Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin
Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.
Hieno periaate. Minun anoppini oli myös ylpeä siitä, että ei maistellut "kummallisia" ruokia. Niitä olivat esimerkiksi feta, oliivit, hampurilainen. Minusta on hienoa, että näinkin pienillä asioilla ihminen saa elämäänsä iloa ja omanarvon tuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää
Sushi on hyvää, perunaruuat on hyviä. Miksi jotkut aina ajattelevat että nuo sulkisivat toisensa pois?
No haloo, perunaruuathan on kotimaista alkuperää, ei voi olla hyvää. Minä syön vain ulkomaisia ruokia
Onhan perunakin alun perin ulkomaan vouhotus, syö naurista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää
Sushi on hyvää, perunaruuat on hyviä. Miksi jotkut aina ajattelevat että nuo sulkisivat toisensa pois?
No haloo, perunaruuathan on kotimaista alkuperää, ei voi olla hyvää. Minä syön vain ulkomaisia ruokia
Ja lanttua! :D
Kuten joku jo kirjoittikin, sushi on kuin homejuustot; jotkut rakastaa, joitakin ällöttää, kylmäksi eivät jätä. Plus makuun pitää yleensä tottua, mutta sitten kun tottuu, niin himo on valtava.
Sushit ovat ihan ok, soijaa ja wasabia mukaan, niin tulee hieman makuakin.
Inkiväärilastuja en oikein ymmärrä, maistuvat suussani saippualle.
Sushien kyljessä tarjolla olevat uppopaistetut kanat, sipulirenkaat yms. ovat oikein hyviä.
Se joku naudanliha on yleensä pilattu jollain ihmemausteella ja siitä tulee mieleen jarrukenkien pöly.
Kallistahan se on, mutta onpa siinä käsitöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ole syönyt sushia, vierestä katsonut kun sitä riisipalleroa uitetaan soijassa ja wasabissa.
Noilla lisukkeilla voi syödä vaikka tiskirättiä, etkä eroa huomaa.
Riisipalleroa ei uiteta soijassa. Se on se kalapuoli, jota dipataan ihan vaan vähän soijaan.
Itse dippaan sen riisipuolen soijakastikkeeseen ja hyvää on. Ei se ole niin tarkkaa oikeasti.
Riisi imee liikaa soijaa ja sitten maistat vain sen soijan ja syöt kauhean määrään suolaa.
Älä huolehdi, riisi imee juuri minulle sopivan määrän soijaa.
Kylmä niljakas riisipallero, joka lähinnä maistuu soijalle tai wasabille ei ole hyvää.
-ohis
Olen kateellinen sulle ap. Mä maistoin kerran ja jäi heti koukkuun. Olen käyttänyt sushiin varmaan tuhansia euroja rahaa elämäni aikana. Se on niin hyvää! En osaa sanoa mikä siinä on, mutta se riisin, kalan, merilevän, soijan ja wasabin yhteismaku on kuin huume.
japanilainen versio karjalanpiirakasta.
Me joskus nuorina innostuttiin ja ostettiin jopa ne Sushin tekovälineet. Jotenkin se sitten jäi muutamaan kokeiluun, niin kuin monet muutkin keittiövälineeni. Hyvä veitsi ja leikkuulaudat nykyisin riittävät.
Olen viiskymppinen, näin jo päältä ettei ole mun juttu. Teinin mieliksi maisteltiin eikä toiste ole ostettu.
Kuka käski syödä pelkällä kurkulla täytettyä rullaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli.
Eiköhän se peruna ja pasta ole enemmän massaihmisten ruoka kuin sushi. Niitähän syö lähes kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan sama kokemus kuin AP:lla! Tosin olin 46v.. Totta, mauton makuelämys. Savulohi perunoiden kanssa tosi herkullista.
Sekä perinteiset suomalaiset muikut ja perunamuussi! Ei löydy vastaavaa herkkua maailmalta!
Raakaa kalaa on yhtä kuin riski saada matoja,syökää siis sitä.
Hyi, eikö tuosta saa loisia mahaan, yäk, ikinä en raakoja kaloja syö missään muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Raakaa kalaa on yhtä kuin riski saada matoja,syökää siis sitä.
Tämä pätee vain makean veden kaloihin eli järvikaloihin jne. Sushikalat ovat merikaloja ja niistä ei voi saada matoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lanttua! :D
Lanttu on kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.
No, miltä kuvittelit raa`an kalan maistuvan tai keitetyn riisin.
Vierailija kirjoitti:
Sushit ovat ihan ok, soijaa ja wasabia mukaan, niin tulee hieman makuakin.
Inkiväärilastuja en oikein ymmärrä, maistuvat suussani saippualle.
Sushien kyljessä tarjolla olevat uppopaistetut kanat, sipulirenkaat yms. ovat oikein hyviä.
Se joku naudanliha on yleensä pilattu jollain ihmemausteella ja siitä tulee mieleen jarrukenkien pöly.
Kallistahan se on, mutta onpa siinä käsitöitäkin.
Tuo on kyllä ollut joku kiinalainen buffa,missä oot käynyt.
Joo maistoin myös kerran noin kolme vuotta sitten ja se oli ihan hirveää. Siis mitä siinä riisissä on, kun sehän maistuu ihan karmealta!? Samaten merilevä maistuu ja haisee just siltä eli mädältä leväiseltä merivedeltä. Ja kolmekymppinen olen.