Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin

Vierailija
20.04.2024 |

Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää

No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli. 

Niin, eihän se nyt ole mahdollista että joku oikeasti tykkäisi jostain mistä sinä et tykkää. Kyllä on ihminen on niin hienompi ja parempi kun ei koskaan edes testaa mitään uutta

Mitähän höpötät? Olen testannut ja en tykkää. Olen testannut monenlaista ja sieltä on jopa löytynyt mistä tykkään. EN sanonut olevani hienompi tai parempi, sanoin että JOILLAKIN on hinku syödä trendiruokia vaikka eivät maistuisi. Miksi tämmöisestä rupesit vit tuilemaan ja meni herne nokkaasi? 

Vierailija
102/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja mainitsee ravintolaruoasta kirjoittaessaan kilohinnan jonkinlaisena tärkeänä kriteerinä, ei hänen näkemyksiään hyvästä, maukkaasta saati laadukkaasta enää kannata edes lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo 45 vuotias, etkä ole koskaan aikaisemmin törmännyt asiaan, että lähes kaikki on makuasioita, joista on turhaa kiistellä.

Pikkulapset kitisee toisten syömisitä ja omistaan.

En ymmärrä tätä - jos makuasioista ei kiistellä, niin mistä sitten, faktoistako? 

Joka tapauksessa ap:lle neuvo: niitä susheja ei pidä syödä pelkästään, vaan ne kastetaan soijakuppiin, johon on laitettu sekaan vähän sitä vihreää tahnaa (wasabi) - näin tulee sushiin vähän makuakin :D 

Vierailija
104/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ekalla kerralla tajunnut, mutta seuraavalla kerralla tajusin soijan, wasabin ja inkiväärin merkityksen. Nyt kun sushia ajatteleekin, vesi herahtaa kielelle.

Vierailija
105/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka ennen koronaa kävin messuilla Tukholmassa, siellä joka nurkan takana oli silloin sushi-myymälä tai joku tiski, missä sitä myytiin. 

Tänä vuonna samat paikat oli korvattu tavallisilla ruotsalaisilla kanelipullaa ja kahvia tarjoilevilla pikkukahviloilla. Sushia ei näkynyt enää missään 

Vierailija
106/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin ensimmäisen kerran noin 20 vuotta sitten, ei ollut hyvää eikä pahaa, levä ehkä hiukan erikoista. Sitten kului parikymmentä vuotta ja söin sushia sinä aikana ehkä viisi kertaa. Edelleen mielipiteenä säilyi, että on aika mautonta ja pliisua purtavaa, ulkomaista keittiötä ulkomaisen keittiön takia.

Pari vuotta sitten menin oma-aloitteisesti muutamia kertoja ravintolaan sushille. Ensimmäisellä kerralla pyyhkäisin mukaan vähän wasabia ja aloin tykästyä. Sitten mukaan tuli muutoin vähän dissaamani soija ja lopulta inkiväärilastut. Jäin niin totaalisesti koukkuun kuin mahdollista on. Nykyisin tulee syötyä sushia viikoittain ja ravintolan valinnassa sushipaikka menee heittäen pihvi-, pizza- ja kebabravintoloiden ohi. Niin asiat vain muuttuvat.

Edelleen suhtaudun epäilevästi esim. hedelmästä tehtyyn sushiin, mutta pyrin koko ajan laajentamaan valikkoa ja voittamaan omia makutottumuksiin liityyviä ennakkoluuloja. Itse asiassa sushin syömisessä on mainiota myös ruoan monipuolisuus. Hyvissä ravintoloissa kokeiltavaa riittää lähes loputtomasti.

Vierailija
107/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.

Olen 68v,en minäkään ole ikinä maistanut,enkä tule maistamaankaan.

Tämä Tärkeä Tieto meiltä puuttui. 

Vierailija
108/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistoin ensimmäisen kerran noin 20 vuotta sitten, ei ollut hyvää eikä pahaa, levä ehkä hiukan erikoista. Sitten kului parikymmentä vuotta ja söin sushia sinä aikana ehkä viisi kertaa. Edelleen mielipiteenä säilyi, että on aika mautonta ja pliisua purtavaa, ulkomaista keittiötä ulkomaisen keittiön takia.

Pari vuotta sitten menin oma-aloitteisesti muutamia kertoja ravintolaan sushille. Ensimmäisellä kerralla pyyhkäisin mukaan vähän wasabia ja aloin tykästyä. Sitten mukaan tuli muutoin vähän dissaamani soija ja lopulta inkiväärilastut. Jäin niin totaalisesti koukkuun kuin mahdollista on. Nykyisin tulee syötyä sushia viikoittain ja ravintolan valinnassa sushipaikka menee heittäen pihvi-, pizza- ja kebabravintoloiden ohi. Niin asiat vain muuttuvat.

Edelleen suhtaudun epäilevästi esim. hedelmästä tehtyyn sushiin, mutta pyrin koko ajan laajentamaan valikkoa ja voittamaan omia makutottumuksiin liityyviä ennakkoluuloja. Itse asiassa su

Kävin ensin Turun Kauppahallin sushiravintolassa ja tilasin erikseen aloittelijalle sopivan annoksen.

Sittemmin olen saanut buffeteista ja ruokakaupoista ihan hyvää sushia. 

Vierailija
109/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä ei ole pakko syödä jos ei pidä siitä.

Vierailija
110/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen muotiruoka? Ihan normaali osa suomalaista ravintolatarjontaa ollut jo ainakin 20v.

Jos jotain uutta muotiruokaa pitäisi keksiä niin Suomessa ei taida olla vielä ainuttakaan oikeaa teppanyaki-ravintolaa.

Vierailija
111/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo maistoin myös kerran noin kolme vuotta sitten ja se oli ihan hirveää. Siis mitä siinä riisissä on, kun sehän maistuu ihan karmealta!? Samaten merilevä maistuu ja haisee just siltä eli mädältä leväiseltä merivedeltä. Ja kolmekymppinen olen.

Siinä oli varmaan riisiviinietikkaa ja/tai majoneesia.

Vierailija
112/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkautta ensimaistilla :D miten sushi voi muka maistua mauttomalta, siis niitä rulliahan/paloja on jokaiseen makuun, esim ne crunchy rollit maistuisi kaikille eikö vain

Vierailija
113/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi tuntuu olevan tällä hetkellä alle 40v naisten muotiruokaa. En itsekkään ymmärrä mitä hienoa siinä on kun eihän siinä ole muuta kuin graavilohta,riisiä ja jotain rehuja.

M33

Vierailija
114/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
115/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä hyviäkin mutta buffassa just tuommoista. Vain tuore ja useita ainesosis sisältävä on hyvää. Pitää myös olla wasabi ja soijaa. 

Vierailija
116/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä suomalaisia, jotka tarvitsevat ketsuppia pihvin päälle ja keitettyjä perunoita lasagnen kanssa 😁

Vierailija
117/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan päässyt maistamaan sushia, vaikka mieli tekisikin. Täällä ei ole mitään sushiravintoloita lähimainkaan, ja vasta näin ekat kaupan kylmäaltaassa myynnissä. En tiedä kannattaako noita kaupan valmiita ostaa, pelkään, että menee piloille se odotus, että olisi hyvää. Paljon kun on vuosien varrella kuullut hehkutusta, niin odotukset ovat korkealla. 

Vierailija
118/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin Pertti Peräjormalasta.

Sushi on aivan normaalia ruokaa siinä missä lasagne tai nakkikeitto eikä mitään helvetin muotiruokaa. 

Vierailija
119/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi tuntuu olevan tällä hetkellä alle 40v naisten muotiruokaa. En itsekkään ymmärrä mitä hienoa siinä on kun eihän siinä ole muuta kuin graavilohta,riisiä ja jotain rehuja.

M33

Ruuassa pitää olla rasvaa, jotta se maistuu joltain. Sushi on siksi aika mautonta.

Vierailija
120/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen muotiruoka? Ihan normaali osa suomalaista ravintolatarjontaa ollut jo ainakin 20v.

Jos jotain uutta muotiruokaa pitäisi keksiä niin Suomessa ei taida olla vielä ainuttakaan oikeaa teppanyaki-ravintolaa.

Turussa on teppanyaki-ravintola. En ole itse vielä käynyt enkä tiedä minkälainen on.