Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät hoi. Miksi puhelinmyyjän paikka ei kelpaa tai, vaikka lähetin työ?

Vierailija
19.04.2024 |

Tai esimerkiksi siivooja. 

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tuulessa ja tuiskussa polkee nytkin Helsingin pääkaduilla pelkästään ulkomaalaisia Wolt- ja Foodora-kuskeja. Ei suomipertille sama työ, kylläkin yrittäjälähtöinen, kelpaa?

Mistä tämä valtava epäsuhta johtuu? Olen miettinyt tätä asiaa monesti.

Itse mietin monesti, mistä vammasta aiheutuu tuollainen tarve lässyttää samaa paskaa joka helvetin päivä uudestaan ja uudestaan. 

Vierailija
62/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen töihin haluan semmoisen palkan, ettei tarvi enää hakea tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka totuus on se, että ilman ulkkiksia Woltin suomalaisomistajista ei olisi leivottu miljardöörejä. Onneksi ulkkarijepet jaksavat sotkea tuollakin, erittäin kurjassa säässä, nytkin...

Enpä nyt tiedä, onko se mikään onni, että orjatyö on vielä 2020-luvun Suomessakin mahdollista. Eikä siihen edes puututa. 

Vierailija
64/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ihmisiä, siivoojaksi en ole päässyt. En edes haastatteluun. En ole kyllä varma uskaltaisinko mennä haastatteluun jos sellainen tulisi.

Outoa. Miten on mahdollista, että joku ei uskalla mennä haastatteluun? Täytyy olla jotenkin vajaa ja viallinen ihminen. Täysin ymmärrettävää, että tuollaiset on työttömänä. Vaikutat kelvottomalta työelämään

Vierailija
65/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lähihoitajan työtä nämä työttömät halveksivat usein. Sylkevät hoiva-avustajienkin päälle.

En todellakaan sylje hoita-avustajan päälle, mutta miksi ihmeessä hakeutuisin opiskelemaan huonosti palkatulle, raskaalle alalla, jolla huonot työ-olosuhteet? Jos terveysalalle haluaisin suunnata niin mieluummin sitten vaikka fysioterapeutiksi tai eläinlääkäriksi.

Niihin lähihoitajan koulutuksiin on oppilasvalinta. Mua ei kutsuttu edes valintatilaisuuteen kun laitoin kerran hakemuksen. Sellaista tosin kuulin, vittuilua kenties, että kas kun ei saman tien sairaanhoitajaksi!

Vierailija
66/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis puhelinmyynnissä pohjapalkka ja takuupalkka esim. on kaksi eri asiaa. Pohjapalkan saa aina, jos sellainen tarjotaan, se voi olla esim. 800-1800 e / kk, tällaisia olen nähnyt. Kaikissa ei ole. Takuupalkka sen sijaan on ehdollinen, esim. saat 3000 e / kk jos toteutat tavoitteen x, y, x.

Provisiot sitten asia erikseen.

Höpöpö. Pohjapalkka on ehdollinen. Tiedän kokemuksesta, koska menin uskomaan tuohon mitä ne valehtelevat eli pohjapalkan pysyvyyteen. 

Olen ollut puhelinmyyjä. Pohjapalkka oli pieni mutta se oli juuri mitä sovittiinkin. Takuupalkka ehdollinen. Ja proviisiot nyt määräytyy miten sattuu missä sattuu, niistä en ees aloita.

Mutta mä olen jo aika monta kertaa kertonut tässä ketjussa, mikä se pohjapalkan juju sen sijaan on.

Totta kai ymmärrän, että ala on kirjava. Olen pahoillani, että ex-työnantajasi on hämännyt ja käyttänyt alan käsitteitä eri tavalla kuin useimmat netissä neuvovat.

Vierailija
67/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjänä toimiva kummilapsi tekee kuuden tonnin bruttotulot nelipäiväisellä työviikolla. 

Harva osaa. 

kusettaa vanhuksia. myy niille joka vuosi uusia mokkuloita ja 2 vuoden liittymiä, vaikkei vanhus edes tarvitsisi viittä päällekkäistä kalleinta liittymää siihen, että kerran kuussa käy maksamassa laskuja nettipankissa

Vierailija
68/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ymmärrän, että ala on kirjava. Olen pahoillani, että ex-työnantajasi on hämännyt ja käyttänyt alan käsitteitä eri tavalla kuin useimmat netissä neuvovat.

Et näy ymmärtävän, kun vänkäät vastaan ihan kuin sinun kokemuksesi olisi ainut. Ja turhaan olet pahoillasi. En kaipaa sääliäsi missään asiassa. En ole ihan niin naiivi, että luottaisin johonkin "neitssä neuvottaan" juttuihin. 

Vierailija
69/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyö? He ovat YRITTÄJIÄ! Palkkaorjat ovat asia erikseen!

Vierailija
70/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjänä toimiva kummilapsi tekee kuuden tonnin bruttotulot nelipäiväisellä työviikolla. 

