Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin
Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää
No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli.
En usko, ,että ihmiset syö jotain pelkän trendin takia. Maistaa voi, mutta jos ei tykkää niin ei sitä väkisin syödä.
Minä en kauheasti tykkää pastasta, pitsasta tai italialaista ruuista ylipäätään ja sekin on kauhistelun paikka. Italialainen ruoka on olevinaan niin hienoa ja tärkeää. Sorry vain, mutta se tomaatti joka ruuuassa ei sovi minulle. Ja joku muukin niissä mättää. Sushi makupaletti sopii minulle.
Eilen viimeksi kävin sushiravintolassa.
Mielestäni jos ei osaa sushia itse maustaa inkiväärillä, levällä, soijalla ja/tai wasabilla, on parempi jättää nämä herkut muille.
Lapsetkin kyllä jo osaa.
Söitko haarukalla? Nimittäin pitää syödä tikuilla, muuten ei maistu oikenlaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.
Ennen se oli hyvää ja hyvissä paikoissa on edelleen. Nykyään siitä on tullut niin suosittua, että on paljon buffapaikkoja, joissa tarjotaan parhaimmillaankin vain todella keskinkertaista sushia.
N47
Sushiravintoloissa on eroja, ja kaikenlaista paskaa myydään tuon nimen allla. Itse pidän kovasti hyvin tehdystä sushista, ymmärrän kyllä ettei se ole kaikkien makuun. Ja mitä terveellisyyteen tulee, niin Japanilainen ruokavalio taitaa olla yksi terveellisimmistä ja ylipainoisia ei juurikaan ole.
Kirjoitteletko jostain 90-luvulta, kun sushi oli joku uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Söitko haarukalla? Nimittäin pitää syödä tikuilla, muuten ei maistu oikenlaiselta.
Sushi on kylläkin sormiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.
Olen 68v,en minäkään ole ikinä maistanut,enkä tule maistamaankaan.
Mun äiti on 83v ja maistoi tällä viikolla ekaa kertaa. Tykkäsi.
Kastiketta pitää laittaa, ei ne maut muuten tule esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää
No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli.
Voisiko myös olla, että ihmiset syövät niitä trendiruokia, koska tykkäävät niiden mausta? Sushia on tosin ollut myynnissä Suomessa jo 80-luvulta lähtien eli ei toi nyt ole edes
Näillä ihmisillä jotka kuvittelevat ettei kukaan oikeasti pidä siitä mistä he eivät, vaan kuvittelevat muiden vaan hienostelevan, on kauhean huono itsetunto. Rohkeasti vaan, ei tarvii tykätä eikä tarvii jotain mentaalijumppaa että kaikki ympärillä vaan valehtelevat kun ovat kanssasi eri mieltä. Et ole huonompi, vaikka et pidä. Tee mitä lystäät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ole syönyt sushia, vierestä katsonut kun sitä riisipalleroa uitetaan soijassa ja wasabissa.
Noilla lisukkeilla voi syödä vaikka tiskirättiä, etkä eroa huomaa.
Riisipalleroa ei uiteta soijassa. Se on se kalapuoli, jota dipataan ihan vaan vähän soijaan.
Itse dippaan sen riisipuolen soijakastikkeeseen ja hyvää on. Ei se ole niin tarkkaa oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62-vuotias, enkä ole ikinä maistanut sushia. Enkä varmaan tule ikinä maistamaankaan. Tuskinpa olen menettänyt mitään tärkeää.
Olet menettänyt suurenmoisia makuelämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo 45 vuotias, etkä ole koskaan aikaisemmin törmännyt asiaan, että lähes kaikki on makuasioita, joista on turhaa kiistellä.
Pikkulapset kitisee toisten syömisitä ja omistaan.
Tuli myös mieleen "hyi, en tykkää" 😁. Ja osa huutelee, että ei raakaa kalaa. Ei mitään käsitystä, että on muutakin kuin raakaa kalaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin syöt soijan, wasabin ja inkiväärin kanssa. Ei kai niitä kukaan kuivana vetele. Herkkua, kun tietää, mistä ostaa.
Eli sushi itsessään on mautonta ja maku saadaan lisukkeilla. Sama ostaa mausteet kotiin, lisätä niitä mihin vain mauttomaan ja tadaa. Meillä on köyhän miehen sushia.
Makaronilaatikko ja läskisoosikin on mauttomia jos et muista laittaa suolaa ja pippuria
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko soijakastiketta, wasabia ja inkivääriä?
tämä. Sushilla ei ole makua jos ei dipata wasabiin, soijaan ja päälle slice inkivääriä
paras ruoka, tosin ei missään Lidlin valmispaketista vaan vähintään tuoreena prisman tai citymarketin tiskiltäkin saa ihan maustuvaa sushia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin syöt soijan, wasabin ja inkiväärin kanssa. Ei kai niitä kukaan kuivana vetele. Herkkua, kun tietää, mistä ostaa.
Eli sushi itsessään on mautonta ja maku saadaan lisukkeilla. Sama ostaa mausteet kotiin, lisätä niitä mihin vain mauttomaan ja tadaa. Meillä on köyhän miehen sushia.
Syötkö sinä pastaa ja perunoitakin ilman kastiketta? Huonosti tehty sushi (esim. supermarketsushi) on toki aina mautonta, mutta jos menet kunnon laadukkaaseen japanilaiseen ravintolaan niin on varsin maukasta.
Trendiruoka, just... ihan siinä, missä pitsat, kebabit, intialaiset, kiinalaiset ruoat. Raakaa kalaa, just...ihan paljon muutakin. Ja juu, ei varmaan vastaa japanilaista sushia, mutta ihan hyvää on suomalaisittainkin. Ja en edes käytä soijaa, wasabia tai muuta. Syön naturel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.
Siihen laitetaan soijakastiketta ja inkiväärisiivu lisäkkeeksi ja ääntä kohti. Se pitää maustaa siis ihan itse. 😆
Ei näin. Se inkivääri on tarkoitettu suun ja maun puhdistamiseksi aina eri kalalaatujen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko soijakastiketta, wasabia ja inkivääriä?
tämä. Sushilla ei ole makua jos ei dipata wasabiin, soijaan ja päälle slice inkivääriä
paras ruoka, tosin ei missään Lidlin valmispaketista vaan vähintään tuoreena prisman tai citymarketin tiskiltäkin saa ihan maustuvaa sushia
Ei se silti miltään maistu ja inkivääri nyt on muutenkin pahaa, että miksi sitä pitäisi tunkea minnekään. Wasabi on ainoa mista pidän, soijasta tulee jotain ihme allergisoireita. Mutta mikä tärkeintä, joka kerta kun syö sushia saa oksentaa ja tulee ripuli. Ne vatsa oireet kestää aina päiviä.
Mä tykkään sushista, mutta naurattaa, että se olisi joku uutuus ja muotiruoka. Söin ensimmäisen kerran, kun olin 20-vuotias.
N47