Oletteko alkaneet vihata koiria?
Oletteko alkaneet vihata koiria koiraihmisten takia ja kissojen demonisoinnin takia? Itse olen ennen ajattelin koirista neutraalisti mutta en enää.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on koiran vankila. Piste.
Ihmisen vankila myös. Toisaalta koira on ainoa syy poistua sieltä vankilasta kävelylle, agilityyn, vaellukselle jne.
Vierailija kirjoitti:
Koiria on ihan järkyttävät määrät nykyään. Ja paskaa sitten myös. Monella pitää olla 2 tai 3:kin koiraa.
Silloinhan ne eivät ole yksin, kun niitä on lauma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuun vaikuta muiden mielipiteet millään lailla, vain omat kokemukset. Kun tarpeeksi moni karvaturri on ollut aikeissa hyökkiä päälle lenkillä ollessa ilman yhtään minkäänlaista provokaatiota, sitä alkaa hiljakseen näkemään asiat erilaisessa valossa.
Miksi koirat inhoaa sua?En ole ikinä tavannut ketään jonka päälle olisi koira hyökännyt ja koirakokemusta on jo vuosikymmeniä.
Vain huonosti koulutetut ja päävikaiset arat koirat "vihaavat" ja pelkäävät. Itse taas tunnen ja tiedän useampiakin ihmisiä, joiden päälle koirat ovat joko meinanneet hyökätä, hyökänneet, muuten vain purreet ja osalle on käynyt verrattain pahastikin enkä ole edes alan harrastaja. Kirjoitat siis luultavasti höpöä.
Ehkä se johtuu siitä että koira kyllä tuntee jos siitä ei pidetä ja käy koiravihaajien päälle.Itse liikun piireissä joissa kaikki rakastavat koiria ja kenenkään päälle ei ole koskaan käyty.Jos irrallaan oleva koira tulee vastaan niin se ei häiritse yhtään ,se haistelee ja lähtee pois.Jos vihaisin sitä niin se voisi ehkä purrakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuun vaikuta muiden mielipiteet millään lailla, vain omat kokemukset. Kun tarpeeksi moni karvaturri on ollut aikeissa hyökkiä päälle lenkillä ollessa ilman yhtään minkäänlaista provokaatiota, sitä alkaa hiljakseen näkemään asiat erilaisessa valossa.
Miksi koirat inhoaa sua?En ole ikinä tavannut ketään jonka päälle olisi koira hyökännyt ja koirakokemusta on jo vuosikymmeniä.
Vain huonosti koulutetut ja päävikaiset arat koirat "vihaavat" ja pelkäävät. Itse taas tunnen ja tiedän useampiakin ihmisiä, joiden päälle koirat ovat joko meinanneet hyökätä, hyökänneet, muuten vain purreet ja osalle on käynyt verrattain pahastikin enkä ole edes alan harrastaja. Kirjoitat siis luultavasti höpöä.
Ehkä se johtuu siitä että koira kyllä tuntee jos siitä ei pidetä ja käy koiravihaajien päälle.Itse liikun piireissä joissa kaikki rakastavat koiria ja kenenkään päälle ei ole koskaan käyty.Jos irrallaan oleva koira tulee vastaan niin se ei häiritse yhtään ,se haistelee ja lähtee pois.Jos vihaisin sitä niin se voisi ehkä purrakin.
Voi olla joissain tilanteissa jossain määrin tottakin, vaikka yleensä olen kyllä aika neutraali kohdatessa ja jopa pidän koirista, joista näkee päälle että eivät ole varautuneita tai pelokkaita vaan ihmisrakkaita ja iloisia. Ne varautuneet laumanvartijat ja päin helvettiä kasvatetut, jotka mm. luulevat olevansa laumanjohtajia, kannattaisi pitää kaukana poissa ihmisten ilmoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon vielä lisäisin, että tiedän kyllä jokseenkin monta koirarakasta ihmistäkin, joita on koira purrut - toisia pahastikin.
En vihaa koiria, mutta en tykkää, jos niitä ei kasvateta kunnolla. Koirataloudessa vieraileminen on suorastaan ällöttävää, jos koiran karvoja on joka paikassa, koira saa olla sohvalla ja tuoleilla ja koira vaatii jatkuvasti huomiota. Minua ei huvita seurustella koiran kanssa, jos menen kylään, menen siksi, että haluan seurustella niiden ihmisten kanssa.
Kyllä se suurempi vika on aina hihnan ihmispäässä. Olen huomannut, että vaikka koira käyttäytyisi sekopäisesti, niin omistaja on aina paljon enemmän sekaisin. Pidän hyvin käyttäytyvistä ja ystävällisistä koirista, en enää omistajista.
Ulkomailla juuri koiranulkoiluttaja pääsi uutisotsikoihin: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010405470.html
Ärsyttää, miten kaikki pikkupuistikot ja metsät ovat koiranpaskassa ja -kusessa. Lapsille ei jää tilaa leikkiä kaupunkiluonnossa, kun minä minä minä ja minun koira -omistajat eivät välitä muista. Ja kaikki ne koirille hankittavat satojen eurojen härpääkkeet, joita kuvataan instaan - jotenkin todella kuvottavaa inhimillistää koiran lapsen korvikkeeksi. Nämä itsekkään omistajat eivät todellakaan pärjäisi uhmisten kanssa, mutta koira tottelee aina...
Vierailija kirjoitti:
Ole aina vihannut. Uutisistakin saa jatkuvasti lukea koirahyökkäyksistä. Koirat ovat valmiita tappamaan omistajansa. Että sellainen lemmikki! Koira ei ole ihmisen paras ystävä!
Kannattaisi hakeutua hoitoon, jos on noinkin hullu päästään.
Minullakin on itselläkin koiria, mutta silti inhoan naapurin räkyttävää rakkia. Oikeampi osoite olisi tosin inhota sen omistajaa, joka on niin kädetön, ettei osaa komentaa koiraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa, mutta kissoja on ollut melkein aina. Miksi ihmeessä minä silti koiria vihaisin? Mitä ihmettä ne ihmiset tekevät, joiden kimppuun koirat hyökkäävät, 60+ elinvuoteni aikana niin ei ole koskaan käynyt. En tosin pidä hyökkäämisenä sitä, kun koira haluaa tulla nuuhkimaan, rapsuttelen sellaisia korvan takaa.
Koira tulee kouluttaa kunnioittamaan ihmisen koskemattomuutta. Kenenkään ei pitäisi joutua vain sietämään märän kuonon painumista omaan sääreen ulkoillessa. Rinnastaisin myös sen eräänlaiseen hyökkäykseen.
Vaikka koira olisi kiltti, koiranomistaja ei saa päästää koiraa koskemaan muita ihmisiä. Emme itsekään mene lääppimään vieraita ihmisiä, joten sama on kiellettyä koirille. Lenkkeilijät eivät ole koirille ongelma, he eivät minua ja koiraa pelästytä, mutta pyöräilijöiltä toivoisin kellonsoittoa ja hiukan hiljaisempaa vauhtia.
En vihaa koiria, mutta niiden aiheuttamat häiriöt on joskus ärsyttäviä. Useimmiten syy on kuitenkiin narun toisessa päässä.
Koiria on nykyään liikaa. Koiravero takaisin ja lisäksi jonkinlainen pakollinen koulutus loppukokeen kanssa kaikille tuleville koiranomistajille.
Minusta koirat pitää t a p p a a kuten allah käskee.
-muslimi
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, miten kaikki pikkupuistikot ja metsät ovat koiranpaskassa ja -kusessa. Lapsille ei jää tilaa leikkiä kaupunkiluonnossa, kun minä minä minä ja minun koira -omistajat eivät välitä muista. Ja kaikki ne koirille hankittavat satojen eurojen härpääkkeet, joita kuvataan instaan - jotenkin todella kuvottavaa inhimillistää koiran lapsen korvikkeeksi. Nämä itsekkään omistajat eivät todellakaan pärjäisi uhmisten kanssa, mutta koira tottelee aina...
Siinä olen samaa mieltä, että koiraa ei saa inhimillistää. En myöskään hyväksy koiran ulosteiden jättämistä maastoon. Sitä taas en paheksu, että koirille on nykyisin tarjolla hyviä varusteita. Jopa koira, jolla on lämmin turkki, voi pahimpina pakkaspäivinä tarvita takkia. Sitä en myöskään allekirjoita, että koira automaattisesti tottelisi aina. Koira on elollinen olento, ei robotti ja se on jokaisen hyvä muistaa, niin omistajien kuin muidenkin. Koiraan ei voi luottaa, kuten ei voi lapsiinkaan. Koira osaa olla ihan yhtä pöhkö kuin parivuotias tenava. Koiralla vaan on terävämmät hampaat. Itselläni on ollut koiria nuoruudesta asti ja olen kouluttanut koiran jos toisenkin. Koira on hyvä kaveri, ihminen se ei ole, mutta ei myöskään hirviö. Jos vihaat koiria, ongelma on sinun ja sinun on sen kanssa selvittävä. Koiria et saa poistettua yhteiskunnasta.
En vihaa, pidän kaikista eläimistä. Mutta jokin "ajokortti" pitäisi olla, niin moni ei osaa pitää eläintä, varsinkaan koiraa.
Koirat ovat kivoja otuksia ihmisiin verrattuna. Ei ole syytä vihata niitä. Mieluummin kannattaa ei-rakastaa mielisairaita akkoja, joiden kognitiiviset toiminnot ovat romahtaneet.
En. Koirien omistajia välillä. Pahempi haitta meidän nurkilla kuin skuuttailijat, mopopojat ja spandex pyöräilijät yhteensä.
En tietenkään. Kaikki elukat on ihania. Paitsi jotkut ampiaiset ja punkit. Olen kissaihminen itse.
Siellä sinun pururadalla voi olla vaikka vanhoja merkkejä.Järjestyslaki sallii kytketyn koiran kanssa kulkemisen pururadalla ja siihen ei ole kenelläkään vastaan sanomista.