Harva osaa. 

Huijaamalla muistisairaita vanhuksia, muuten ei ikinä saisi tuollaista myyntiä. Eli moraaliton paskiainen jos on edes totta.

Vierailija
71/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka totuus on se, että ilman ulkkiksia Woltin suomalaisomistajista ei olisi leivottu miljardöörejä. Onneksi ulkkarijepet jaksavat sotkea tuollakin, erittäin kurjassa säässä, nytkin...

Onneksi? Aika sairas pitää olla, jos ajattelee ihmisten törkeän hyväksikäytön olevan joku onni. Tosin laiskat pskat wolt-tilauksineenhan mahdollistavat tuon hyväksikäytön. Oma moraali ei siihen taivu. 

Vierailija
72/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös lähihoitajan työtä nämä työttömät halveksivat usein. Sylkevät hoiva-avustajienkin päälle.

Jospa et nyt kuitenkaan valehtelisi.

Minä en ymmärrä, miksi esim. työvoimakoulutuksina olis järjestetty lähihoitajan koulutuksia, jos työttömillä ei olisi intoa niihin koulutuksiin mennä.

Mutta kuten sanottu, näihin valitaan oppilaat.

Hoiva-avustajallakin on oltava hygieniapassi, että se pitäs nyt ekaks hankkia, jotta vois yrittää hakea.

Tosin just oli ilmoitus, niin ehkä mä laitan, mutta mä tiedän, että mä en kelpaa, olen näetsen jo liian vanha ja mun nimikin on kirosana tai naurunaihe näille tämän seudun tyypeille. Ne ei minua palkkaa, vaikka olisin ainoa ihminen jota vois palkata.Ihan silkasta kiusanteosta. Ne haluaa niistää multa kaiken... 

Vierailija
73/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjatyö? He ovat YRITTÄJIÄ! Palkkaorjat ovat asia erikseen!

Kyllä orjatyö. Ota asioista selvää niin ymmärrät jotain. Yrittäjyys on noissa hommissa vain kaunis kuori, jonka alle räikeä orjuuttaminen on naamioitu. 

Vierailija
74/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näy ymmärtävän, kun vänkäät vastaan ihan kuin sinun kokemuksesi olisi ainut. Ja turhaan olet pahoillasi. En kaipaa sääliäsi missään asiassa. En ole ihan niin naiivi, että luottaisin johonkin "neitssä neuvottaan" juttuihin. 

Ollaanpas sitä. Sinua on johdettu harhaan, sori siitä. Olen aikanaan tietoisesti googlannut asiaa ja keskustellut ex-työnantajan kanssa ja olen sitä mieltä, että mielipiteeni edustaa valtavirtaa tässä asiassa. Ei ehkä juridista ehdotonta totuutta, mutta valtavirtaa. Siksi saattoi kuulostaa vänkäämiseltä.

Vierailija
75/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuolen nälkään kuin ryhdyn huijaamaan vanhuksia tai rahoittamaan moraalittomien "yrittäjiä" palkkaavien Wolt-hemmojen miljoonat. 

Vierailija
76/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpas sitä. Sinua on johdettu harhaan, sori siitä. Olen aikanaan tietoisesti googlannut asiaa ja keskustellut ex-työnantajan kanssa ja olen sitä mieltä, että mielipiteeni edustaa valtavirtaa tässä asiassa. Ei ehkä juridista ehdotonta totuutta, mutta valtavirtaa. Siksi saattoi kuulostaa vänkäämiseltä.

Tämä vaan ei ole mikään mielipideasia. Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
77/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että en pärjäisi noissa töissä.

Vierailija
78/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei missään tilanteessa ole moraalista velvollisuutta ryhtyä puhelinmyyjäksi. Yhtä hyvin voisi vaatia että pitää alkaa myymään persettä. 

perseen myynti on sentään rehellistä työtä toisin kuin puhelinmyynti

Vierailija
79/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ihmisiä, siivoojaksi en ole päässyt. En edes haastatteluun. En ole kyllä varma uskaltaisinko mennä haastatteluun jos sellainen tulisi.

Outoa. Miten on mahdollista, että joku ei uskalla mennä haastatteluun? Täytyy olla jotenkin vajaa ja viallinen ihminen. Täysin ymmärrettävää, että tuollaiset on työttömänä. Vaikutat kelvottomalta työelämään

sossuun se kyllä uskalsi mennä.

ehkä sossuista pitäisikin tehdä vähän pelottavampia, niin kaikki pummit eivät uskaltaisi mennä sinne loisimaan

Vierailija
80/153 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei missään tilanteessa ole moraalista velvollisuutta ryhtyä puhelinmyyjäksi. Yhtä hyvin voisi vaatia että pitää alkaa myymään persettä. 

perseen myynti on sentään rehellistä työtä toisin kuin puhelinmyynti

Tämä. Persettä myymällä asiakas tietää mitä saa eikä häntä huijata ostamaan jotain, mitä hän ei tarvitse/halua ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän