Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät hoi. Miksi puhelinmyyjän paikka ei kelpaa tai, vaikka lähetin työ?

Vierailija
19.04.2024 |

Tai esimerkiksi siivooja. 

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin soitella ja myydä olisin yrittäjä ja myisin iyse tekemiäni asioita. Mutta en halua sillä halveksun kaikkia myyntiammatteja. 

Vierailija
122/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat kovia halveksumaan työmahdollisuuksia. On muka liian huono terveys hoiva-avustajan hommiin, liian huono suuntavaisto lähettikumppaniksi, liian introvertti telemarkkinoijaksi... selityksiä on loputtomiin.

Huono terveys ei ole tekosyy vaan tosiasia.

Joskus on, joskus ei. Lääketieteen asiantuntijat tietävät tosiasiat.

No aika monella on lääkärintodistus. Kuten minulla, en pysty mihinkään fyysisesti raskaaseen työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tuulessa ja tuiskussa polkee nytkin Helsingin pääkaduilla pelkästään ulkomaalaisia Wolt- ja Foodora-kuskeja. Ei suomipertille sama työ, kylläkin yrittäjälähtöinen, kelpaa?

Mistä tämä valtava epäsuhta johtuu? Olen miettinyt tätä asiaa monesti.

Mietippäs tovi lisää. Myös tietoa voi etsiä tyhjän tuumailun tueksi.

Vierailija
124/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että esim. siivoojan tai laitoshuoltajan töihin kävellään noin vaan ilman kokemusta tai koulutusta? Yritin hakea kesätöitä siivoojana muutama vuosi sitten opintojen ohella ja jouduin sellaiseen video- ja ryhmähaastattelurumbaan ettei tosikaan.

Puhelinmyynnistä en edes jaksa puhua, ala-arvoista ja tulot ovat pienet ja provikkaperusteiset.

Kyllä vaan kävellään töihin ilman kokemusta. Työnantaja saa tukea, kun on koulutettavia. Mikä taas valitettavasti rasittaa kyllä muita, kun käsky käy ja opeta työn ohella sitten kaikki. Kiire on, tämä tässä on siivouspyyhe. Tämä on lattiamoppi. Tee niin, tee näin. Sänky toimii näin. Lystiä oli pahimpaan korona-aikaan täysin ummikkoa piti opettaa, missä välissä, töitäkin pitää painaa kun päivystys pursuaa potilaita ovista ja ikkunoista ja toiselle pitäs ehtiä selittää mitä tehdään ja miksi. Saatoin minä pursk

Paha mieli tulee näistä. Kun revitään ihmisistä kaikki mikä lähtee ja silti ei ole resursseja tehdä niin hyvin kun haluaisi. Miksi työelämä on mennyt tällaiseksi. Tai tiedän syynkin, kysymys silti "miksi" maailma on tälläinen. Ja siihenkin on vastaus että se nyt vaan on. Huoh.

Vierailija
125/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti ei ole edes työtä, se on ihmisten häirintää. 

Vierailija
126/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä töitä riittää siksi, ettei niihin halua juuri kukaan, palkka surkea ja työnkuva vielä surkeampi. Eikä niihin edes kelpaa kuka vaan vaan pitää olla myyntiä rakastava tehopakkaus joka on valmis myymään vaikka oman mummonsa yhdestä Kodin Kuvalehdestä. Haluaisitko sinä olla sieluton markkinahuora tai köyhä omaa peilikuvaansa inhoava sätkynukke. Jos et niin miksi hitossa vielä kysyt.

Vierailija
127/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tälläisien aloituksien tekijä siirtyisi itse sinne siivoojaksi, niin voisin ottaa sun työpaikan omani tilalle. 

Vierailija
128/153 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on suorastaan moraaliton ala. 

Vierailija
129/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ap puhelinmyyntiä normaaliksi tuntipalkkaiseksi työksi? Se myyjä lentää pihalle jos ei synny kauppoja, milloin sinä viimeksi ostit puhelinmyyjältä?

Kyllä monet taitaa vieläkin kuvitella että puhelinmyyjille maksetaan normaalia tuntipalkkaa työajan mukaan.

Siinä saa nollatulot toivottomista yrityksistä.

Vierailija
130/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen putkiasentaja

Vierailija
131/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ap puhelinmyyntiä normaaliksi tuntipalkkaiseksi työksi? Se myyjä lentää pihalle jos ei synny kauppoja, milloin sinä viimeksi ostit puhelinmyyjältä?

Kyllä niissä tuntipalkka on. Sitä vain ei saa, jos ei tee tiettyä määrää kauppaa joka päivä. Yleensä vaaditaan 10-20 kauppaa per päivä. Joka päivä. 

Eli ei ole tuntipalkkaa.Tosin sellainen saatetaan luvata jopa näiden huijarilafkojen työpaikkailmoituksissa vaikka se on oikeasti parhaan myyjän provisiopalkka.

Vierailija
132/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta ihmettelen silti miksi joidenkin (selvästi nuppivikaisten) käsitys ratkaisusta työttömien tilanteelle on mahdollisimman näyryyttävä tai vähintään sellainen millä ei tule toimeen, sitä ei ole tarjolla tai se ei liity mitenkään työttömän koulutukseen/työkokemukseen/haluamaan työhön tai alaan. Vai montako kertaa olette nähneet aloituksen Hei työtön, mikset mene controlleriksi isoon kansainväliseen yritykseen! Tai hei työtön, firma X palkkaa useamman käyttöönottoinsinöörin, hae paikkaa! Ei haittaa vaikkei olisi koulutusta tai työkokemusta, asenne ja halu oppia ratkaisee! Etenkin kaikki kuuskymppiset ja viiskymppiset, te ootte kohderyhmää! 

Sitä voi kuin tykönään pohtia. Surullista että pitää käyttää lyömäaseena ja halveksunnan apuvälineenä ammatteja, joihin ihmiset hankkivat koulutuksen ja tuntevat ammattiylpeyttä koulutettuina ammattikuntansa edustajina. Onhan se kiva kuulla yleisenä asenteena tekevänsä ns. paskaduunia ja olevansa halveksuttavaa paarialuokkaa.

Vierailija
133/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka

Ei kuulosta erityisen kiinnostavalta työltä

Nivelsairauden vuoksi takia siivous ja (pyörä)lähetin hommat pois laskusta

Ei vastaa koulutustani eikä uratavoitteitani. Huono urakehitys

Äitmuorin nettopalkka siivoojana 2300€/kk. Ne tekee tiliä ketkä osaa...

Vierailija
134/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi hoi vaan itsellesi. 

Vierailija
135/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt puhelinmyyntiä sen sanoisinko kulta-aikana, aikana kun vielä tv-luvistakin soiteltiin. Silloin palkkani oli usein 2000e/kk nettona, mutta muutama vuosi sitten kun kokeilin uudestaan puhelinmyyntityötä erään työttömyysjakson aikana, niin sain vain bruttona 300e takuupalkkaa. Tuet meni jäihin tästä syystä, kun palkkaakaan ei voinut ennakoida ja jouduin siirtämään eräpäiviä uusien laskujen tullessa jo niskaan. Oli henkilökohtainen konkurssi aivan oven takana ja päätin, että ei enää tätä. Ei puhelimessa enää mikään mene kaupaksi, ellet halukas äysin vedättämään dementoituneita vanhuksia sillä, että he todella tarvitsee sokeanakin Aku Ankkaa. Ja sellainen myynti on mun moraalin ulkopuolella. Siivoojan hommaakin tehnyt ja olen tykännyt, mutta harvoin on kokoaikaista ja ainakin täällä vaaditaan oman auton käyttöä, jota mulla ei ole edes lainattavaksi. ps. oon töissä, mutta tässä omat kokemukset työttömyysajoilta. ymmärrän hyvin, että kaikille ei kaikki kelpaa, ei vain ole kaikille mahdollista kaikki.

Vierailija
136/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa itse (nykytilanteestasi huolimatta, vaikka loisisit jossain suojatyöpaikassa) ensin kaikkia näitä töitä < 6kk.

Mitä olet ostanut puhelinmyyjältä? "Työskentelisitkö" itse hyvällä omatunnolla puhelinterroristina? Kuinka kauan?

Kuinka usein tilaat jotain läheteiltä? Kauanko ruhosi ja ylänuppisi kestäisi lähettinä sekä lompakkosi yrittäjänriskiä?

Arvostatko sinä siivoojia? Oletko siivosti lisäämättä työtaakkaansa? Kauanko ruhosi ja ylänuppisi kestää siivoojana?

Kysele muilta umpinuppityhmyyksiäsi vasta kun olet suorittanut yllä mainitut testit ja osaat omakohtaisesti vastata.

Vierailija
137/153 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus nuorena puhelinmyyntiä. Jotkut ihmiset olivat niin töykeitä, että haistattelivat jopa vi tt ua puhelimeen. Tuli kammo, en pystynyt enää soittamaan kenellekkään. 

Vierailija
138/153 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä tuntipalkka on. Sitä vain ei saa, jos ei tee tiettyä määrää kauppaa joka päivä. Yleensä vaaditaan 10-20 kauppaa per päivä. Joka päivä. 

Tuntipalkka=Maksetaan käytetyn työajan mukaan vaikka ei tule myyntiä.

Provisiopalkka=Maksetaan tehtyjen kauppojen mukaan.

Vierailija
139/153 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjänä toimiva kummilapsi tekee kuuden tonnin bruttotulot nelipäiväisellä työviikolla. 

Harva osaa. 

Minä tein myös lyhyen aikaa lukion jälkeen. Ei mitään pohjakokemusta. Alkuun palkka oli 1400e/kk. Kun sai kokemusta, pääsin soittamaan parempia listoja, ja palkka kohosi 2000e/kk. Se oli ihan hyvä työ tuossa elämänvaiheessa. Kyllähän siinä joutui välillä sietämään nollapäiviä ja tuntui ettei osaa mitään. Silloinen esimies oli hyvä ja tsemppasi ne päivät. 

Vierailija
140/153 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työt alkavat kiinnostaa siinä vaiheessa jos ja toivottavasti kun tukia edelleen leikataan. Ei voi olla niin, että toisilta viedään palkkatuloista valtava siivu halusi tai ei. Ja toiset voivat valita olisiko työ mieluinen vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi