Työttömät hoi. Miksi puhelinmyyjän paikka ei kelpaa tai, vaikka lähetin työ?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap puhelinmyyntiä normaaliksi tuntipalkkaiseksi työksi? Se myyjä lentää pihalle jos ei synny kauppoja, milloin sinä viimeksi ostit puhelinmyyjältä?
Kyllä niissä tuntipalkka on. Sitä vain ei saa, jos ei tee tiettyä määrää kauppaa joka päivä. Yleensä vaaditaan 10-20 kauppaa per päivä. Joka päivä.
Ei kiinnosta paskatyöt paskalla provisiopalkalla, kun saan n. tonnin käteen kuussa makaamalla kotona. Tekemällä hanttihommia menettäisin tuet sekä n. 40 h vapaa-aikaa viikossa. Olen liian älykäs ja liian laiska raataamaan tämän typerysten yhteiskunnan eteen. Olen tehnyt lähes 10 vuotta paskahommia, ja n. 15 vuotta asiantuntijahommia, niitäkin liian pienellä palkalla. Jouduin jäämään pois töistä työuupumuksen, stressin, ym. mielenterveysuhkien vuoksi. Jatkossa aion elää vain itseäni ja omaa hyvinvointiani varten. Töihin voin mennä kun tulee hyvä työtilaisuus, tai kyllästyn lekotteluun. Mahdollisesti ulkomaille, vähemmän sosialistiseen maahan missä ymmärretään paremmin taloutta ja työn arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap puhelinmyyntiä normaaliksi tuntipalkkaiseksi työksi? Se myyjä lentää pihalle jos ei synny kauppoja, milloin sinä viimeksi ostit puhelinmyyjältä?
Kyllä niissä tuntipalkka on. Sitä vain ei saa, jos ei tee tiettyä määrää kauppaa joka päivä. Yleensä vaaditaan 10-20 kauppaa per päivä. Joka päivä.
Et siis erota tuntipalkkaa provisiopalkasta.Tuntipalkkaa siitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä erotan. Tuntipalkka maksetaan tehdyiltä tunneilta ja provisio eli osuus myyntituotosta maksetaan sen tuntipalkan päälle. Puhelinmyynnissä vain on käytössä ehdollinen tuntipalkka,kuten tuossa kerroin. Ei makseta tyhjästä niin kuin muissa työpaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri tässä. Niissä on niin monenlaisia malleja, että ei voi yleistää. Kaikissa on se juju, että tietyt asiat pitää toteuttaa, että saa jatkaa. Nykyään monissa on pieni vaatimaton pohjapalkka, jonka saa vaikka pyörittelisi peukaloitaan, ja provikka tulee sen lisäksi. Mutta juju on se, että ei firmat kattele sellaista myyjää, joka luulee voivansa tyytyä pohjapalkkaan eikä maksa itteensä takas eikä tuota firmalle voittoa. Eli jos joku ajattelee maksavansa laskunsa sillä pohjapalkalla ja olevansa onnellinen, niin heikoilla jäillä on, jos ei myy.
Tunsin erään ihmisen, joka työskenteli puhelinmyyntifirmassa, mutta esihenkilönä. Hän sadatteli usein, kuinka heille soittelee nuorten, 16-18 v., työntekijöiden vanhempia, jotka kyselevät lapsen palkan perään. Tämä henkilö oli aivan ihmeissään, että miten he voivat olettaa lapsensa saavan palkkaa, jos lehtiä on myyty vain vähän. Kuulemma vanhemmat olivat ihmetelleet, että miksi lapselle ei ole maksettu palkkaa siitä, että hän on istunut toimistolla 6h päivässä soittelemassa puheluita. Tämä ihminen piti kyseistä vaatimusta suorastaan törkeänä.
Kysyin häneltä, että oletko tosiaan sitä mieltä, että esim. vaatekauppojen tai elektroniikkaliikkeiden myyjille pitäisi maksaa vain toteutuneista ostoksista, eikä antaa minkäänlaista korvausta siitä ajasta, jonka he viettävät työpaikalla pyrkien tekemään kauppoja?
Kyseinen henkilö ei lainkaan ymmärtänyt logiikkani. Kertoo paljon ko. lafkojen moraalista.
Kenelläkään ei missään tilanteessa ole moraalista velvollisuutta ryhtyä puhelinmyyjäksi. Yhtä hyvin voisi vaatia että pitää alkaa myymään persettä.
Just tänään luin rttä X-määrä puhelinmyyjiä jää työttömiksi!
Ja siis puhelinmyynnissä pohjapalkka ja takuupalkka esim. on kaksi eri asiaa. Pohjapalkan saa aina, jos sellainen tarjotaan, se voi olla esim. 800-1800 e / kk, tällaisia olen nähnyt. Kaikissa ei ole. Takuupalkka sen sijaan on ehdollinen, esim. saat 3000 e / kk jos toteutat tavoitteen x, y, x.
Provisiot sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että esim. siivoojan tai laitoshuoltajan töihin kävellään noin vaan ilman kokemusta tai koulutusta? Yritin hakea kesätöitä siivoojana muutama vuosi sitten opintojen ohella ja jouduin sellaiseen video- ja ryhmähaastattelurumbaan ettei tosikaan.
Puhelinmyynnistä en edes jaksa puhua, ala-arvoista ja tulot ovat pienet ja provikkaperusteiset.
Kyllä vaan kävellään töihin ilman kokemusta. Työnantaja saa tukea, kun on koulutettavia. Mikä taas valitettavasti rasittaa kyllä muita, kun käsky käy ja opeta työn ohella sitten kaikki. Kiire on, tämä tässä on siivouspyyhe. Tämä on lattiamoppi. Tee niin, tee näin. Sänky toimii näin. Lystiä oli pahimpaan korona-aikaan täysin ummikkoa piti opettaa, missä välissä, töitäkin pitää painaa kun päivystys pursuaa potilaita ovista ja ikkunoista ja toiselle pitäs ehtiä selittää mitä tehdään ja miksi. Saatoin minä purskahtaa yksinään itkemäänkin kesken työnteon, ettei kukaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis puhelinmyynnissä pohjapalkka ja takuupalkka esim. on kaksi eri asiaa. Pohjapalkan saa aina, jos sellainen tarjotaan, se voi olla esim. 800-1800 e / kk, tällaisia olen nähnyt. Kaikissa ei ole. Takuupalkka sen sijaan on ehdollinen, esim. saat 3000 e / kk jos toteutat tavoitteen x, y, x.
Höpöpö. Pohjapalkka on ehdollinen. Tiedän kokemuksesta, koska menin uskomaan tuohon mitä ne valehtelevat eli pohjapalkan pysyvyyteen.
Tuolla tuulessa ja tuiskussa polkee nytkin Helsingin pääkaduilla pelkästään ulkomaalaisia Wolt- ja Foodora-kuskeja. Ei suomipertille sama työ, kylläkin yrittäjälähtöinen, kelpaa?
Mistä tämä valtava epäsuhta johtuu? Olen miettinyt tätä asiaa monesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpö. Pohjapalkka on ehdollinen. Tiedän kokemuksesta, koska menin uskomaan tuohon mitä ne valehtelevat eli pohjapalkan pysyvyyteen.
Olen ollut puhelinmyyjä. Pohjapalkka oli pieni mutta se oli juuri mitä sovittiinkin. Takuupalkka ehdollinen. Ja proviisiot nyt määräytyy miten sattuu missä sattuu, niistä en ees aloita.
Mutta mä olen jo aika monta kertaa kertonut tässä ketjussa, mikä se pohjapalkan juju sen sijaan on. En mä yritä valkopestä tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tuulessa ja tuiskussa polkee nytkin Helsingin pääkaduilla pelkästään ulkomaalaisia Wolt- ja Foodora-kuskeja. Ei suomipertille sama työ, kylläkin yrittäjälähtöinen, kelpaa?
Miettimisen sijaan voit mennä niihin hommiin. Ehkä sitten ei enää tarvitse trollata av-palstalla aivottomia mietintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyjä. Pohjapalkka oli pieni mutta se oli juuri mitä sovittiinkin. Takuupalkka ehdollinen. Ja proviisiot nyt määräytyy miten sattuu missä sattuu, niistä en ees aloita.
Mutta mä olen jo aika monta kertaa kertonut tässä ketjussa, mikä se pohjapalkan juju sen sijaan on. En mä yritä valkopestä tai mitään.
Mutta et kuitenkaan tajua, että firmoja ja käytöntjä on tuolla allla todella laaja kirjo? Eli kaikilla ei ole sama käytäntö kuin siellä, missä sinä olit.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa ei. Ethän sinäkään suomipertti ole niissä hommissa, vaan trollaat täällä 7-23 joka päivä.
Raaka totuus on se, että ilman ulkkiksia Woltin suomalaisomistajista ei olisi leivottu miljardöörejä. Onneksi ulkkarijepet jaksavat sotkea tuollakin, erittäin kurjassa säässä, nytkin...
Kysyt kuule väärin tämän asian:
Miksi työtön ei kelpaa siivoojaksi, puhelinmyyjäksi - lähetiksi.
Arvaa olenko hakenut siivoojan paikkoja, mun kohdalla tosin auton ajokortin puute on täällä Helsingin ulkopuolella yksi haittapuoli - mua ei oteta. Ja täällä ne siivoojan työt ovat joko koulutettuja siivoojia varten tai osa-aikaisina niitä markkinoidaan opiskelijoille tai muille lisätienestejä kaipaaville.
tämän olen toki kirjoittanut tänne ennenkin.
Sitten on tällainen maakunnallinen puhelinyhtiö, joka harjoittaa sellaista palvelutoimintaa että tarjoaa muille yrityksille erilaisia puhelinpalvelutoimia.. asiakaspalvelu ja niin edespäin... tähänkin firmaan olen hakenut, en kelpaa.
Tosin sillä firmalla on jotain vaikeuksia ilmeisesti työvoiman pysyvyydessä, sillä sillä on jatkuvasti hakuja päällä - tai ainakin on ollut, nyt voi olla hiljentynyt kun yrityksillä yleisesti menee huonosti... Ehkä ne on olleet niitä opiskelijoita, jotka eivät pysy. Kerran pääsin haastatteluun, muut haastateltavat olivat ikäluokkaa abiturientti tai hiukan sitä vanhempi... mä yli viiskymppinen.