Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin

Vierailija
20.04.2024 |

Jopa muiden ihmisten henkilökohtaiset asiat. Sain melkein riidan aikaan siitä, kun kerroin, että maksan vuokranantajalle kiinteää vesimaksua vaikka kyseessä on uusi kerrostalo ja talossa on huoneistokohtaiset mittarit. Työkaveri alkoi väittää, että ei voi olla näin ja saan takuuvarmasti tasauslaskun, kun vesimittarit luetaan. Jatkoi vielä inttämistä vaikka luin hänelle ääneen vuokrasopimuksen kohdan, jossa on maininta vesimaksusta.

Miksi teette tällaista?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko näitä tyyppejä?

Vierailija
2/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo vähän erikoinen sopimus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa. Esim. Mun ex-miesystävä. Kuka niitä kestää? Tuo besserwisseröinti oli ihan päivittäistä ja jatkuvaa. Usein puhui vastoin parempaa tietoa. En ymmärrä! Miksi! 

Vierailija
4/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on itseasiassa myös laiton, mutta kyse ei ollutkaan nyt siitä onko se erikoinen vai ei..

Ap

Vierailija
5/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Mulla ei ole vesimaksua lainkaan. Ja arvatkaapa mitä: ei sähkölaskuakaan. 

Vierailija
6/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhelee vesilaskuistaan muille. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
7/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne henkilökohtaisesti, mutta herra Orpon hallitus on tätä tyyppiä.

Vierailija
8/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vihaa ympärilleen lietsovat ihmiset. Ihmiset jotka saa kicksinsä jonkun toisen epäonnistumisesta tai epäonnesta. Ihmiset jotka tykkää tuomita kaiken erilaisen kuin oma tapansa.

Vierailija
9/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tällaisia ovat kouluttamattomat ihmiset.

Vierailija
10/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lakkaa ottamasta idioottien juttuja henkilökohtaisesti elämä helpottuu huomattavasti.

Vierailija
11/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla saat tasauslaskun jonain päivänä!

Vierailija
12/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne henkilökohtaisesti, mutta herra Orpon hallitus on tätä tyyppiä.

*Orvon

Vierailija
13/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhelee vesilaskuistaan muille. Ketään ei kiinnosta.

Joskus keskustelut ajautuu tuollaisiin aiheisiin myös esim. hintojen noususta tai asumiskuluista keskustellessa. Ei minusta mitenkään ihmeellistä. Vai ajattelitko, että olen yhtäkkiä vaan mihinkään liittymättä ilmoittanut tällaisen tiedon? :D

Ap

Vierailija
14/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuulla saat tasauslaskun jonain päivänä!

Sitä päivää odotellessa. Mittarit on luettu jo kahdesti.

Ap

Vierailija
15/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Mulla ei ole vesimaksua lainkaan. Ja arvatkaapa mitä: ei sähkölaskuakaan. 

Kyllä on oltava. Oot vaan ymmärtänyt nyt jotain väärin.

Vierailija
16/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itseasiassa myös laiton, mutta kyse ei ollutkaan nyt siitä onko se erikoinen vai ei..

Ap

Totta ihmeessä on kyse siitä.  "E i voi olla noin" tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että sanoja tajuaa tilanteen olevan lainvastainen ja on tuohtunut puolestasi. Miksi ihmeessä olet solminut lainvastaisen sopimuksen, jos olet lainvastaisuudesta tiennyt?

Minua taas ärsyttää tällainen tahallinen provosointi. Ensin kerrotaan miten omalla pihalla kasvaa sinisiä mansikoita. Muut tietysti väittävät vastaan.  Sitten loukkaannutaan. Vasta sen jälkeen kerrotaan, että mansikat ovat keraamisia, eivätkä tosiasiassa kasva. 

Vierailija
17/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta ihmeessä on kyse siitä.  "E i voi olla noin" tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että sanoja tajuaa tilanteen olevan lainvastainen ja on tuohtunut puolestasi. Miksi ihmeessä olet solminut lainvastaisen sopimuksen, jos olet lainvastaisuudesta tiennyt?

Minua taas ärsyttää tällainen tahallinen provosointi. Ensin kerrotaan miten omalla pihalla kasvaa sinisiä mansikoita. Muut tietysti väittävät vastaan.  Sitten loukkaannutaan. Vasta sen jälkeen kerrotaan, että mansikat ovat keraamisia, eivätkä tosiasiassa kasva. 

Tuskin hän edes tietää sen olevan laiton. Kyse oli siitä, että hän väitti että kyseessä on vesiennakko vaikka todellisuudessa se on kiinteä vesimaksu. Olet malliesimerkki paremmin tietävästä inttäjästä..

Ap

Vierailija
18/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tällaisia ovat kouluttamattomat ihmiset.

Siinä on se, että kouluttamattomat besserwisserit ovat se ärsytystä nostattava laji.

Itse tunnen myös korkeasti koulutettuja, joilla on besserwisser-taipumusta. Mutta se ei ole lainkaan niin ärsyttävää, koska näillä jälkimmäisillä on mielipiteilleen perusteet ja niistä voidaan edes keskustella, vaikka periksi eivät annakaan.

Vierailija
19/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätkö tuossa voitolle vai häviölle arviosi mukaan?

Vierailija
20/36 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vuokra voi sisältää veden ja sähkön. Silloin sopimuksessa lukee, että sisältää veden ja sähkön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi