Mitä ruokaa ostaisit, jos sinulla olisi varaa?
Mitä ruokia et taloustilanteesi vuoksi pysty ostamaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen työtön, saan syödä juuri sellaista ruokaa kuin haluan, koska karppaajana joka ei syö mitään prosessoitua teollista, teen ruokani raaka-aineista ihan itse. Ja kun leipä ja muutkin viljatuotteet jäivät pois jo yli 10 v sitten, huomasin jo silloin kuinka paljon rahaa säästyy.
Toki jos tykkäisi pihveistä ja paisteista tulisi tämäkin ruokavalio kalliiksi, mutta minä olin jo koulussa se, joka ihmetteli miksi kaverit jättävät herkullisimmat palat tillilihasta ja kanaviillokista syömättä. Siis ne epämääräisen oloiset nahan, sidekudoksen, ruston ja läskinpalat. Rasvaton liha on tosi tylsää syötävää ja onnekseni minun herkkuani on nimenomaan rusto, sidekudos, nahka jne. Niinpä ostankin sellaisia eläimen osia joista muut eivät tykkää: Luita luulientä varten (3€ /kg), lampaan ja naudan kylkiluita, kieltä, häntää jne.
Ja kun lempivihannekset lämpimiin ruokiin ovat punakaali ja punasipuli, niin halvaksi tul
Syöt sukkalankoja?
Katso hölmö kysymys.
Mikä tää eepos oli olevinaan?
Palkkaisin jonkun komean yksityiskokin loihtimaan minulle aterioita. Saisi kokata oman mielensä mukaan.
Ostaisin valmista lämmintä ruokaa kotiin tuotuna.
Vierailija kirjoitti:
Voin ostaa mitä haluan.
Ollaan niitä perusduunareita joilla jää käteen 7500€/kk.
"Syöt sukkalankoja?
Katso hölmö kysymys.
Mikä tää eepos oli olevinaan?"
Sisälukutaito hoi. Kirjoitin ruuan ja hygieniatarvikkeiden OHELLA, olen ostanut vain sukkalankoja.
Ja sille edelliselle eepoksen pituudesta valittaneelle sekä sinulle myös:
Olen pahoillani teidän puolestanne, että ette osaa kirjoittaa kuin kahdella sormella. Minun kymmensormijärjestelmän käyttöni on niin nopeaa, että kirjoitan suht samaan tahtiin, kuin muodostan siistejä lauseita. Minulla meni luultavasti sama aika "eepokseni" kirjoittamiseen, kuin teillä noihin muutamiin riveihin. =)
Taitaa kalliin teollisen sutun syöjiä v*tuttaa, kun joku saa halvalla juuri sellaista ruokaa, jota tykkää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoreita marjoja joka päivä ja avokadoa leivän päälliseksi. Olisi mulla noihin oikeastaan varaa, mutta en raski silti ostaa.
Ei suomessa saa tuoreita marjoja kuin heinäkuusta syyskuuhun. En ikinä osta muualta rahdattuja "tuoreita" marjoja, en espanjalaisia mansikoita tai perulaisia pensasmustikoita. Kesällä on sitten tuoretta päivittäin ja muu aika pakastettua.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen työtön, saan syödä juuri sellaista ruokaa kuin haluan, koska karppaajana joka ei syö mitään prosessoitua teollista, teen ruokani raaka-aineista ihan itse. Ja kun leipä ja muutkin viljatuotteet jäivät pois jo yli 10 v sitten, huomasin jo silloin kuinka paljon rahaa säästyy.
Toki jos tykkäisi pihveistä ja paisteista tulisi tämäkin ruokavalio kalliiksi, mutta minä olin jo koulussa se, joka ihmetteli miksi kaverit jättävät herkullisimmat palat tillilihasta ja kanaviillokista syömättä. Siis ne epämääräisen oloiset nahan, sidekudoksen, ruston ja läskinpalat. Rasvaton liha on tosi tylsää syötävää ja onnekseni minun herkkuani on nimenomaan rusto, sidekudos, nahka jne. Niinpä ostankin sellaisia eläimen osia joista muut eivät tykkää: Luita luulientä varten (3€ /kg), lampaan ja naudan kylkiluita, kieltä, häntää jne.
