Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin
Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.
Tämä viestisi kyllä summaa erittäin hyvin vanhat ihmiset. Ei haluta yrittää mitään eikä olla juuri millekään avoimia. Aina pitää pysytellä vanhassa. Sama homma pankkikorttien kanssa. Ne ovat tulleet jo 80-luvulla Suomeen mutta edelleen vanhukset kitisee ja valittaa kun ei edes haluta yrittää sopeutua nykyaikaan ja heittää käteistä romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.
Tämä viestisi kyllä summaa erittäin hyvin vanhat ihmiset. Ei haluta yrittää mitään eikä olla juuri millekään avoimia. Aina pitää pysytellä vanhassa. Sama homma pankkikorttien kanssa. Ne ovat tulleet jo 80-luvulla Suomeen mutta edelleen vanhukset kitisee ja valittaa kun ei edes haluta yrittää sopeutua nykyaikaan ja heittää käteistä romukoppaan.
Ja kun kortit ei yhtäkkiä toimikaan (näin tapahtuu aina välillä t. myyjä), vanhus kaivaa seteleitä lompakosta ja sinä jätät ostoksesi kassalle ja alat kitistä. Fiksulla on aina käteistä.
Aijjaa, minä kyllä tykkään sushista. 😋
Ei ole tullut sushista minunkaan suosikkia. Kyllähän sitä silloin tällöin seuran vuoksi syö, mutta koskaan ei ole sellaista tunnetta, että voi kun pääsis syömään sushia. Soijakastike, wasabi ja se joku punainen maustekastike on hyviä, mutta se vähän makea, tahmainen riisimöntti, noh, on riisimöntti. Pari niitä voi syödä, mutta sitten on jo sellainen yöh -olo. Olisi parempaa vähemmällä riisillä enemmällä sisuksella.
Tykkään myös ihan tosi paljon siitä inkivääri 'jutusta' ja mitähän se toinenkin jonkinlainen marinoitu kasvislisuke on. Tosi maistuvia, niitä otan vähän reilummin ja parit sushit siihen lisukkeeksi.
Noissa noutopöydissähän on aina myös riisiä erikseen ja olen uteliaisuuttani katsonut miten aasialaiset itse tuota ruokaa syö. Täytyy kyllä tykätä tosi paljon riisistä, kun ensin vetävät lautasellisen susheja ja siihen päälle vielä kipollisen riisiä. 😛
No ehkä en ole terve, mutta normaalipainoinen kuitenkin, kuten tuolla aiemmin jo kerroin. Vatsa tosiaan kyllä vetää normaalia enemmän ja siitä on todisteena ihan kylttikin ravintolan seinällä. Se oli sellainen pihviravintolan 1 kg haaste, jossa tuotiin kilon verran filettä syötäväksi. Söin yhdellä istumalla kaksi annosta, joten kyllä tuo määrä sushia ihan oikeasti menee.