Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa ostaisit, jos sinulla olisi varaa?

Vierailija
20.04.2024 |

Mitä ruokia et taloustilanteesi vuoksi pysty ostamaan?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista karitsaa, ahventa ja siikaa, sekä rapuja, kampasimpukoita ja taskurapuja. 

Vierailija
22/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan määrän lisääntyminen ei jjuurikaan vaikuta ostoskäyttäytymiseeni. Nyt työelämässä olessa juurekset ostan lähituottajalta, mutta muutoin ostoskorin sisältö on kokolailla sama. Lihaa syön varsin vähän ja tarvittavan kalan ostan pakasteena. Herkkuja en harrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikaa, herkkujuustoja, katkarapuja, simpukoita, mustekalaa ja kalaa. Voi ku oiski rahaa.

Vierailija
24/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kobehärkää ja sushia joka päivä

Vierailija
25/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä nytkin. On varaa ja itseasiassa nelisen tonnia jää kuukausittain rahaa ylikin.

Vierailija
26/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös valita ostaa hieman vähemmän niitä kalliiksi kokemiaan herkkuja. Voi syödä vaikka puolikkaan pihvin hitaasti ja nauttien, niin ei hinta per ateria tule kalliiksi. 50 prosentin säästö-

Vierailija
27/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaisen apinan leikettä nivusista. Paistinpannulla. Voissa kärvennettynä vähän mustaksi. 

Hifistely ruokajutuissa on epäkorrektia ja mautonta. Tylsä ja turha keskustelunaihe. Mautonta maultaankin.

Ihmisen elämän sisältö EI ole syöminen. 

Syö vaikka korvavaikkua ja räkää tai elävää ravintoa esim kastematoja - luikertelee muuten ihan Käpylässäkin pyöräteillä. Ainiin, se on lihaa. Ei voi. No kuolleet hyttyset kuivattuna rapsakkaina naksuina. Toimii.

Syö varpaankynsinaksuja ja juo virtsaa - se kuulemma terveyspommi. Spermaa juon itse aina kun mahdollista.

Vierailija
28/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi enemmän rahaa niin en ostaisi vielä heti ruokaa, vaan ehjiä sukkia, kalsareita ja teepaitoja. Nykyiset kun ei enää tahdo pysyä kasassa edes karsimalla.

Vierailija
29/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen työtön, saan syödä juuri sellaista ruokaa kuin haluan, koska karppaajana joka ei syö mitään prosessoitua teollista, teen ruokani raaka-aineista ihan itse. Ja kun leipä ja muutkin viljatuotteet jäivät  pois jo yli 10 v sitten, huomasin jo silloin kuinka paljon rahaa säästyy.

Toki jos tykkäisi pihveistä ja paisteista tulisi tämäkin ruokavalio kalliiksi, mutta minä olin jo koulussa se, joka ihmetteli miksi kaverit jättävät herkullisimmat palat tillilihasta ja kanaviillokista syömättä. Siis ne epämääräisen oloiset nahan, sidekudoksen, ruston ja läskinpalat. Rasvaton liha on tosi tylsää syötävää ja onnekseni minun herkkuani on nimenomaan rusto, sidekudos, nahka jne. Niinpä ostankin sellaisia eläimen osia joista muut eivät tykkää: Luita luulientä varten (3€ /kg), lampaan ja naudan kylkiluita, kieltä, häntää jne. 

Ja kun lempivihannekset lämpimiin ruokiin ovat punakaali ja punasipuli, niin halvaksi tulee kasvisosuuskin. Tuoreita rehuja saan ostamalla Xtra kurkkuja ja -30% laputettuja persianapilan tai parsakaalin ituja. 

Kallein ruoka-aines on ehkäpä kotimainen metsämustikka, mutta sekin on kilon pussissa noin kympin kilo. 

Kun tuossa yli 10 v sitten ryhdyin karppaamaan, oli iloinen yllätys miten paljon ruokakulut laskivat, kun kaikki viljatuotteet ja teollinen ruoka jäivät  pois. 

Sitäpaitsi minun mottoni on: Minkä ruuassa säästää, sen lääkkeissä menettää. Niinpä tingin jostain muusta kuin ruuasta silloin, kun tinkiä täytyy. Esimerkki: Käytin viime vuonna vaatehankintoihin peräti 20€. Tänä vuonna olen ostanut ruuan ja hygieniatuotteiden lisäksi vain ja ainoastaan muutaman kerän sukkalankaa, jotka olivat huomattavassa alennuksessa. Niistä kudon sukkia, joita myyn treeniporukan ihmisille (yllättävän monella ei ole kutovaa mummoa) ja myös lahjoitan Ukrainaan.

