisi myös kerätä pois nurmikolta. Hirmu raivoaminen ja hyvä ettei päälle käy jos asiallisesti huomauttaa. Samoin koirien häiritsevästä haukkumisesta muistuttaminen aiheuttaa useimmiten vain nyrpistelyä ja haistattelua.

Hyppypotkisin sua naamaan jos tulisit urputtamaan mun koirasta. Usuttaisin koirankin puremaan tuollaista kyylää joka puuttuu toisten aioihin

Ja minä amp uisin sinut ja rakkisi.

Vierailija
46/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän niiden vähä-älyisiä omistajia. Eivät osaa yhtään käsitellä tunteitaan ja keskustella asiallisesti jos huomauttaa ettei koira saa tehdä tarpeitaan jalkakäytävälle ja ne pitäisi myös kerätä pois nurmikolta. Hirmu raivoaminen ja hyvä ettei päälle käy jos asiallisesti huomauttaa. Samoin koirien häiritsevästä haukkumisesta muistuttaminen aiheuttaa useimmiten vain nyrpistelyä ja haistattelua.

Hyppypotkisin sua naamaan jos tulisit urputtamaan mun koirasta. Usuttaisin koirankin puremaan tuollaista kyylää joka puuttuu toisten aioihin

Ja minä amp uisin sinut ja rakkisi.

Tästä syystä kannattaa kantaa sitä teräasetta mukana ulkoillessa. Ei koskaan tiedä, milloin sitä on pakko käyttää itsepuolustukseen vapaana olevaa koiraa vastaan. Jos koira puree, veitsi laulaa.

Vierailija
47/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti kun sais kävellä rauhassa ulkona, mutta kun moni omistaja antaa Suomessa koiransa tulla sen suuremmin estelemättä iholle. Koirat Suomessa myös poikkeuksellisen ärhäköitä, joihin lenkkipoluilla törmää. Monissa Itä-Euroopan "kehitysmaissa" koirat eivät ole edes julkisella paikalla kytkettyinä, mutta eivät silti koskaan karkaisi sivullisten päälle. Mistä johtuu??!!

Vierailija
48/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä erityisemmin välittänyt koirista, mutta katsottuani Koti koiralle -ohjelmia olen alkanut sympatiseerata koiria. Olen oppinut, että oikea koira oikeassa ympäristössä tuo iloa ja on hyödyksi. Tietysti elävällä olennolla on aina myös itseisarvo. Koiria pitää ymmärtää koirina eikä inhimillistää. Siinä menee pieleen, jos ei tätä ymmärrä. Omistajat ovat yleensä ongelmien aiheuttajia. En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi kodittomia koiria raahataan tänne Etelä-Euroopasta ja samaan aikaan syödään possuja ja lehmiä surutta. Eläimiä kaikki. Koira pitää osata myös lopettaa, jos se on varaksi ympäristölleen - kuten nuo resque-koirat pöpöineen ja traumoineen.

Vierailija
49/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta olen kyllä alkanut vihata AV-palstalaisia.

Siihen löytyy helppo keino. Lakkaa käymästä täällä.

Vierailija
50/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpaskaa on kaikki paikat täynnä keväällä Helsingissä. Lisäksi on ihan liikaa sellaisia koiranomistajia, joilla ei ole riittävästi rahkeita ja osaamista huolehtia niistä eläimistä. Joku koirakortti tulisi suorittaa, niin vähenisi koirat ja huonot omistajat. 

Vierailija
51/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pitäiskö ja miksi. Koirat on niin ihania elukoita. Parempia kuin monikaan ihminen.  

Vierailija
52/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranpaska ja fleksissä säntäilevät otukset ovat tehneet tehtävänsä.En edelleenkään koiria vihaa,vaan niiden omistajia.1000 euron koiravero per vuosi olisi oikeudenmukaisuutta.

Itse jätin aikoinani koiraverot maksamatta kun sellainen vielä kotikunnassani oli.

Että aivan sama!

53/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä kissojakaan kyllä. Mutta ihmisiä juu

Vierailija
54/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on just sellainen päihteitä käyttävä koiranomistaja, joista aiemmin kerroin. Eläintenpitokielto tällaisille huumehörhöille.

Vierailija
55/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on just sellainen päihteitä käyttävä koiranomistaja, joista aiemmin kerroin. Eläintenpitokielto tällaisille huumehörhöille.

Moni koiranomistaja hyvin mahdollisesti laput silmillä ja häiriintynyt fanaattisuudessaan ihan ilman mitään päihteitä. Kyllähän nyt jokainen on kuullut näistä näistä koiranpitäjistä, jotka viljelevät "jos teet jotain mun koiralle, niin tapan sut kivuliaasti" -mantraa 

Vierailija
56/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän koirista, mutta toivon koiran omistajilta tiettyjä käytöstapoja. Esim isot yleisötapahtumat kuten vaikka ravit ei ole kaikille koirille hyviä paikkoja, näistä huomaa miten stressaantuneita monet niistä on. Myös kyseenalaistan eläinten tuomisen kauppoihin sisälle, eikö käy omistajan mielessä että asiakkaana voi olla allergiasta kärsiviä. Voi miksi ollaan niin minä minä lähtöisiä

Vierailija
57/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanomistajissa on enemmän mielenterveysongelmaisia ja se kyllä näkyy.

Kyllä koiranomistajilla mielenterveysongelmia on selvästi enemmän. 

Kissanomistajat eivät ole aggressiivisia hulluja kuten koiranomistajat.

Vierailija
58/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan koiria ja monia muitakin eläimiä, mutta ihmisiä vihaan.

Vierailija
59/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en vihaa koiria, mutta ne koiranomistajat ärsyttävät, jotka eivät kontrolloi koiransa käyttäytymistä. En todellakaan halua vierasta koiraa kiinni iholleni tai vaatteisiini, en missään tilanteessa. Minun tehtäväni ei ole leikkiä niiden kanssa eikä huomioida niitä mitenkään. Enkä myöskään tee mitään sellaista, minkä takia koiran pitäisi kokea minut uhkana. 

Viimeksi eilen kadulla vastaan tullut, pitkässä narussa kulkenut tuntematon koira syöksyi jalkojen juureen haukkuen. Omistaja ei pahoitellut vaan naureskeli...

Vierailija
60/102 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuun vaikuta muiden mielipiteet millään lailla, vain omat kokemukset. Kun tarpeeksi moni karvaturri on ollut aikeissa hyökkiä päälle lenkillä ollessa ilman yhtään minkäänlaista provokaatiota, sitä alkaa hiljakseen näkemään asiat erilaisessa valossa.

Miksi koirat inhoaa sua?En ole ikinä tavannut ketään jonka päälle olisi koira hyökännyt ja koirakokemusta on jo vuosikymmeniä.

Vain huonosti koulutetut ja päävikaiset arat koirat "vihaavat" ja pelkäävät. Itse taas tunnen ja tiedän useampiakin ihmisiä, joiden päälle koirat ovat joko meinanneet hyökätä, hyökänneet, muuten vain purreet ja osalle on käynyt verrattain pahastikin enkä ole edes alan harrastaja. Kirjoitat siis luultavasti höpöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi