Mitä ruokaa ostaisit, jos sinulla olisi varaa?
Mitä ruokia et taloustilanteesi vuoksi pysty ostamaan?
Kommentit (68)
Kuhaa ja siikaa. Sushia. Tuoreita marjoja.
Periaatteessa mulla olisi varaa, varsinkin jos jättäisin jotain muuta, turhempaa ostamatta.
Mut enemmän haluaisin ostaa:
Lohta, tuoreita / pakastettuja marjoja, avocadoa, eksoottisia hedelmiä.
Enemmän tiskiltä hyviä valmiita ruokia ja salaatteja. Juuri paistettuja lepätuotteita.
Sushia useimmin.
Kalaa tuoreena monta kertaa viikossa. Kuhaa, ahvenfileitä, haukifileitä, taimenta...Ja sitten ostaisin myös kotimaisia kalajalosteita, kuten lämmin- ja kylmäsavustettua, graavattua.
Hirvenpaistia ostaisin myös. Ja ostaisin ainoastaan laadukkaimpia juustoja. En käyttäisi ruoanlaitossa kuin tuoreita yrttejä. Joka päivä.
Jos tilanteeni olisi normaali (saisin kaikki minulle kuuluvat rahat itselleni), voisin ostella huolettomasti melkeinpä mitä tahansa. En selitä sen tarkemmin, mutta eräs taho vie minulta säännöllisesti rahaa (ei ulosotto), joka kuuluu minulle.
Kyllä minä nytkin ihan mukavasti pärjään. Minä olen aina tykännyt halpismerkeistä noin yleisesti, tietysti joitain poikkeuksia on. Esim. Kaffin pitää olla hinnakasta ollakseen hyvää. Tosin tässäkin on poikkeus, nääs halpis choco cappuccino-pikakaffi, jota ostan säännöllisesti, koska TYKKÄÄN SIITÄ ihan oikeasti. XDDDDDDD
Jos olisi täysin rajaton määrä rahaa muonaan, söisin varmaan ainakin kolme kertaa viikossa lohta, tilaisin ehkä kolmisen kertaa parista lempiravintolastani muonaa ja ostelisin säännöllisesti kaikkea pientä typerää, kuten esim. mukavia juominkeja (ei alkoholia), eväitä, kaffiloiden erikoiskaffeja...
Nopeasti arvioituna tällä elämäntyylillä minulla menisi varmaan 500 € rahaa muonaan kuukaudessa XDDDDDDD
Mutta toistan, että ihan mukavasti saan ostettua nytkin kaikenlaista, mutta lohen hinta hirvittää siltikin. En minä ikinä maksa mitä tahansa mistä tahansa, vaan minulla on periaate että minkä verran mistäkin enimmillään maksan.
Vierailija kirjoitti:
Söisin mustaa kaviaaria (= sammen mätiä) joka päivä, jos talous ja kolesteroliarvot sallisivat.
Se on niin pahaa! Maistuu liikaa kalalle. Siian tai muikunmäti on huippua siihen verrattuna
Kalaa ja kalliimpia juustoja, kävisin silloin tällöin pizzeriassa.
Söisin mustaa kaviaaria (= sammen mätiä) joka päivä, jos talous ja kolesteroliarvot sallisivat.