Työttömät hoi. Miksi puhelinmyyjän paikka ei kelpaa tai, vaikka lähetin työ?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että en pärjäisi noissa töissä.
Sama täällä, luultavasti joltain jäisi ruoka kun ei löytäisi perille. Olen nähnyt ruokalähetit joutuu kulkea myös junilla edes takaisin ja joillain on mopot. Pitää tietää mikä paikka ja oikea rappu, myös räntäsateessa.
Ei lähetin paikkoja enää ole. Nuoruudessani se oli tyypillinen kiva ja helppo välivuosityö jos ei päässyt opiskelemaan ja eiköhän tuo olisi haluttu työ yhä jos niitä olisi.
En ole työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähetin paikkoja enää ole. Nuoruudessani se oli tyypillinen kiva ja helppo välivuosityö jos ei päässyt opiskelemaan ja eiköhän tuo olisi haluttu työ yhä jos niitä olisi.
En ole työtön.
Wolt, Foodora jne. Oletko koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön.
Nuo tässä tarkoitetut lähetin työt olivat hieman erilaisia. Eikä tarvinnut olla kevytyrittäjä tms.
Työttömät ovat kovia halveksumaan työmahdollisuuksia. On muka liian huono terveys hoiva-avustajan hommiin, liian huono suuntavaisto lähettikumppaniksi, liian introvertti telemarkkinoijaksi... selityksiä on loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjatyö? He ovat YRITTÄJIÄ! Palkkaorjat ovat asia erikseen!
Kyllä orjatyö. Ota asioista selvää niin ymmärrät jotain. Yrittäjyys on noissa hommissa vain kaunis kuori, jonka alle räikeä orjuuttaminen on naamioitu.
Täällä "verrokkimaassa" eli Saksassa Wolt-kuskille on maksettava tuntipalkkaa vähintään €12.41 eli lakiin kirjattu minimipalkka ja se koskee muitakin vastaavia palveluja. Ei ole mitään kevytyrittäjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei missään tilanteessa ole moraalista velvollisuutta ryhtyä puhelinmyyjäksi. Yhtä hyvin voisi vaatia että pitää alkaa myymään persettä.
Perseen myymisellä sentään voi tienata helposti muutamassa päivässä jonkun normaalin kuukausipalkan jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön.
Nuo tässä tarkoitetut lähetin työt olivat hieman erilaisia. Eikä tarvinnut olla kevytyrittäjä tms.
Lähetti se on ruokalähettikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjänä toimiva kummilapsi tekee kuuden tonnin bruttotulot nelipäiväisellä työviikolla.
Harva osaa.
Höpö höpö, haista nyt jo paska.
Olen entinen puhelinmyyjä, pääsin itse reilun parin tonnin tuloille, kunnes terveys petti. Olin aika pienessä toimistossa, joku 15 työntekijää, mistä kaksi tienasi 8000e/kk täyttä työviikkoa tekemällä.
Tuossa työssä täytyy olla tietyntyyppinen ihminen, että pärjää. Täytyy osata sammuttaa oma ajattelu ja höpöttää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnööö.
Housuissas on, lakkaa mainostamasta olematonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjänä toimiva kummilapsi tekee kuuden tonnin bruttotulot nelipäiväisellä työviikolla.
Harva osaa.
Höpö höpö, haista nyt jo paska.
Olen entinen puhelinmyyjä, pääsin itse reilun parin tonnin tuloille, kunnes terveys petti. Olin aika pienessä toimistossa, joku 15 työntekijää, mistä kaksi tienasi 8000e/kk täyttä työviikkoa tekemällä.
Tuossa työssä täytyy olla tietyntyyppinen ihminen, että pärjää. Täytyy osata sammuttaa oma ajattelu ja höpöttää menemään.
Eli moraali ja oma-ajattelu pois niin hyvin pärjää? Olen mieluummin katu ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat kovia halveksumaan työmahdollisuuksia. On muka liian huono terveys hoiva-avustajan hommiin, liian huono suuntavaisto lähettikumppaniksi, liian introvertti telemarkkinoijaksi... selityksiä on loputtomiin.
Mitään "ehdollista tuntipalkkaa" puhelinmyyjille ei ole olemassakaan.Jos firman myyjä soittelee asiakkaille se on työtä josta pitää saada palkkaa.Riski huonosta myynnistä kuuluu työnantajalle eikä työntekijälle,jos ei myynti vedä sitten voi erottaa myyjän mutta siihen asti siitä on maksettava palkkaa.
Yrittäjäriski on yrittäjän eikä työntekijän riski.
Koska työttömänä tulot on tuplat verrattuna puhelinmyyjään?
Vierailija kirjoitti:
Harva osaa.
Et taida itsekään osata. Missä vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap puhelinmyyntiä normaaliksi tuntipalkkaiseksi työksi? Se myyjä lentää pihalle jos ei synny kauppoja, milloin sinä viimeksi ostit puhelinmyyjältä?
Kyllä niissä tuntipalkka on. Sitä vain ei saa, jos ei tee tiettyä määrää kauppaa joka päivä. Yleensä vaaditaan 10-20 kauppaa per päivä. Joka päivä.
Et siis erota tuntipalkkaa provisiopalkasta.Tuntipalkkaa siitä ei saa.
Kyllä erotan. Tuntipalkka maksetaan tehdyiltä tunneilta ja provisio eli osuus myyntituotosta maksetaan sen tuntipalkan päälle. Puhelinmyynnissä vain on käytössä ehdollinen tuntipalkka,kuten tuossa kerroin. Ei makseta tyhjästä niin kuin muissa työpaikoissa.
Ehdollinen palkka on yrittäjällä,ei työntekijällä.Työntekijän pitää saada palkka asiakkaille soittelusta vaikka ei myisi yhtään mitään.
Näinhän ei tunnetusti tapahdu eli on turhaa mennä puhelinmyyjäksi.
Miksi sä ap elät ja hengität vielä!?🙄
Työnantajat hoi. Miksi en kelpaa pyhelinmyyjäksi , siivoojaksi tai lähetiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön.
Ne paikat on ollut täynnä jo aikaa sitten. Etkö ole kuullut?
En ole sosiaalinen enkä osaa puhua ihmisille joten en tee mitään myyntityötä.
1980-luku soitti ja pyysi sinua palaamaan takaisin. Me täällä 2020-luvulla hoidamme tukihakemuset netissä. Ja se taho on Kela, ei sossu.