Haaveileeko kukaan muu asunnosta Espanjassa?
Itse haluan ostaa sieltä asunnon kun jään muutaman vuoden päästä eläkkeelle. Tykkään myös mökeistä Suomessa järven rannalla mutta niissä on vaikea asua ymoäri vuoden eikä lämpöä tai aurinkoa juuri ole
Kommentit (70)
Ei innosta 40 asteen helteet ja veden säännöstely.
Ei kannata ostaa asuntoa maasta, joka on muuttumassa aavikoksi.
Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.
Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.
Ei kiinnosta, turistit tullaan lynkkaamaan.
En todellakaan haaveile. Inhoan niin paljon torakoita, että saisin sätkyn kun aamupuuro kattilaa etsisin kaapista ja jälleen näkisin torakan kaapissa tai kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.
Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.
Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.
Eipä enää kiinnosta, ihan saakelin kuumat kelit liian pitkään.
EN , en muuta talonvaltaajien keskelle.
Asian viehätys on kadonnut monesta syystä.
No en, enää. Sen verran paljon siellä oleillut ettei nappaa enää. Turistina voin ehkä käydä.
Haaveilin ennen. Asunnosta on kuitenkin riesaa ja huolta, joten olen hotellissa mieluummin. On halvempiakin ja kohteen vaihto on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.
Hehehe. Olen kuullut millaista kieltä nämä duolingo-oppineet puhuvat ja nauratti todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tätä olen siis jo kauan käyttänyt. Itse tykkään vaan enemmänkin lähteä kieliopista ja sanojen toisenlaisesta päättämisestä liikkeelle. Duolingon lauseet on välillä aina kökkökö. Jankataan pitkään lausetta jostain kiinnostavasta langosta. Mielummin opettelen vähän hyödyllisempiä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa.
Mitä iloa sinne on muuttaa sisälle istumaan kun ulkona on liian kuuma tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse.
Itse varmaan hankin asunnon Espanjan pohjoisrannikolta jo ennen eläkeikää. Etelärannikko on liian kuuma enkä muutenkaan tykkää kuivasta luonnosta. Pohjoisrannikolla sen sijaan on vehreää, paljon vaelluspolkuja eikä sateisuuskaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pöh, mille hyvälle lapsiperhe sinne lähtisi, eikä tuommoinen kielenopiskelu kirjoista kuulosta nykypäivältä. Suomessa eletään kuten ennenkin, kotona suvun ja ystävien keskellä. Lomalla toki voidaan käydä, jos on varaa.
On suunniteltu, talvet siellä ja kesät Suomessa.
Ei kukaan muu