Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin

Vierailija
20.04.2024 |

Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin syöt soijan, wasabin ja inkiväärin kanssa. Ei kai niitä kukaan kuivana vetele. Herkkua, kun tietää, mistä ostaa.

Vierailija
22/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.

Olen 68v,en minäkään ole ikinä maistanut,enkä tule maistamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää

No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli. 

Vierailija
24/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kerran maistanut, enkä ymmärtänyt vouhotusta. Enkä halua syödä raakaa kalaa. En ole mikään Klonkku.

Vierailija
25/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ole syönyt sushia, vierestä katsonut kun sitä riisipalleroa uitetaan soijassa ja wasabissa.

Noilla lisukkeilla voi syödä vaikka tiskirättiä, etkä eroa huomaa.

Vierailija
26/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää

Sushi on hyvää, perunaruuat on hyviä. Miksi jotkut aina ajattelevat että nuo sulkisivat toisensa pois? 

No haloo, perunaruuathan on kotimaista alkuperää, ei voi olla hyvää. Minä syön vain ulkomaisia ruokia

Vierailija
27/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistelukeroja pitää olla joku parisenkymmentä ennen kuin jokin alkaa maistua.

En ole ap mutta meinaat, että minun pitäisi mennä parikymmentä kertaa syömään sushia ja sitten rupee maistumaan. Ei ikinä. Minulla aivan sama kuin ap:llä, tulipa maistettua kerran ja siihen jäi, ei ollut yhtään hyvää. Monenlaisista ruoista pidän jo ihan ensimaistamisella ja sushi ei nyt vaan ole mitään erikoista ruokaa. Viimeksi söin esim. parsaa vinaigrette kastikkeella etelä-Ranskassa ja se oli todella hyvää. Ihan eka kerta oli ja heti maistui. Nyt olen tehnyt kotona jo pari kertaa myös. Olin ennen aina syönyt parsaa bechamelkastikkeella tai voisulalla, mikä myös erittäin hyvää. 

Erilaisten ruokien hyväksyminen auttaa luomaan joustavaa ja myönteistä ruokasuhdetta. Taitava syöjä uskaltaa säännöllisesti kokeilla myös uusia ruokia ja ottaa niitä osaksi omaa ruokavaliota.

Yksi maistelukerta ei vielä riitä uuteen makuun tottumiseen, vaan niin lapsi kuin aikuinenkin voi tarvita jopa kymmeniä maistelukertoja. Ensimmäisen huonon kokemuksen jälkeen ei siis kannata lannistua. Uudenmakuisesta ruoasta ei ehkä tule omaa lempiruokaa, mutta on hyvä, jos sitä pystyy kuitenkin syömään, Aittola sanoo.

https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/ruoka-saa-tuoda-mielihyvaa-kiel…

Vierailija
28/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ju, minä kun käyn kiinalaisessa raflassa lounaalla, Ostan lounaan ilman sushia, muut ruuat onkin hyviä.

Vierailija
29/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mausteita? Eikö nuo sushit yleensä tarjota aina soijakastkkeen ja wasabin kanssa...

Vierailija
30/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin syöt soijan, wasabin ja inkiväärin kanssa. Ei kai niitä kukaan kuivana vetele. Herkkua, kun tietää, mistä ostaa.

Eli sushi itsessään on mautonta ja maku saadaan lisukkeilla. Sama ostaa mausteet kotiin, lisätä niitä mihin vain mauttomaan ja tadaa. Meillä on köyhän miehen sushia.

Vierailija
31/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.

Selittäkää minulle miksi AP yrittää leikkiä olevansa tosissaan vaikka hän on selvästi ÄO40 vittuhieltä haiseva trolli?

Vierailija
32/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se ihan noin mene. Joillakin vaan on kova hinku olla moderni ja syödä trendiruokia ja kehua niitä vielä hyväksi, vaikka ei maistuisi, mutta kuuluu kehua ja syödä sitä mikä on trendikästä, ihan sama kuin vaatemuodin kanssa. Kaikenlaisten vouhotusten perässä menevät massaihmiset ei kiinnosta pätkääkään. Mieluummin hyviä perunaruokia ja erinomaisia pastakastikkeita kotona tehtynä. Minua ei edes kiinnosta jos joku minua juntittelee, siittä vaan jos siitä jollekin tulee hyvä mieli. 

Niin, eihän se nyt ole mahdollista että joku oikeasti tykkäisi jostain mistä sinä et tykkää. Kyllä on ihminen on niin hienompi ja parempi kun ei koskaan edes testaa mitään uutta ja on niin erilainen kuin muut massaihmiset. 

Vierailija
33/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään alussa oikein herännyt sushin maulle, mutta aikaa myöten se maistui aina paremmalta, tavallaan ne maut alkoi tunnistaa. Ehkä se on siinä ideanakin. Mutta makuasioita nämä.

Vierailija
34/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä riisipallero ei ole hyvää. 

Vierailija
35/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko myös olla, että ihmiset syövät niitä trendiruokia, koska tykkäävät niiden mausta? Sushia on tosin ollut myynnissä Suomessa jo 80-luvulta lähtien eli ei toi nyt ole edes ole mitään erityisen modernia trendiruokaa vaan aika tavanomaista ravintolaruokaa nykypäivänä. Itse syön yhtä lailla sushia kuin kotitekoisia perunaruokia ja pastakastikkeita. Sushia en viitsi kotona tehdä on sen verran vaivalloista.

Vierailija
36/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan käynyt hyvässä sushiravintolassa. Tiedätkö, että hyvä riisilaatu maksaa yli 15€/kilo. En jaksa uskoa, että kovinkaan moni, jos yksikään, suomalainen sushiravintola käyttää sitä.

Vierailija
37/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ole syönyt sushia, vierestä katsonut kun sitä riisipalleroa uitetaan soijassa ja wasabissa.

Noilla lisukkeilla voi syödä vaikka tiskirättiä, etkä eroa huomaa.

Riisipalleroa ei uiteta soijassa. Se on se kalapuoli, jota dipataan ihan vaan vähän soijaan.

Vierailija
38/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.

Siihen laitetaan soijakastiketta ja inkiväärisiivu lisäkkeeksi ja ääntä kohti. Se pitää maustaa siis ihan itse. 😆

Vierailija
39/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään. Siihen kuuluu wasabi, joka on aika vahva. Tykkään myös eri suojista. Tykkään kaloista ja ravuista. Tykkään sushi riisin mausta. Se on maustettua riisiä. Ehkä söit jossain huonossa paikassa, jos sanot että oli mautonta. 

Mutta ymmärrän, ettei kaikki tykkää kaikista. Minä tykkäänja tykkään savulohesta ja perunoista. En tykkää keskimääräistä pitsoista tai kebabeista tai kalapuikoista. En edes fish and chips tai hampurilaisita. Mutta noissa kaikissata löytyy helmiä, jotka on hyviä. 

Vierailija
40/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias, enkä ole ikinä maistanut sushia. Enkä varmaan tule ikinä maistamaankaan. Tuskinpa olen menettänyt mitään tärkeää.

Tolla mentaliteetilla olet menettänyt paljon ja jokin on niistä voinut olla tärkeääkin.