Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa

Vierailija
20.04.2024 |

Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.

Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.

Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.

Kommentit (443)

Vierailija
21/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muualta tänne tulevat saavat lomarahat, jotta voivat lomailla synnyinmaassaan. Somalit, ketkä muut ja paljonko. Kenen idea, vaikka ei heitä töissä näy. 

Vierailija
22/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihan kumma päätös hallitukselta..

Musta kaikki eläkeläiset vois muuttaa espanjaan ja pysyä siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua aikanaan kiinnostanut raataa maksaakseni ap:n "ilmaisen" koulutuksen.

Vierailija
24/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä aivoitus, ne on yrittäjiä jotka sitä kansaneläkettä saa, säästäneet eläkemaksut omaisuuteen kuin täytyy olla jos Espanjaan päätyy. 

No sepäs lohduttaakin. Ovat luistaneet eläkemaksuista kerryttääkseen omaisuuttaan ja nyt meidän pitäisi korvata heille se eläkemaksuista luistaminen.

Eihän sitä noin vaan voi poistaa, ovat rakentaneet elmänsä se varaan, että saavat kansaneläkkeen siine uuteen asuinmaahansa. 

Moni muukin asia elämässä aiheuttaa sen, ettei elämä sujukaan sen varassa, mille sen on rakentanut. Vaikkapa opiskelijoiden tukivähennykset. 

Opiskelijat on vasta elämänsä alussa, kaikki mahdollisuudet käytettävissä, mutta elämän ehtoopuolella ei ansaita muuta kuin se mitä on eläkkeenä saamassa. 

Vierailija
25/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muualta tänne tulevat saavat lomarahat, jotta voivat lomailla synnyinmaassaan. Somalit, ketkä muut ja paljonko. Kenen idea, vaikka ei heitä töissä näy. 

Entäpä Portugaliin muuttaneet porhot. Veropakolaiset hienoissa talossaan. Mistä ne omaisuutensa sai. Olivatko esim kuin fortumin johtoa. 

Vierailija
26/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä maksat eläkeläisen asumisen kalliimpana sitten Suomessa, invamopon ja pahentuneet sairauden. Elämä on valintoja. Sinä olet kateellinen, et sinä mitään muuta oo. Haluaisit itse asua lämpimässä. Jos joku saa happily ever after sinä maksat mielummin enemmän ettei saa. Maksat hänen asumisensa suomessakin kun hän palaa. Toivottavasti eroaa kiusallaankin miehestään niin nyhtä sulta vielä kalliimmat asumistuen mitä eläkeläiset saa :) 

Vierailija
27/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kateudesta ja valittamisesta saisi mitallin , se kuuluisi ehdottomasti ap:lle! En minäkään ole halunnut raataa työssäni 40 vuotta elättääkseni sinua. En suostu maksamaan toimeentulotukeasi. 

Vierailija
28/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt turvat tukkoon. Sinä olet valtiota varten. Elämäsi tarkoitus on tuottaa valtiolle. Siksi sait koulutuksen. Sitten Eutanasia niinkuin tuottamattomalle lehmälle. 

Vierailija
29/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako että mun ei tarvi nousta mikään aamu töihin vaikka loppuelämänäni? Oon Suomessa mutta oon sun kiusana :) Hajoa aamuihisi. 

Vierailija
30/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda siis työhön, jossa ei tarvitse raataa.

Kaikki me työlliset maksamme veroja, jotta eläkeläiset, työttömät ja sairaat pystyvät elämään tässä yhteiskunnassa.<<< Ihan eläkemasut olen pruttopalkasta maksanut,olin varasto alalla koko työ aikan 15 vuotiasta eläkeikään..En saa kelan eläkkeitä.Eläkeeni nyt tulee eläkevakuutus ja siitääkin maksan veroa, Kuin kokonaisverotuksessa samat asiat kuin palkatuloa saavat maksavat.Vuokralla asutaan,ei ukkoa jonka tulot helpotaisi menoissa.terveisin muori,

Vierailija
31/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko 60-luvulla töitä tehnyt maksoi eläkemaksuja, montako prosenttia?

Paljonko 70-luvulla töitä tehnyt maksoi eläkemaksuja, montako prosenttia?

Paljonko 80-luvulla töitä tehnyt maksoi eläkemaksuja, montako prosenttia?

jne.

Näitiä asioita sietäisi tutkia ja pitää melua. Taitavat vain olla kiusallisia kysymyksiä niille, jotka ovat olleet vuosikymmeniä eläkkeellä ja omasta mielestään ovat maksaneet sen jo veroina.

Vierailija
32/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä elämäntapatyöttömia varmaan paljon ole. Muut asiat johtaa siihen työttömyyteen useimmiten.

33/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jää työttömäksi sitten äläkä inise

Vierailija
34/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolesta olkoon siellä vaan, jos se vaikka terveyttäkin edistäisi ja sitä kautta vähemmän kuluja. Enemmän harmittaa elämäntapatyöttömät, jotka oikeasti eivät edes halua töitä. 

Haha. Sua harmittaa elämäntapatyöttömät siihen saakka, kunnse elämäntapatyötön pääsee nauttimaan sinun kustantamaasi kansaneläkettä Espanjassa? 

Joku meni nyt vinksalleen tossa sun mielipiteessäsi 

Vierailija
35/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työeläkeläisistä saa kansaneläkettä joka alkaa 65 v. Onko se raja 1500 ?  Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, en tiedä mitä saavat, saako siihen astisen työeläkkeen ja päälle kansaneläkettä????

Vierailija
36/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolesta olkoon siellä vaan, jos se vaikka terveyttäkin edistäisi ja sitä kautta vähemmän kuluja. Enemmän harmittaa elämäntapatyöttömät, jotka oikeasti eivät edes halua töitä. 

Ne elämäntapatyöttömät on niitä jotka viettää kaiket päivät palstalla valittaen hallituksen yrityksistä korjata taloutta. Ei noilla ole aikomustakaan ikinä työllistyä joten ei mitään väliä miten paljon valtio velkaantuu kun he ei sitä ikinä maksa senttiäkään takaisin.

Eli toisin sanoen vasemmiston ydinkannattajia. 

Eli toisin sanoen tietämätön Kokoomuksen kannattaja loistaa jälleen.

Vierailija
37/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaako että mun ei tarvi nousta mikään aamu töihin vaikka loppuelämänäni? Oon Suomessa mutta oon sun kiusana :) Hajoa aamuihisi. 

Oon siis työkyvyttömyyseläkkeellä. Täällä Suomessa. Kokoajan sun kiusana kuppaa rahaa. Nytkin menen ostamaan kansaneläkkeelläni hyvää ruokaa. Moimoi!, hyvät päivänjatkot! 

Vierailija
38/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Kyllä

Vierailija
39/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa työeläkeläisistä saa kansaneläkettä joka alkaa 65 v. Onko se raja 1500 ?  Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, en tiedä mitä saavat, saako siihen astisen työeläkkeen ja päälle kansaneläkettä????

Saan n. 800-900 eläkettä työeläkeyhtiön kautta ja 300-400 Kelalta. T. Nuorena MS-tautiin sairastunut 

Vierailija
40/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua aikanaan kiinnostanut raataa maksaakseni ap:n "ilmaisen" koulutuksen.

Juu. Mieluummin elit koko ikäsi muiden kustannuksella ja nyt parut siitä, kun enää sun elämääsi ei haluta kustantaa jossain lomarannoilla 

Olisit käynyt töissä, etkä elänyt almujen varassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan