Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovutanko, koska lapseni eivät hyväksy kumppaniani?

Vierailija
20.04.2024 |

Olemme olleet yli 4v yhdessä koko ajan erillään asuen. Teini-ikäiset eivät pidä kumppanistani, eivätkä osaa eritellä miksi mutta eivät ole sopeutuneet häneen. Mikään yhteinen ei siis onnistu, ja jos kumppani tulee meille menevät toisaalle. Mitään syytä miksi näin eivät osaa nimetä.

Mies on ystävällinen ja ottaa huomioon. Isänsä uuden kumppanin hyväksyy, ehkä kun tullut pari vuotta myöhemmin kuvioon, ja tekevät yhdessä uusperheenä vaikka mitä.

Rakastan kumppaniani, mutta tämä syö voimia ja haaveilen hyvästä yhteisestä olemisesta mikä tuntuu mahdottomalta.

Lapset eivät saisi määrätä tällaista, vaan pystyvät sen jo tavallaan tekemään kun kieltäytyvät kaikesta eikä luonteva yhteuselo toimi. Jos ehdotan lähtöä yhdessä reissuun, vastaus on ei. Jos pyydän puolison meille, menevät pois. Mies on tästä surullinen ja minä neuvoton.

Rehellisesti pohdin jo, lopettaako suhde ja antaa mahdollisuus tulevaisuudessa sellaiselle jonka lapsetkin hyväksyvät.

Kommentit (470)

Vierailija
261/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perhekeskeinen.

Viesti lapsillle: Te olette  nyt palikoita tämän vieraan miehen perhenäytelmälssä, koska tämä mies on perhekeskeinen.

Äiti: ininää.

Vierailija
262/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se mies edes sai noiden ap:n lasten puhelinnumerot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ap:n lapset on miehelle noin jäätävä pakkomielle? Todella omituista ja suorastaan pelottavaa käytöstä!

Koska ap on jähmettynyt suorastaan halvaannukseen asti. Ei sellaisen ihmisen ympärillä olla normaalisti vaan tilanteen jatkuttua pitempään alkaa epämääräinen sekoilu. En ole sama ihminen, joka äsken sanoi ap:n olevan ongelmien keskipisteessä ja niiden lähde. Minä olen se, joka vetoaa siihen, että noin pitkä suhde joka ei ole menossa minnekään, sekoittaa kenen tahansa pään joka on tosissaan siinä eikä pidä nykyistä asetelmaa riittävänä. En ole saanut vastausta tähän. Pitäisikö jokainen noista suhteista katkaista ja yrittää uudelleen seuraavan kanssa, minusta ei. Koska ne henkilökohtaiset ongelmat eivät sillä muutu. Teinit toki muuttavat ja aikuistuvat, mutta he perivät vanhempien käsittelemättömät haasteet ja ongelmat kahdella tavalla. He joutuvat jatkossa huolehtimaan sosiaalisesti taitamattomista ja joustamattomista vanhemmistaan ja lisäksi heistä tulee sellaisia itse, ja valmiiksi aika haavoittuneita. 

Eikä kukaan ole älynnyt ottaa huomioon tämän ah niin pelottavan sekopäämiehen omia lapsia. Vaikuttavatko he täyspäisiltä vai ovatko peloteltuja ja rajat tallattuna ahdistuneita? Se on miehen työnäyte, joten se kertoo paljon. 

Vierailija
264/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroatte ja löydät uuden, niin mistä tiedät hyväksyvätkö lapset sitä uuttakaan miestä.

Vierailija
265/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosissasi harkitset jättäväsi miehen siksi, että lapsesi eivät pidä hänestä, niin se ei oikein kuulosta siltä että olisit kovin rakastunut.

Vierailija
266/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut lapsille kaikessa rauhassa, että äidille olisi tosi tärkeetä että voisitte elää kivoja hetkiä yhdessä. Että ymmärrät, ettei hän ole teidän mielestä se kivoin tyyppi, mutta että kaikkien kanssa pitäisi yrittää tulla toimeen. 

Miksi tuollaista pitäisi lapsille puhua? Pitäisikö ydinperheessäkin lasten isästä puhua tuolla tavalla?

Riippuu varmaan siitä, tulevatko lapset isän kanssa toimeen. Jos ongelmia ei ole, niin ei tietenkään silloin ole tarvetta pitää tuollaista puhetta.

Vierailija
267/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosissasi harkitset jättäväsi miehen siksi, että lapsesi eivät pidä hänestä, niin se ei oikein kuulosta siltä että olisit kovin rakastunut.

Tämä kokonaisuus mitä olen kuvannut tässä. Ap

Vierailija
268/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu jatkuvasti siitä, kuinka itsekkäästi minä ja lapseni toimimme ja loukkaamme törkeästi heitä syrjäyttämällä kaikesta. Ja minä rajaan joka asiassa, hän pitää sitä äärimmäisen loukkaavana. Olen tiukka rajoissa liittyen meihin, mutten koskaan määrää, sano, hallitse miehen omia menoja ja tekemisiä: päinvastoin, kannustan, kun me emme voi nähdä ja olla kuten mies haluaisi. Hän kokee että on kärsinyt minun ja lasteni käytöksen vuoksi hirveästi ja vaikuttaa hänen itsetuntoon ja mielialaan mutta samalla sanoo, että rakastaa ja haluaa olla kanssani.

Aloittaja. Lue tämä kirjoituksesi. Onko tämä se suhde joka mielestäsi on todella rakastava, teillä on niin hyvä puheyhteys ja suhde? Hän haukkuu sinua ja "kaikkea" mitä teet, mutta sekö kuittaantuu sillä että hän väliklä sanoo rakastavansa ja haluaa olla kanssasi? Etkö oikeasti tajua millaisessa suhteessa elät???

Vierailija
269/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan terve päästään tämä heppuli.

Teinit on kiitettävän tarkkanäköisiä, eivätkä suostu manipuloitaviksi. Ap:n tehtävä on nyt hoitaa tuo ns mies hemmettiin ja äkkiä.

Vierailija
270/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan ole älynnyt ottaa huomioon tämän ah niin pelottavan sekopäämiehen omia lapsia. Vaikuttavatko he täyspäisiltä vai ovatko peloteltuja ja rajat tallattuna ahdistuneita?

Minä aiemmin kysyin ap;lta mitä kaikkea mies on omille lapsilleen puhunut ap:sta ja lapsista, koska ne omat lapset ovat myös niin kovin loukkaantuneita ap:lle ja lapsille.

Vierailija
271/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä loukkaantuneita ettei omani vastaa kun nämä lapset yritti aiemmin viestittää, ehdottaa vaikka uimaan menemistä yhdessä. Siitä, ettei minun lapset suostu näkemään heidän kanssa. Jos joku tilanne missä "joutuvat" näkemään eivät puhu, pitävät kuin olisivat ilmaa.

Vierailija
272/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyttä ja emotionaalista painostusta on minusta nuo wa -kuvakkeet, joita vaihtaa sen mukaan miten minä toimin. Sanoo, että on kaikkensa yrittänyt ja surullinen meidän toiminnasta.

Vierailija
273/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä loukkaantuneita ettei omani vastaa kun nämä lapset yritti aiemmin viestittää, ehdottaa vaikka uimaan menemistä yhdessä. Siitä, ettei minun lapset suostu näkemään heidän kanssa. Jos joku tilanne missä "joutuvat" näkemään eivät puhu, pitävät kuin olisivat ilmaa.

En ymmärrä tämänkaltaista äitiä ollenkaan. Miksi sinä roikut tuollaisessa oksetuksessa???

Vierailija
274/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies on hyvin sairaa. Käytöksensä on toooooodella sairasta muös omia lapsia kohtaan.

Vierailija
275/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies on hyvin sairaa. Käytöksensä on toooooodella sairasta muös omia lapsia kohtaan.

Kuinka niin?

Hänen lapsensa hyvinvoivia ja normaaleja.

Vierailija
276/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteesi tulevat jatkossakin kaatumaan jos ja kun lapset eivät niitä hyväksy. Lapsilla ei pitäisi olla mitään sananvaltaa aikuisten terveisiin ihmissuhteisiin ja yksityiselämään. Jos lapset eivät viihdy miehesi kanssa, niin he varmaan voivat mennä isälleen tai isovanhemmilleen kun miehesi on paikalla. 

Se on ihan riittävää vanhemmuutta ja heidän tunteidensa huomioimista, että annat heille mahdollisuuden valita, haluavatko he olla paikalla vai ei. Älä tyrkytä sitä uutta isäpuolta heille vaan pidä suhteesi erillään lapsiperhe-elämästä. Ota itsellesi vapaus olla kenen kanssa haluat, mutta älä sotke tätä roolia äitiyteen. Jos lapsilta kysyisit, niin he todennäköisesti haluaisivat sinun elävän yksin, ilman miestä, yksin vain heille ja heidän tarpeisiinsa. Teinit ovat vielä  kehitykseltään keskeneräisiä, mustavalkoisia ajattelultaan ja itsekkäitä. Vasta myöhemmin he ymmärtävät sinunkin puolesi asioista. Vai aiotko kasvattaa heistä "peräkammari-aikuisia" jotka vielä aikuisenakin näkevät sinut vain äitinään, jonka velvollisuus on totella heitä, olla vain heitä varten ja jonka yli saa kävellä ja jolla ei vielä mummonakaan ole oikeutta yksityiselämään.

Vierailija
277/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin?

Hänen lapsensa hyvinvoivia ja normaaleja.

Narsistin hoviin heidät on värvätty. Heitäkin manipuloidaan ja johdatellaan.

Vierailija
278/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriintynyttä ja emotionaalista painostusta on minusta nuo wa -kuvakkeet, joita vaihtaa sen mukaan miten minä toimin. Sanoo, että on kaikkensa yrittänyt ja surullinen meidän toiminnasta.

Muuta vikaa et miehen käytöksessä näe? Ok. Nauti ihanasta parisuhteestasi. Mutta älä pakota lapsia olemaan hänen kanssaan tekemisissä. He sentään ovat huomanneet ettei mies ole sinulle ja teille hyväksi, ei kenellekään, mutta koska mieluummin miehen valitset niin anna edes lasten elää mieleistä ja onnellista elämää, edes siellä isän luona.

Toivottavasti et kadu, koska lasten nuoruusaikaa et takaisin saa.

Vierailija
279/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesi tulevat jatkossakin kaatumaan jos ja kun lapset eivät niitä hyväksy. Lapsilla ei pitäisi olla mitään sananvaltaa aikuisten terveisiin ihmissuhteisiin ja yksityiselämään. Jos lapset eivät viihdy miehesi kanssa, niin he varmaan voivat mennä isälleen tai isovanhemmilleen kun miehesi on paikalla. 

Se on ihan riittävää vanhemmuutta ja heidän tunteidensa huomioimista, että annat heille mahdollisuuden valita, haluavatko he olla paikalla vai ei. Älä tyrkytä sitä uutta isäpuolta heille vaan pidä suhteesi erillään lapsiperhe-elämästä. Ota itsellesi vapaus olla kenen kanssa haluat, mutta älä sotke tätä roolia äitiyteen. Jos lapsilta kysyisit, niin he todennäköisesti haluaisivat sinun elävän yksin, ilman miestä, yksin vain heille ja heidän tarpeisiinsa. Teinit ovat vielä  kehitykseltään keskeneräisiä, mustavalkoisia ajattelultaan ja itsekkäitä. Vasta myöhemmin he ymmärtävät sinunkin puolesi asioista. Vai aiotko kasva

Olisit lukenut ketjun niin tajuaisit hyvin, miksi teinit eivät miehestä tykkää. Ei pitäisi äidinkään tykätä, mutta hän ei sitä tajua.

Vierailija
280/470 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on malliesimerkki heikosta ihmisestä joka ilmeisesti on rikkonut ydinperheensä kuvitellwn lähes lennosta vaihtamalla miestä soljuvansa täydelliseen uusperheeseen. Ja sitten kitistään kun se ei toiminutkaan ja syyttää vielä epäsuoraan siitä lapsiaan.