Vierailija
30/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta kalaa (ahven, siika, kuha, lohi.) Käyttäisin proteiininlähteenä pääasiassa jos olisi varaa. Terveellistä, hyvin sulavaa ja paljon eettisempää kuin muut lihat. On oikeastaan älytön tilanne että tässä tuhansien järvien maassa ihmisillä on varaa lähinnä johonkin Norjasta tuotuun kasvatettuun loheen, jos siihenkään.

Vierailija
31/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa rekallisen

Vierailija
32/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän erilaisia kaloja, marjoja, hedelmiä

Vierailija
33/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuruokia, kalaa ja kunnon lihaa. Nyt syön mm. edullista jauhelihaa. Useammin hedelmiä ja kasviksia.

Vierailija
34/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poroa, peuraa, hirveä, lammasta sekä villisikaa, kotimaisina.

Totta. Nää rupeaa olemaan sen hintaisia, ettei voitsi ostaa, vaikka olisikin varaa. Suurempi ongelma on, ettei niitä edes saa kaupasta. Lammastakin lähinnä vain sesonkiaikoina. Kotimaista hirveä ei edes silloin. Virolaista ostin viimeksi. 

Vierailija
35/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kiinni eläimiä ulkoa ja juon niiden verta. Niiden sisäelimet laitan tehosekoittimeen ja teen niistä sekoitusta, jota juon. Lisään siihen kaupoista ostettuja raakoja kananmunia, appelsiinimehua, hunajaa ja leseitä saadakseni kuituja. Jos en saa kiinni eläimiä, niin kaupasta ostan pakasteverta, jota juon.

Vierailija
36/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihaa, hyvää esinahkaa, valkovuotokastiketta ja juotavaksi spermaa. Dippinä räkä, varpaanvälisilsa, smegma, päänahkaruvet, kuivettunut nahka jalkapohjissa, puristetut mustapäät ja runsaat finnituotokset, virtsa. 

Jälkkärinä hammaspesua ennen tai sen jälkeen hammasvälitöhnä (hammaslanka / hammasväliharja). 

Ekologista ja omavaraista.

Kelpais varmaan sullekin!

Vierailija
37/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinivanukkaita yms. en raaski ostaa jos maksaa 1-2e purkki. Samoin hiilihapollisia juomia 2e/pikku pullo.  Kalaa. Kotimaiset mansikat kesällä. 

Vierailija
38/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poroa, peuraa, hirveä, lammasta sekä villisikaa, kotimaisina.

Totta. Nää rupeaa olemaan sen hintaisia, ettei voitsi ostaa, vaikka olisikin varaa. Suurempi ongelma on, ettei niitä edes saa kaupasta. Lammastakin lähinnä vain sesonkiaikoina. Kotimaista hirveä ei edes silloin. Virolaista ostin viimeksi. 

HYI HLVT. 

YÖK.

Vierailija
39/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa, mutta syön joka päivä samanlaisen aterian (leivänpala, hedelmä, puuro marjoilla ja kalaa höyrytetyillä kasviksilla).

Vierailija
40/68 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen työtön, saan syödä juuri sellaista ruokaa kuin haluan, koska karppaajana joka ei syö mitään prosessoitua teollista, teen ruokani raaka-aineista ihan itse. Ja kun leipä ja muutkin viljatuotteet jäivät  pois jo yli 10 v sitten, huomasin jo silloin kuinka paljon rahaa säästyy.

Toki jos tykkäisi pihveistä ja paisteista tulisi tämäkin ruokavalio kalliiksi, mutta minä olin jo koulussa se, joka ihmetteli miksi kaverit jättävät herkullisimmat palat tillilihasta ja kanaviillokista syömättä. Siis ne epämääräisen oloiset nahan, sidekudoksen, ruston ja läskinpalat. Rasvaton liha on tosi tylsää syötävää ja onnekseni minun herkkuani on nimenomaan rusto, sidekudos, nahka jne. Niinpä ostankin sellaisia eläimen osia joista muut eivät tykkää: Luita luulientä varten (3€ /kg), lampaan ja naudan kylkiluita, kieltä, häntää jne. 

Ja kun lempivihannekset lämpimiin ruokiin ovat punakaali ja punasipuli, niin halvaksi tul

Tässä tyyppiesimerkki ruokanovellista.

Asuuko sun kanssa joku, oikeesti? Ei voi.

V.ttu syö mitä syöt. Ei tollainen safkaroinavaahtoaminen kiinnosta ketään.

Hakeudu harrastelijakirjoituskurssille.

Osta ruutuvihko ja kynä ja kumi.

Käytä myös kumia, ettei noi geenisi periydy eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme