Riemuitsetko nyt kun vanhuksilta kiristetään
Lääkkeiden oma vastuu nousee 70 euroon, katot nousevat. Ym. Ym. Varmaan siis kelakorvauksia myös pienennetään jotta purran palkkaan riittää valtion rahat.
Eniten nuo lääkejutut kolahtavat niihin pienellä eläkkeellä oleviin joita ei veronkorotus koske.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Olen demareiden äänestäjä ja erikoista kyllä olen säästynyt joka ikiseltä leikkaukselta. Mutta siis itse tätä äänestitte. Minulla on syvä huoli kaikista ryhmistä joita leikkaukset koskee, erityisesti lapset, nuoret, vammaiset, vajaakuntoiset, vanhukset ja sairaat. En voi käsittää mikä empatiavaje on ihmisellä joka hyökkää näitä ihmisryhmiä kohtaan. 3 vuoden päästä äänestäkää ihmisyyden ja inhimillisyyden puolesta.
Meillä on psykopaatit vallassa ja jälki on sen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: olen demareiden äänestäjä. Aina ollut. Soinin persut oli vielä jotenkin järkipuolue, Halla-ahoa pitivät liian nynnynä ja pois mutta nyt on tiikeriäiti johdossa joka vaanii, hyökkää, puree.
Ei Purra yksin tee näitä päätöksiä vaan noudattaa puolueen ideologiaa.
Riemuitseminen on iso sana, mutta oikeudenmukaisuus kyllä ilahduttaa. En ymmärrä, miten se väestönosa, jolla on hallussaan suurin osa omaisuudesta, voisi nauttia täyttä koskemattomuutta näissä tämän kokoluokan säästötalkoissa. Etenkin, kun otetaan huomioon eläkkeiden pyramidihuijaus. Ja se, että pienimpiin eläkkeisiin ei olla koskettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä kannattaa itse tehdä jotain, näin ei päädy toisten armon varaan.
Ehdottomasti näin, jos siihen suinkin on mahdollisuus! Kaikilla (syvästi vammaiset, vaikeasti sairaat) ei tätä mahdollisuutta ole. Ja nyt näemme, mitä tapahtuu kun nazzihallinto tulee voimaan: armoa ei ole. On ihmisiä, jotka ovat täysin tunnottomia. Silloin marginaaliryhmienkin kärsimys nähdään vain vaivana, ja ratkaisut ovat sen mukaisia: eutanasiaa ja nälkäkuolemaa.
Totta. Orpon hallitus ei armoa anna.
Satuu kumpaankin. Se työtön voi olla terve ja se eläkeläinen (itse 3 pitkä-aikaissairautta, n 8 lääkettä päivittäin) maksaa itsensä kipeäksi kyetäkseen niin sanottuun arkeen ilman apuja. Se 70 euroa heti ennenkuin saat yhtään Kelan alennusta lääkkeistä koskee tosissaan. Nykyinen 50e on ollut paljon. Tuokin pitäisi riippua tuloista, eli alle 1500e eläkeläiset vapauttettaisiin alkumaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien on hyvä osallistua. Terveisin veronmaksaja
Kummallista, olen eläkkeellä ja maksan veroja. Muuta?
Toistaiseksi laki ei ole voimassa, aikaisintaan kait 2025. Mutta se on totta että itsarit ovat yleistyneet jo.
Ei tässä ole yksin ministeri päättämässä. harmi jos tarvitsevalta otetaan pois. Vähälläkin tulee toimeen.
KUKAAN ei mainitse sitä kaivoonkaadettua rahamäärä, mikä menee avustuksiin, tulkkeihin ja muihin tukiin, niille jotka tänne ovat tulleet koko perheiden voimalla hyväksikäyttämään sosiaalisia palveluita. Mitkä ovat ne määrät rahallista tukea, jotka virtaavat näiden ihmisten kotimaahan sukulaisille? Se saa, joka osaa.
Miksi tätä ei oteta esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: olen demareiden äänestäjä. Aina ollut. Soinin persut oli vielä jotenkin järkipuolue, Halla-ahoa pitivät liian nynnynä ja pois mutta nyt on tiikeriäiti johdossa joka vaanii, hyökkää, puree.
Ei Purra yksin tee näitä päätöksiä vaan noudattaa puolueen ideologiaa.
Ihanko totta? Edelleen saa lukea kuinka Marin sitä ja Marin tätä. Marin ihan yksin päätti. Marin ihan yksin teki.
Vierailija kirjoitti:
Riemuitseminen on iso sana, mutta oikeudenmukaisuus kyllä ilahduttaa. En ymmärrä, miten se väestönosa, jolla on hallussaan suurin osa omaisuudesta, voisi nauttia täyttä koskemattomuutta näissä tämän kokoluokan säästötalkoissa. Etenkin, kun otetaan huomioon eläkkeiden pyramidihuijaus. Ja se, että pienimpiin eläkkeisiin ei olla koskettu.
Kun eläkejärjestelmä muodostettiin, 1960-luvulla, kukaan ei tiennyt, minkälainen Suomi olisi 2024. Sinä ja sinun pyramidihuijausjankkauksesi. Mutku, mutku, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ihan itse äänestitte valtaa pitäviä puolueita. Yritin estää tämän ja pitää teidän puolia äänestämällä demareita mutta aivan turhaan kun ette tajunneet omaa parastanne. Itse en kuulu edes tähän "köyhään" kansanosaan jolta leikataan leikkaamisen perään.
tuskinpa kukaan vanhempi ihminen äänesti persuja, on nuorempien, tietämättömien puolue. KYLLÄ VANHEMPI VÄKI NÄKI JO AIKAA SITTEN MIKÄ PS ON LAJIAAN , jo vuosia sitten
Nuorena ja tietämättömänä äänestin vasemmistoa mutta nyt eläkeläisenä kannatan persuja. Pitää tuntea vastuuta siitä missä kunnossa maamme jää tuleville sukupolville eikä haalia kaikkea omiin taskuihin. Paljonkin ikätovereiden kanssa politiikasta keskustellaan eikä siellä juuri vassareita löydy. No ehkä muutama taiteilija jotka on ikänsä yhteiskunnan tukirahoilla eläneet
Kyllä olisi niin paljon paikkoja, joista leikata. Varsinkin, kun Orpo kerran vakuuttelee, että kaikkien pitää osallistua talkoisiin. Mitenkäs jos talkoisiin osallistumisen merkkinä hallitus luopuu vaikka ensi alkuun alle 5km taksimatkoista ja loppuikänsä mahdollista nostettavasta sopeutumiseläkkeestä? Mutta ehei, eihän se nyt herroja koske, mikään säästäminen, ainakaan oman navan ympäriltä!
https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/12/hallituksen-leikkaukset.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eläkejärjestelmä muodostettiin, 1960-luvulla, kukaan ei tiennyt, minkälainen Suomi olisi 2024. Sinä ja sinun pyramidihuijausjankkauksesi. Mutku, mutku, niinkö?
Kyllähän silloin oli jo merkkejä. Lapsi syntyvyys tippui nopeasti 1960-luvulla ja sen jälkeen. Turha esittää tietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa suomalaisia eläkeläisiä eniten ja osa saa kansaneläkettä ja nyt se poistetaan. Onhan se ihan oikein.
Eiköhän Ruotsissa ole ruotsalaisia eläkeläisiä eniten...
Varmaan vielä näin on,jos vauhti pysyy ja kasvaa,tilanne muuttuu tulevina vuosikymmeninä,samoin käy Suomessa.
Työtön vs eläkeläinen. Mutta eikö työtönkin ole jo eläkkeellä jos lääkekulut ylittävät maksukaton?
Vierailija kirjoitti:
No, ihan itse äänestitte valtaa pitäviä puolueita. Yritin estää tämän ja pitää teidän puolia äänestämällä demareita mutta aivan turhaan kun ette tajunneet omaa parastanne. Itse en kuulu edes tähän "köyhään" kansanosaan jolta leikataan leikkaamisen perään.
Samixii. Käsittämättömiä typeryksiä on jopa moni sairaseläkeläinen joka äänestää persuja. Yhdenkin tunnen. Marin on kuulemma ärsyttävä. No siinäpä vaan sitten makselkoot lääkkeistä isompia maksuja.
Persuilla oli paljon köyhiä sosiaalitukea saavia äänestävä joiden tulot riippuu valtiosta.
Kumppaninikin äänesti persuja joka on duunari. Ironista oli että hän on lakkollut viime aikoina hallituksen päätöksiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eläkeläisiä on yli 1.5 miljoonaa ja ovat varakkain ikäryhmä. Talous ei vain kestä.
Suurin osa eläkeläisistä varmaan äänesti kokoomusta ja persuja. He saivat mitä halusivat eli leikkauksia palveluihin, veronkorotuksia eläkkeisiin jne. Mutta sydämen hyvyydestä ja ilosta antavat pienet roponsa hyvätuloiselle eliitille.
Se hyvätuloinen eliitti tämän leikin kustantaa.
Aika tympeää että yli 50 000 € tienaavia syytetään siitä ettei ne osallistu, kun ne maksaa tuloveroista yli puolet vaikka niitä on vain vajaa 16%
Suurituloiset, yli 100 000€ tienaavia taas on 2,5% mutta ne maksaa yli 20% kerätyistä tuloveroista.
Eliitti ei siis saa mitään, mutta heiltä viedään todella paljon, ja nämä kiittämättömät vassarit....
nyt sylettää.<
"Eliitti ei saa mitään?" Miksi sitten tässä paskamaassa roikutte? Lähtekää menemään rahoinenne, tai antakaa hyväntekeväisyyteen niin tämä teidän sortaminen loppuu🤣
Jos työntekijäsi raatavat banaanipalkalla ja sinä keräät kaikki voitot niin kai se on silloin selvää että sinä olet se joka kantaa verotaakan?😂
Tilanne on sellainen, että on parempi leikata vähän kaikilta, kuin paljon joltain pieneltä ryhmältä. Eläkeläisiä on lähes kaksi miljoonaan, niin pienikin säästö sieltä jää leikkaamatta vaikka lapsilta. Eikä niitä pieneläkkeitä kosketakaan.
Samaten on hyvä leikata sekä jaetusta rahasta, että lisätä veroja vaikka haittaveroja.
Ei meillä ole sellaista ryhmää, jonka voisi lopettaa noin vain. Ei ainakaan sellaista, josta leikkaaminen mitään säästöjä toisi.
Siis niin sanotulla juustohöylällä.
Aika paljon taas kyllä leikkaukset osuvat siihen ryhmään, joka eniten veroja maksaa. Ehkä vaikutukset olisi voinut arvioida tarkemmin.
Nämä leikkaukset nyt olivat aika kovia, ehkä hieman vähemmän olisi riittänyt, mutta eiköhän niitä uusia rahareikiä jostain ilmaannu.
Demareiden leikkauslistassa oli myös toimenpiteitä, joissa kulut nousisivat, eivätkä pienentyisi.
En mutta siitä riemuitsen kun työttömien mollaajat luulevat että kaikki työttömät ulisee ja ruikuttaa kun leikataan ja saan tuottaa sellaisille ihmisille pahan mielen sanomalla että mä en ruikuta enkä ulise koska ei ole mitään syytä. Pärjään oikein hyvin leikkausten jälkeenkin :)
Se hyvätuloinen eliitti tämän leikin kustantaa.
Aika tympeää että yli 50 000 € tienaavia syytetään siitä ettei ne osallistu, kun ne maksaa tuloveroista yli puolet vaikka niitä on vain vajaa 16%
Suurituloiset, yli 100 000€ tienaavia taas on 2,5% mutta ne maksaa yli 20% kerätyistä tuloveroista.
Eliitti ei siis saa mitään, mutta heiltä viedään todella paljon, ja nämä kiittämättömät vassarit....
nyt sylettää.