Ja kun lempivihannekset lämpimiin ruokiin ovat punakaali ja punasipuli, niin halvaksi tul
Paljonko sulla on ikää?
Lapselle lohta ja pensasmustikoita ym. Marjoja.
Lainaustoiminto toimii huonosti, joten tässä vastaus viestin 48 kysymykseen, joka oli:
"Paljonko sulla on ikää?"
Ikää on 59 vuotta ja olen täysin terve, lukuun ottamatta taipumusta lievään atooppiseen ihottumaa. Olen ollut sairaslomalla tällä vuosituhannella 2 kertaa ja edellisen antibioottikuurini söin vuonna 1993. Myöskin normaalipainoinen ja nyt työtä hakiessa mietin, pitäisikö tehdä työnhaun tueksi video, jossa teen kärrypyöriä ja spagaatteja, sekä esittelen kuinka kaadutaan liukkailla keleillä oikein ilman, että mitään menee rikki.
Työnantajat valitettavasti kun tuntuvat luulevan, että kaikki yli viisikymppiset ovat kroonisesti sairaita varhaisdementikkoja.
Mun ei tarvi kaupassa miettiä rahaa, mutta en osta suurinta osaa noista teidän "herkkuistanne". No, makuasioita.
Kalaa, ostan vain jos on punalaputettuna.
Ostaisin oman kokin joka tekisi yksinkertaisia kotiruokia. Makaronilaatikkoa, keitettyjä perunoita nakkikastikkeella, muusia ja paistettua lohta. Itse en osaa kokata.
N46
Ostaisin enemmän marjoja, kasviksia ja hedelmiä sekä kalaa. Ostan niitä nytkin, mutta aika suppea valikoima ja kalaa ei tule syötyä niin usein kuin haluaisi.
Kaloja (lohi, siika, nieriä jne.), entrecoteta ja muita hyviä pihvilihoja, salaatteihin maukkaita erilaisia lisiä.
Iso hyvälaatuinen lohi ja kunnon pihviliha. Myös isot moniväriset tomaattirasiat ovat usein liian kalliita.
Suomesta on vaikea saada hyvää lihaa mutta vasikkaa, poroa, vilisikaa ja ankkaa ostaisin. Kaikki mun herkkua!
Kampelaa, nieriää, täysrasvaisia juustoja, parsaa, vadelmia, karhunvatukoita, mansikoita, granaattiomenia, passionhedelmiä, hapanjuurileipää, macaronseja, lusikkaleipiä. Kypsää melonia jos sellaista jostain saisi.
Meillä on se tilanne, että minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät kuin mieheni. Olen luokanopettaja ja mies myyntipäällikkö isossa kansainvälisessä yrityksessä (ja tienaa 3x sen mitä minä).
Kun minä menen kauppaan, olen tosi tarkka siitä mitä ostan. En raaski ostaa esim. kalaa normaalihinnalla tai tuoreita marjoja. Suosin kauden vihanneksia, vertailen hintoja jne. Leivät ostan pakastimeen pääsääntöisesti Fazerin tehtaanmyymälästä, joka sijaitsee n. 6km päässä meiltä. Sieltä ostin viimeksikin 15 pussia leipää ja maksoin niistä n. 14€.
Kun mies menee kauppaan, hän ei katsele hintoja ja ihmettelee, miksi meille ei muka voisi ostaa tuoreita marjoja 200g rasiassa, joka maksaa 5,90€. Sanon aina, että minulle kelpaa pakastetut marjat oikein hyvin. Joku aika sitten Citymarketissa oli pakastemansikat 6,95/kg. Ostin 6kg.